Loading...
dk

Forum software og udseene. | Tesla Forum

BOF_AlphaTrader Administrator

Hej alle, 

Jeg har spurgt admin af forum til forbedringer mm. i det at jeg savner flere ting. 

Jeg har fået meget pænt svar fra Emil om at han godt kan bruge hjælp da admin af forum går under interessetimer.

Hvordan dette skal forløbe ved jeg ikke lige her og nu. Men bare denne opdate så at i ved at jeg håber på at kunne gøre forum bedre for os alle fremover. 

Opdateres når jeg ved mere. 

VH

B

Forummets indlæg er redigeret af BOF_AlphaTrader Jan 9

Hej alle, 

Efter et godt og konstruktivt møde med AS (Autoskadest.) er jeg nu igang med at rette og kommentere på beskeder mm.  Dvs. sørge for at køb/salg er ordentligt beskrevet og får spam brugere udelukket. 

Jeg har selv rigtigt mange ønsker til forbedringer og ser hvad jeg kan gøre med det nuværende forum software. 

Jeg skriver en besked (mere) til hvad jeg har af ønsker,  og håber at i alle har tid/lyst/overskud til at kommentere på det.  

Forummets indlæg er redigeret af BOF_AlphaTrader Jan 24
jramskov
jramskov Jan 24

Fedt at du gider give dig i kast med det, tak for det.

@jramskov Selv tak. 

Ice2EV
Ice2EV Jan 24

@BOF

Hvis man må komme med forslag:

Kunne være fedt med thumbs up/down mulighed på indlæg. Således kan man give til kende man liker uden at skulle ind og kommentere.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Jan 24

@Ice2EV

Det må du og andre rigtigt meget gerne. 

Noteret (har det selv som et ønske).

MOS
MOS Jan 24

Der er en bug: Nederst på siden dukker der nogle gange to kommentarfelter op i stedet for normalt kun ét. Hvis man så skriver en kommentar og trykker på INDSEND, går den bare tabt, hvilket er p....irriterende. Hvis man opdager, at der er et kommentarfelt for meget og man reloader siden, inden man skriver sin kommentar, kan man være heldig, at der så kun er ét kommentarfelt, og så virker det. Hvis der stadig er to kommentarfelter, reloader man en gang mere osv. indtil det lykkes. Men det ville da være rart, hvis man kunne fixe den bug...

Ellers en kæmpe tak for jer, der gør det muligt at benytte dette forum. Det er guld værd!

@MOS

NS - Jeg er bare SÅ træt af det der ekstra felt. Det er nok en af de største grunde til at jeg nu sidder her og ser på hvad der kan laves om. 

Jeg er ikke voldsomt imponeret over funktioner og måden der kan layoutes på. Jeg har truet med at finde en måde hvorpå jeg kan finde et andet forum software og se om jeg kan konvertere alle gamle beskeder til det. Jeg er ikke glad for alternativet (At lægge nyt ind uden konvertering), men jeg er ved at forfatte en liste som du og andre gerne må kommentere på. 

Forummets indlæg er redigeret af BOF_AlphaTrader Jan 25

okay, indtil videre er der:

1. Thumbs Up/down, + 12 andre ikoner mm. 

2.  Det ekstra kommentar felt der kommer af og til skal væk. 

3. At jeg får en privat mail hvis nogen skriver en privat mail til mig på forum (Hvis det ønskes). 

4. At jeg får en mail hvis jeg nævnes med navn (@BOF_Alphatrader) (Hvis det ønskes)

5. Auto udfyldelse af bruger navn når jeg skriver @bo<resten auto udfyldes>

6. At forum gemmes væk bag en indlognings side. Sådan at Teslaforum har en forside, ved login gives der adgang til forum mm. Så kan der postes IMHO video fra optagelser uden at alle på nettet kan se dem. Herved er de i 'privat' forum'.

7. At der kan trækkes billeder ind i en besked. Uden af den skal oploades via anden funktion. 

8. // Findes allerede.  // At der kan indlægges en http adresse til film billeder mm. Sådan at det indlejres i beskeden. 

9. At det bliver let at samle tråde hvis flere tråde har samme emne. Dvs. at admin kan samle 2 tråde til en. 

10. Mulighed for at se navne der er online. 

11. Jeg vil have at man ikke kan se alder på andre brugere. Det er sgu' privat.

12. Ikke strengt nødvendigt, men lukkede grupper hvis det ønskes (<--). Som admin kan give adgang til. 

13. At Teslaforums brugere får en stemme til at opnå fordele fra virksomheder som henvender sig til EV bils ejere. 

14. At jeg som bruger kan ændre udseenet på forum. Dvs. farve og gen. layout via en enkel layout knap. 

15. At mobil versioen er let at bruge. 

16. Flere side objekter. Jeg kan ikke se at jeg kan ændre side bredde størrelse (wtf)

Det kan være nogle af de ting jeg har nævnt allerede er her, men jeg vil bare have at de virker og er tilgængelige. 

voersaa
voersaa Jan 24
Quote driver mig nogen gange til vanvid når jeg forsøger at ramme den rødestreg der skal klikkes på for at man hopper ud af Quote boksen. Det ville varme mit hjerte hvis det var lidt nemmere.
MOS
MOS Jan 24

Rigtig mange gode idéer. Hvis der skal prioriteres, så synes jeg man burde starte med punkterne 2, 3, 4 og 15. Dernæst punkterne 1 og 7. Resten kan jeg godt leve uden, men naturligvis nice to have.

MOS
MOS Jan 24

@voersaa

+1

17. At der er en knap mm. nederst sådan at man kommer ud til hovedsiden. Sådan at man ikkal skal scrolle op til toppen for at komme videre. 

@Voersaa Helt precist. Hovedet på sømmet, en ting jeg har glemt at indføje. så:

18. Quote funktion  lettere / enkel at bruge (fra @Voersaa)

19. At jeg ikke behøver lave 2 retur / linje skifte for at få 1. 

Jeg læser lidt videre. OXWall forum softwaren er ikke længer under udvikling, og der er meget lidt eller ingen konvertings software til andre forum typer. 

Jeg undersøger mulighederne for konvertering / skift til anden forum da OXWall er temmelig gammel. 

PeterE
PeterE Jan 25
@BOF, dejligt du tager det på dig :)
Bianco
Bianco Jan 25

@BOF Du er dagens helt :-)   Lads os vide hvis du har brug for noget (ikke-udvikler) hjælp.

Forslag til prioritering:

0. At alt den viden der er skrevet ind i forumet forbliver online og søgbart...!

15. Mobil versionen

1. Thumbs up/down

selsoe
selsoe Jan 25

Her er mine top ønsker for en bedre oplevelse:

1. Indtastningsfeltet til svar opfører sig ret underligt. Jeg slås meget med at komme ud af quotes for, at kunne skrive mit svar uden det står som en del af quoten. Når jeg skifter linje indsættes linjen, men cursoren ender oppe i toppen af tekstfeltet. Frustrerende!

2. Jeg savner overblikket over nye indlæg fra desktopversionen i mobilversionen.

3. Jeg oplever ikke at kunne oprette indlæg i mobilversionen. Der sker ingenting når jeg trykker på '+' knappen.

4. Mails med det samme når der besvares på et indlæg man abonnerer på. En ny mail skal ikke udsendes før man har besøgt emnet. Funktionen "Meddelelser" virker ikke. Det er bare en rodebutik med hundreder af indlæg.

Thumbs up/down er ret langt nede på ønskelisten for mit vedkommende.

Jeg har i andre sammenhænge brugt forumsoftwaren phpBB (www.phpbb.com). Det fungerer ret godt.

jramskov
jramskov Jan 25

Thumbs up/down, især thumbs down er jeg ikke fan af. Synes ikke det bibringer noget værdi. Et thumbs down beskriver sjældent/aldrig årsagen til man har klikket thumbs down. 10 thumps down til et indlæg, hvad kan forfatteren bruge det til?

Derfor håber jeg personligt forummet fortsætter uden.

ml
ml Jan 25

Jeg kan tale varmt for softwaren "Discourse" I hvert fald som bruger. 

https://www.discourse.org (Demo her: https://try.discourse.org). 

I forhold til de ønsker der er blevet listet af andre brugere, så vil jeg mene det opfylder det meste. En hurtig gennemgang: 

1. Thumbs Up/down, + 12 andre ikoner mm.

Som standard har Discourse en "like" button, men det lader til at der findes plugins til at give andre ikoner.

3. At jeg får en privat mail hvis nogen skriver en privat mail til mig på forum (Hvis det ønskes). 

Dette understøttes. 

4. At jeg får en mail hvis jeg nævnes med navn (@BOF_Alphatrader) (Hvis det ønskes)

Dette understøttes også.

5. Auto udfyldelse af bruger navn når jeg skriver @bo<resten auto udfyldes>

Dette understøttes også. 

6. At forum gemmes væk bag en indlognings side. Sådan at Teslaforum har en forside, ved login gives der adgang til forum mm. Så kan der postes IMHO video fra optagelser uden at alle på nettet kan se dem. Herved er de i 'privat' forum'.

Så vidt jeg ved, så er det også en mulighed. 

7. At der kan trækkes billeder ind i en besked. Uden af den skal oploades via anden funktion. 

Billeder kan copy-pastes ind i et indlæg eller via drag and drop. 

8. // Findes allerede.  // At der kan indlægges en http adresse til film billeder mm. Sådan at det indlejres i beskeden. 

9. At det bliver let at samle tråde hvis flere tråde har samme emne. Dvs. at admin kan samle 2 tråde til en. 

Yep: https://meta.discourse.org/t/merge-two-topics-into-one/9735

10. Mulighed for at se navne der er online. 

Kan tilføjes som plugin.

11. Jeg vil have at man ikke kan se alder på andre brugere. Det er sgu' privat.

Kan gøres valgfrit. 

12. Ikke strengt nødvendigt, men lukkede grupper hvis det ønskes (<--). Som admin kan give adgang til. 

Jeg ved det er muligt at lave private grupper, hvordan det fungerer i praksis ved jeg dog ikke. 

13. At Teslaforums brugere får en stemme til at opnå fordele fra virksomheder som henvender sig til EV bils ejere. 

Er ikke helt sikker på hvordan det skal være en forum feature. Snakker vi om noget afstemning eller hvordan?

14. At jeg som bruger kan ændre udseenet på forum. Dvs. farve og gen. layout via en enkel layout knap. 

Så vidt jeg ved, så kan admin tillade dette. 

15. At mobil versioen er let at bruge. 

Helt enig. Prøv demo linket postet i toppen på mobilen. 

16. Flere side objekter. Jeg kan ikke se at jeg kan ændre side bredde størrelse (wtf)

Er det relateret til mobilen også? 

Forummets indlæg er redigeret af ml Jan 25
migselv
migselv Jan 25

Flere forslag:

• Ved at klikke på "new" foran et emne hopper man direkte ind til det første ulæste indlæg i emnet siden sidste besøg. (Gerne også på mobilen)
  • På mobilen: Tilføj links til de enkelte sider på enmnet i toppen af siden. Det er irriterende man altid skal scrolle hele vejen ned på side 1 for så at kunne skifte til sidste side.
Sider: 1 2 »