Loading...
dk

Salgstal for elbiler | Tesla Forum

voersaa
voersaa Apr 5 '19
Citat fra KimT

Så vidt jeg har læst er det Type2 kablet der har været i restordre. Og det er vel det blå som du skriver om. Ellers burde der ikke være andet med end en taske med UMC og adapter til mormor og blå stik.

Tak så lyder det som at det er som det skal være :-) 

selsoe
selsoe May 1 '19

Salgstal for april:

Tesla Model 3: 168
Tesla Model S: 2

Tal for januar - april:

I april er der solgt 458 elbiler, hvilket er en stigning på hele 239 procent, sammenlignet med sidste års salgstal, som lå på 135 elbiler i samme periode. Det er dog gået et mindre skridt tilbage for plug-in hybridbilerne. Der er i april 2019 kommet 170 plug-in på de danske veje, sammenlignet med sidste år er det et fald på cirka 45 procent. Trods det mindre salg i plug-in hybriderne, er det samlet salg for både elbiler og plug-in hybrider i årets første fire måneder meget højere end i samme periode 2018.

De første fire måneder af 2019 viser, at de grønnere biler for alvor er begynder at sætte sit præ på det danske marked. Salget for elbiler og plug-in hybrider i årets første fire måneder ligger samlet på 2.855, hvilket er en stigning på 92 procent sammenlignet med de 1.490 elbiler og plug-in hybrider der blev solgt i januar – april sidste år. 

https://www.bilimp.dk/Nyhed?id=7019

Forummets indlæg er redigeret af selsoe May 1 '19
jramskov
jramskov May 2 '19

Lad os håbe salget fortsætter med at stige pænt. Det er desværre stadig en meget lille procentdel af det samlede salg.

magnusbb
magnusbb May 2 '19

Imponerede at BMW lige sælger 132 el-biler. Kan det være Drive-now der har købt stort ind? Jeg ved de er ved at udskifte deres I3'ere i københavn med den nye model med stort batteri. 

Jeg tror salget af Tesla 3 lige nu er begrænset af antallet der kommer til Danmark. Kender en der slet ikke har fået en leveringsdato selvom han har bestilt for flere uger siden, og det er endag en LR AWD som jo burde være dem med kortest leveringstid. 

Jeg havde faktisk troet at med Tesla 3 ville vi have set en større stigning end de 92% i forhold til sidste år - men al stigning er god:-) 

selsoe
selsoe May 2 '19
Citat fra magnusbb

Jeg havde faktisk troet at med Tesla 3 ville vi have set en større stigning end de 92% i forhold til sidste år - men al stigning er god:-) 

Der iregnet det fald på 45% som PHEV-bilerne har oplevet det sidste år. EV's er steget med 239% i forhold til april '18.

magnusbb
magnusbb May 2 '19

Ja ok, skal læse lidt grundigere:) Men sidste år var jo bare et ret håbløst år for el-biler så havde statig håbet på mere end 239% stigning. Men det skal nok komme.  

Noogi
Noogi May 2 '19

Selvom Tesla kun nyindregistrerede 95 biler i 2018, er det alligevel imponerende at de år til dato allerede har 6 doblet det tal.

Tror måske ikke de kan tangere 2015 salgsrekorden i år, men det ville ikke overraske mig hvis de får solgt over 2000 biler i 2019.

M3rasmus
M3rasmus May 3 '19
Citat fra Noogi

Selvom Tesla kun nyindregistrerede 95 biler i 2018, er det alligevel imponerende at de år til dato allerede har 6 doblet det tal.

Tror måske ikke de kan tangere 2015 salgsrekorden i år, men det ville ikke overraske mig hvis de får solgt over 2000 biler i 2019

De burde kunne sælge langt flere Model 3 end Model S, så jeg kan ikke se hvordan de ikke skal overgå det tal. 

Men det kan jo være det tal er meget kunstigt, fordi folk blev pressede til at købe en Model S, for at nå at få den uden afgift, kombineret med at Tesla kunne levere rigtig mange. Det er jo svært at konkurrere med en "skattefinte" - det nok slet ikke handlede så meget om efterspørgsel, men mere om at gøre en kanon handel, man ikke kunne tabe penge på.

Men lad os nu se, hvad der sker med afgifterne. Når nok køber elbil og/eller plug-in, så skal der nok komme noget afgift på, det er stensikkert. 

magnusbb
magnusbb May 3 '19

Utroligt enig I at der garanteret snart kommer afgifer på. Jeg tror ikke på at regeringen venter på at der er en million elbiler i danmark før der kommer afgifter. Lige nu er en super chance for at få en bil uden afgift:-)

mbk
mbk May 3 '19
Citat fra magnusbb

Utroligt enig I at der garanteret snart kommer afgifer på. Jeg tror ikke på at regeringen venter på at der er en million elbiler i danmark før der kommer afgifter. Lige nu er en super chance for at få en bil uden afgift:-)

Der var et par tusinde danskere der sagde det samme December 2015, jeg var tæt på at være en af dem hvis jeg havde haft mere på kontoen.

Ice2EV
Ice2EV May 3 '19

@mbk Helt samme båd her, kontoen var slæk dengang.

koden
koden May 3 '19

Er model 3 fritaget for afgift?

M3rasmus
M3rasmus May 3 '19
Citat fra koden

Er model 3 fritaget for afgift?

Ja, det er den i hvert fald op t.o.m. et vist beløb. 

Hvis du holder dig under omkring 420-430000 slipper du helt for afgift, og på en LR AWD uden tilvalg, er der kun få tusinde i afgift.

lauz
lauz May 4 '19
Hvis du går igennem bestillingsflowet hos Tesla, så kan du på sidste side se hvor stor en del af prisen der er betaling til Tesla? Moms? Og evt. registreringsafgift.
webercarbmann
webercarbmann May 5 '19
Citat fra M3rasmus
Citat fra Noogi

Tror måske ikke de kan tangere 2015 salgsrekorden i år, men det ville ikke overraske mig hvis de får solgt over 2000 biler i 2019

De burde kunne sælge langt flere Model 3 end Model S, så jeg kan ikke se hvordan de ikke skal overgå det tal. 

Men det kan jo være det tal er meget kunstigt, fordi folk blev pressede til at købe en Model S, for at nå at få den uden afgift, kombineret med at Tesla kunne levere rigtig mange. Det er jo svært at konkurrere med en "skattefinte" - det nok slet ikke handlede så meget om efterspørgsel, men mere om at gøre en kanon handel, man ikke kunne tabe penge på.

Men lad os nu se, hvad der sker med afgifterne. Når nok køber elbil og/eller plug-in, så skal der nok komme noget afgift på, det er stensikkert. 

Jeg tror ikke på at der bliver indført nye afgifter på elbiler når salget er på det nuværende niveau. Aftalen der løber til udgangen af 2020 taler om 10K biler og det salg er vi langt fra.  Yderligere - en ny regering vil sandsyneligvis arbejde for endnu flere elbiler. Vi er bagud i DK.  Der er kun en måde at få masserne til at købe på og det er at gøre det økonomisk attraktivt. Måske bliver der indført en kontant præmie som vi ser det i andre lande? Måske har en nyregering nosser til gradvist af øge afgiften på benzin og  diesel? Jeg har "fingeren på TM3 knappen" man trækker den til efter valget. Vi mangler også at få afgjort hvad der skal ske med afgift refusion på el til elbiler. Nuværende ordning udløber med udgangen af 2019.  Peter

selsoe
selsoe May 6 '19

Her er en graf over tallene. Bemærk, at de første 8 søjler repræsenterer et halvår, næstsidste søjle et kvartal og sidste søjle en måned (april). Ikke så god grafskik, men det viser at salget begynder at rykke når april måned alene overgår hele første kvartal samt det famøse andet halvår af 2015.

PeterE
PeterE May 6 '19

Hvis vi alligevel skal gætte til højre og til venstre, så vil jeg da også være med:  

Jeg tror IKKE at der kommer højere afgifter på el-biler, tværtimod så regner jeg med at afgiften helt falder væk og at vi langsomt nærmer os roadpricing til at vedligeholde vores infrastruktur/vej. Hvad der sker eller skal se med hybrid-bilerne aner jeg ikke. 

M3rasmus
M3rasmus May 6 '19

Bare rolig, der skal nok komme afgift på elbiler - også dem under 420.000. 

Det er sikkert som amen i kirken, at lige så snart salget overgår regeringens forventninger, så kommer afgiften på igen. Det skete også sidst da Model S var afgiftsfri. 

Men det bliver nok ikke 150%. Men det kommer. 

selsoe
selsoe May 6 '19

Afgifter eller ej, er det vigtigste at de er konkurrencedygtige ift ICE-biler. Vi har forpligtet os internationalt til at nedbringe vores CO2-udslip og det står transport-sektoren (inkl privatbilismen) i vejen for pt. Desuden ser den grønne agenda til at blive et stort tema ved valget. Alle politikere ved godt, at der er nødt til at komme flere elbiler på vejene. Man kan godt indføre afgifter på elbiler så længe det giver mere økonomisk mening at købe en elbil frem for en ICE.

webercarbmann
webercarbmann May 6 '19
Citat fra selsoe

Her er en graf over tallene. Bemærk, at de første 8 søjler repræsenterer et halvår, næstsidste søjle et kvartal og sidste søjle en måned (april). Ikke så god grafskik, men det viser at salget begynder at rykke når april måned alene overgår hele første kvartal samt det famøse andet halvår af 2015.

Kan ikke se din grafik. Kan du linke til den?  

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 »