Loading...
dk

Parkeringsbremsen igen, igen | Tesla Forum

PeterE
PeterE Oct 16 '19
Citat fra P85DK

Jep, valgte også Malmø, men intet hørt, kun fået en bekræftelse 

Vær opmærksom på at Tesla vist insisterer på at skifte dem begge. 
P85DK
P85DK Oct 17 '19

Fik den afmonteret her efter aftensmaden i dag, renset gearet og givet det noget universalfedt, samlet igen sat på, hjul på igen for bare at opdage at jeg havde glemt at sætte stikket på, hjulet af igen, stik på, hjul på. Pakeringsbremsen slipper nu og bilen triller i frigear, men fejlmeddelsen og Tesla-f.....-bing er der stadig. Hvad man ikke har i hovedet ...

Simpel nok proces hvis man kan skifte et hjul, så kan gøre dette på 30 min.

Hold kæft hvor er jeg generelt træt af det skide Tesla-bing i tide og utide, bare man tænker på at køre bilen om en uge begynder den at binge.

Nå, men hvordan finder jeg ud af at slette fejlmeddelsen? Har haft bilen powered off i 20 min, prøvet towmode, holdt p-knappen inde i 30s

Måske er den stået helt af nu, men i off positionen :-)

DeaconWP
DeaconWP Oct 17 '19
Jeg tester motoren med 12 volt på de to yderste ben i stikket. Kører den, så kan jeg ikke gøre andet. Så sætter jeg motoren på den rensede og smurte gearkasse Kører den, så gør jeg ikke mere. Kører den ikke, må jeg hVe samlet den på en måde, så gearet klemmer. Adskilog samle igen.
P85DK
P85DK Oct 18 '19

Alt blev taget af i går aftes og skilt i så mange dele der var. Stemplet kørte fint, men pindene var meget rustne, så dem sleb jeg, gav det hele lidt smørelse og samlede igen. Ingen fejlmeddelse og den klemmer og slipper. Tak for råd!

Gyzz
Gyzz Oct 22 '19

Fantastisk, jeg regner med at skille/smøre når jeg skifter til vinterdæk, tak for info..

//Kristian

webercarbmann
webercarbmann Oct 24 '19
Jeg er lidt i tvivl om at adskille gearet og motoren. Er bange for at bruge for meget vold. Slipper den det rigtige sted? Se billede. 
webercarbmann
webercarbmann Oct 24 '19
Motor


webercarbmann
webercarbmann Oct 24 '19



Gear
webercarbmann
webercarbmann Oct 24 '19
Behøver vel ikke at fortælle at jeg har problemer. Bremsen vil ikke slippe i højre side. :(
webercarbmann
webercarbmann Oct 24 '19

Er det tosset at køre lidt rundt i bilen med den ene P - bremse motor afmonteret?  Den virker fint i den anden side. Jeg er med på at parkering på en stejl bakke nok ikke er smart. Bilen vil sikkert også brokke sig men det giver lidt tid. Jeg har hverken fedt eller bremserens på lager så det er lidt presset imorgen. 

webercarbmann
webercarbmann Oct 24 '19

Et sæt calibre fra USA - dog uden nogen garanti af nogen aft. De ser meget friske ud på billederne.  ca 175 USD med forsendelse, told og moms.  De skule vel ikke være nogen problemer med at montere disse direkte på min 2015 TMS? Jeg tænker at det kunne være rart med lidt dele på lager. 

https://www.ebay.com/itm/USED-TESLA-ELECTRIC-OEM-PARKING-EMERGENCY-BRAKE-CALIPER-SET-BREMBO-22B70102-5/274024968931?fits=Make%3ATesla&epid=7012133400&hash=item3fcd2932e3:g:~WsAAOSwJeVdi53O

Gyzz
Gyzz Oct 25 '19

Kan ikke se at der skulle være de store problemer med at køre i den, men du får nok fejlmeddelelser i bilen og den bremser kun med EN bremse når du parkerer....

bare sørg for at det løse stik er gjort ordentligt fast og evt en lille pose omkring for at undgå fugt

P85DK
P85DK Oct 25 '19

@webercarbmann - nej, den slipper forkert. 'Alu ringen' skal blive på elmotoren, så du kun har gearet for sig selv. Så kan du tage gearet ud den vej.

webercarbmann
webercarbmann Oct 25 '19
Citat fra P85DK

@webercarbmann - nej, den slipper forkert. 'Alu ringen' skal blive på elmotoren, så du kun har gearet for sig selv. Så kan du tage gearet ud den vej.

 

@Gyzz - ja klart nok, men ledningen kan ikke bevæge sig ret meget da der er en strip der holder den fast allerede. Jeg har givet stikket en omgang isolerbånd. 

@P85DK jeg havde det lidt på fornemmelsen. Det virkede også forkert. Tak for info. 

Jeg har kørt med P bremse kun i venstre side idag hvor bilen iøvrigt rundede 200.000 km :) . Bilen brokker sig og jeg kan ikke anvende TACC og autopilot. Jeg indkøber div. fedt og bremserens imorgen og ser om jeg kan få motoren til at køre igen. Jeg har prøvet at skubbe hårdt til bilen efter at have parkeret den et ikke plant sted. Jeg kunne ikke rokke den med håndkraft, så der skal være rimeligt stejlt for at en bagbremse ikke kan holde bilen. 

Jeg købte det sæt calibre på Ebay jeg linkede til - tænker at det er småpenge for et ekstra sæt dele der kan være problematiske. 

webercarbmann
webercarbmann Oct 27 '19
Citat fra webercarbmann
Citat fra P85DK

@webercarbmann - nej, den slipper forkert. 'Alu ringen' skal blive på elmotoren, så du kun har gearet for sig selv. Så kan du tage gearet ud den vej.

 

@Gyzz - ja klart nok, men ledningen kan ikke bevæge sig ret meget da der er en strip der holder den fast allerede. Jeg har givet stikket en omgang isolerbånd. 

@P85DK jeg havde det lidt på fornemmelsen. Det virkede også forkert. Tak for info. 

Jeg har kørt med P bremse kun i venstre side idag hvor bilen iøvrigt rundede 200.000 km :) . Bilen brokker sig og jeg kan ikke anvende TACC og autopilot. Jeg indkøber div. fedt og bremserens imorgen og ser om jeg kan få motoren til at køre igen. Jeg har prøvet at skubbe hårdt til bilen efter at have parkeret den et ikke plant sted. Jeg kunne ikke rokke den med håndkraft, så der skal være rimeligt stejlt for at en bagbremse ikke kan holde bilen. 

Jeg købte det sæt calibre på Ebay jeg linkede til - tænker at det er småpenge for et ekstra sæt dele der kan være problematiske. 

Så fik jeg adskilt og renset motor og gear. Brugte bremserens, lejefedt og silicone fedt fra Biltema.  Monterede motoren på kaliberen igen og fejen var væk. Man kan høre at motoren, i den side der har været adskilt, har en anden lyd end den der ikke har været adskilt da den går meget lettere.  Tak for tip. 

KimT
KimT Oct 27 '19

Billeder ?

webercarbmann
webercarbmann Oct 28 '19
Citat fra KimT

Billeder ?

Nej desværre :) 

P85DK
P85DK Oct 28 '19

@KimT - Hvad vil du have billeder af? At den kører bedre rundt på højre end venstre ;-)

Gyzz
Gyzz Oct 28 '19

Så fik jeg skiftet til vinterdæk og smurt og renset bremser hele vejen rundt .... NIIIICE

min parkeringsbremse blev skilt fra stemplet (ikke adskilt gearkassen) og den så pænere ud end det billede der er lagt op tidligere, så ingen umiddelbar korrosion på tandhjulene. sprøjtede silicone fedt ind i gearkassen og samlede igen.

bremser skilt og renset med begyndende korrosion på "nederste" glideflader i kalibere som blev fjernet smurt og samlet igen.

webercarbmann
webercarbmann Nov 15 '19

Parkeringsbremse update.  Jeg bestilte et sæt brugte P bremser fra USA og modtog dem for et par uger siden. Alt så fint ud. Jeg adskilte gear og motor fra calibren og standen var som nyt. Smurte gearet med ekstra gearfedt og O-ringene med sillicone fedt. Testede gear og motor med 12v fra 3 seriekoblede 18650 batterier... Hvad ellers :)  Alt kørte fint super. De  "nye" calibre er nu monteret på bilen i forbindelse med stort service hos Hinnerup Auto. Jeg regner med at renovere begge gamle gear og havde dem på lager hvis der skulle opstå problemer igen. Hvis der er nogen af jer der ender op med problemer har jeg et sæt friske renoverede gear/motorer på lager

Jeg købte af denne sælger på Ebay

https://www.ebay.com/itm/USED-TESLA-ELECTRIC-OEM-PARKING-EMERGENCY-BRAKE-CALIPER-SET-BREMBO-22B70102-5/274024968931?fits=Make%3ATesla&hash=item3fcd2932e3:g:~WsAAOSwJeVdi53O

Alt ok ved modtagelse,  men varene var pakket af amatører.

Sider: « 1 2 3 »