Loading...
dk

Prisnedsættelse på Supercharging (læs: mindre stigning) | Tesla Forum

webercarbmann
webercarbmann Jan 28 '19
Quote from MOS

@mbk

Det billigste tilbud på el, jeg har kunnet finde er p.t. hos Modstrøm, hvor man betaler 1,7889 kr/kWh. Hvis man hos Eon får refunderet 2,33 kr/kWh, så tjener man over 54 øre/kWh, man brænder af.

Nu har jeg af gode grunde ikke eksperimenteret med, hvor meget energi man maksimalt kan brænde af. Men lad os antage, at bilen holder derhjemme i gennemsnit 14 timer i døgnet på årsbasis. Lad os yderligere antage, at med A/C tændt og max. varme kan bilen kontinuerligt brænde 6 kW effekt af. Det giver over 30.000 kWh om året svarende til en netto fortjeneste på ca. 16.500,- lige ned i lommen for at være et energisvin. Dertil kommer så alt det energi, man kan brænde af under kørsel.

MEN du bliver smidt af modstrøms ordning hvis du bruger over 20000 Kwh om året.  Vi er faktisk pt på grænsen med elvarme og en elbil.  

bobolobo
bobolobo Jan 29 '19

Der er kommet en ny udbyder der hedder Barry hvor man betaler 29 kr. hver måned og ellers får el til indkøbs pris og hvor det fungere gennem en app og med afregning pr. time gennem et optankningssystem.
Jeg dog ikke lige fået regnet på om (eller hvornår) det kan betale sig.

Ice2EV
Ice2EV Jan 29 '19
Citat fra MOS

@mbk

Det billigste tilbud på el, jeg har kunnet finde er p.t. hos Modstrøm, hvor man betaler 1,7889 kr/kWh. Hvis man hos Eon får refunderet 2,33 kr/kWh, så tjener man over 54 øre/kWh, man brænder af.

Nu har jeg af gode grunde ikke eksperimenteret med, hvor meget energi man maksimalt kan brænde af. Men lad os antage, at bilen holder derhjemme i gennemsnit 14 timer i døgnet på årsbasis. Lad os yderligere antage, at med A/C tændt og max. varme kan bilen kontinuerligt brænde 6 kW effekt af. Det giver over 30.000 kWh om året svarende til en netto fortjeneste på ca. 16.500,- lige ned i lommen for at være et energisvin. Dertil kommer så alt det energi, man kan brænde af under kørsel.


Modstrøm kører noget "Modpris" tilbud i 6 måneder til 158,23 øre pr kW i 6 måneder.
mbk
mbk Jan 29 '19

** Som privat kunde kan du benytte modPris med et estimeret årsforbrug på helt op til 7.000 kWh

jramskov
jramskov Jan 29 '19
Citat fra bobolobo

Der er kommet en ny udbyder der hedder Barry hvor man betaler 29 kr. hver måned og ellers får el til indkøbs pris og hvor det fungere gennem en app og med afregning pr. time gennem et optankningssystem.
Jeg dog ikke lige fået regnet på om (eller hvornår) det kan betale sig.

Jo højere forbrug, jo mindre må abbonnementsprisen betyde for den samlede pris. Det kunne godt være en interessant at skifte til dem.

selsoe
selsoe Jan 29 '19

Jeg er skiftet til Barry. De er helt nye på markedet, så de er ikke helt oppe i gear endnu. Deres app som skal kunne hjælpe en til at bruge strøm på de rigtige tidspunkter osv spiller heller ikke helt endnu, men det ser lovende ud. F.eks. kan man se en graf der opdateres daglig, der viser hvornår strømmen er billigst. Kan melde tilbage med erfaringer om nogle måneder når jeg har lidt flere kilowatt under vesten.

voersaa
voersaa Jan 29 '19

Barry lyder interessant men hvordan adskiller de sig fra andre udbydere som skriver at man får det til indkøbspris (f.eks. https://www.se.dk/elaftaler til 20,- om måneden ), hvis man ser bort fra app? 

jramskov
jramskov Jan 29 '19

Må erkende det er minimalt hvad jeg har brugt af tid på at kigge på elpriser, simpelthen fordi det ikke har været relevant (besparelsen har været for lille).

Kan se NRGI har "Spot Plus" til 12,5kr/mdr: https://nrgi.dk/privat/priser/vores-priser-og-produkter/

Men ved ikke om de kan sammenlignes?

selsoe
selsoe Feb 4 '19

Hvis der er nogen der er interesserede i at skifte til Barry, så kan vi begge få 250 kr ind på kontoen hvis I bruger mig som referral. Skriv privat besked for detaljer.

Sider: « 1 2