Loading...
dk

Salgstal for elbiler | Tesla Forum

jramskov
jramskov Apr 4 '19
Der er også forventninger om en refresh af Model S og X, det får sikkert også folk til at udsætte et køb.
mbk
mbk Apr 4 '19

@jramskov

Nervøse prishop som vi har set i Marts er heller ikke lige noget der får folk til at springe til.

Ice2EV
Ice2EV Apr 4 '19

@mbk Det ved jeg nu ikke, jeg bestilte da 6 måneder før end planlagt.

Og det ser også umiddelbart ud til ICE segmentet har solgt som ind i h...... på trussel om afgift stigning.

Johannelund
Johannelund Apr 4 '19
Tjaa der er vel mange der forventede at model 3 kunne fåes med jydekrog, da det så ikke viste sig afbestilte de den, og der er vel også mange der er skuffet over at skulle betale 2-3 tusinde for en ubrugelig ladekabel. Bestiller man en bil til 4-500 tusinde SKAL ladeudstyret være i orden. Tesla model x er lige blevet testet som trækker med fine anmeldelser, Så Tesla har teknologien til jydekrog men magler bare at prioriterer, Derfor ser Tesla nu konsekvensen.
Forummets indlæg er redigeret af Johannelund Apr 4 '19
mbk
mbk Apr 5 '19

@Johannelund

De to ting du nævner har ingen konsekvenser for Tesla pt. De har rigeligt med EU ordrer og de kan nemt lappe de to punkter hvis de skal senere for at øge efterspørgsel i EU.  Norge som er største aftager kan fint bruge 1x32A, som jeg forstår har mange huse slet ikke tre faser.

Problemet pt. er mangel på efterspørgsel på hjemmemarked, det er 1 faset og de har pickup som bil med indbygget trailer. Det er heller ikke Model 3 der er det store problem, det er S&X der virkelig dykker.

Forummets indlæg er redigeret af mbk Apr 5 '19
mbk
mbk Apr 5 '19

@Ice2EV 

DK salg er ubetydeligt på alle måder, ICE eller EV. De fik solgt lidt S&X ved at droppe prisen helt vildt og stort set give Performance med uden stor merpris, men det salg tælles først med i Q2. Jeg gætter det også bliver grimt i Q2 også. TM3 produktion er stagneret og gennemsnits prisen per bil falder, hjemme markedet venter på en 35.000 USD Model og ja ikke engang nares til at betale for premium kabinen, det er lidt svært at være super optimist, det ser ud til at være langt til 10.000 stk/måned af Model 3. Tesla bliver nok nødt til at haste Model Y ud på hjemme markedet for at øge sit salg. 

baldur
baldur Apr 5 '19
Citat fra Johannelund Tesla aktie falder 6% pga. Logistiske problemer/manglende efterspørgelse, det vil jeg mene at Tesla kunne have undgået, de kunne have leveret en 3.faset ladekabel til model 3 stedet for den 1. Faset der måske koster 2000 og ikke kan bruges til noget i det lange løb. eller allerede have tilladt jydekrog til deres biler. 

Det har de fundet en løsning på. Hentede min Model 3 onsdag den 3. april og fik intet ladekabel med. De er "restordre". Heldigt at jeg også kører Golf GTE og derfor allerede har en lader... og en 22 kW lader på arbejdet.

Ice2EV
Ice2EV Apr 5 '19

Så sælg da vognen uden ladekabel og andet der kan eftermonteres, så ryger der heller ikke afgift på. Ikke at det reelt har det store at sige.

NikolajK
NikolajK Apr 5 '19

Hvor meget bruger man i praksis det ladekabel? Jeg har en EON stander herhjemme og forestille mig at deres standere ude i byen har kabel.
Ellers kommer jeg til at bruge SC

jramskov
jramskov Apr 5 '19

Deres hurtigladere har kabel, men deres langsomme ladestandere har ikke kabel så vidt jeg har forstået det.

MikaelH
MikaelH Apr 5 '19

@NikolajK

Mange standere ude i byen er helt uden kabel, men blot et Type 2 udtag. 

Her skal du selv have et Type2-Type2 kabel med. 

At UMC'en kun er 1faset betyder også at den ikke er en særlig god midlertidig løsning mens folk venter på at få monteret en ladeboks derhjemme. 

Den giver dig også en med stor sandsynlighed lavere hastighed når du har brug for at nødlade. Jeg synes det er et lidt træls sted at spare. 

NikolajK
NikolajK Apr 5 '19

Ok, jeg har ikke selv nogen erfaring med det endnu, formålet var egentlig blot at stille spørgsmålstegn ved om kablet virkelig betyder så meget for bilsalget som nogen giver udtryk for her i tråden :)

Hvis det er vigtigt nok for mig, så kan jeg godt finde de 6.000 kr til det, ligesom jeg kan finde penge til trådløs opladning af mobilen hvis det er vigtigt nok.

SuneH
SuneH Apr 5 '19
Citat fra jramskov Der er også forventninger om en refresh af Model S og X, det får sikkert også folk til at udsætte et køb.

Jeg tror simpelthen, at Model 3 er "blevet for god". Den "æder" af salget af specielt Model S. I USA er prisen for en S næsten dobbelt op ift Standard Range Model 3. For første gang nogensinde har de ikke offentliggjort fordelingen mellem S og X i det forløbne kvartal. Det plejer de ellers. Og det tror jeg dækker over at X salget stadig er nogenlunde det samme, mens salget af S er gået helt i stå på grund af Model 3. Det er jo potentielt et kæmpe problem for indtjeningen hvis salget af den dyre model med højt indtjening pludselig stopper op til fordel for en mindre model med lavere profitmargin. Og yderligere sidder mange nok og venter på at Standard Range M3 kommer på markedet i Europa - det betyder altså 1) Salget af S er gået i stå og 2) Salget af de dyre M3 varianter er også gået i stå. 

Tesla Semi har vi også ventet længe på efterhånden - der dukker fortsat billeder op af prototyperne, men de skal i gang med produktion og levering snart for at det skal være troværdigt.

Jeg er mindre optimistisk mht Tesla aktien og Teslas fremtid i det hele taget, end jeg har været i flere år.

P85DK
P85DK Apr 5 '19

Selvfølgelig har ladetkablet ingen betydning for salget (eller mangel på samme) af Model 3.

Tesla er vågnet op til virkligheden, premium modeller er niche modeller i bil verden, forbrugerne ønsker fornyelse hele tiden og det er ikke specielt attraktivt at købe en 7 år gammel model selvom der løbende er sket små ændringer. Og vigtigst af alt - hvis du skal have niche modeller, så nytter det ikke noget at den billigste model s/x er visuelt identisk med den dyreste.

Der er en grund til at BMW, Mercedes, Audi etc har så mange versioner af grundlæggende de samme biler. Hos Tesla kan du vælge mellem 5 farver på bilen og 2 farver inde i bilen og ellers ligner de alle hinanden - broccoli smager godt, men ikke lavet på samme måde til morgen, middag og aften hver dag.

mbk
mbk Apr 5 '19

@SuneH

Jeg tror også Model 3 æder Model S salget, samme sker når Y kommer, så stopper X salget også. De bliver ramt af deres egen succes i de billigere modeller, det er altid svært at flytte sig den vej, og problematisk at produktionen stager og de dyre modeller ikke efterspørges mere. 

P85DK
P85DK Apr 5 '19

Selvfølgelig tager Model 3 noget af Model S salget, man kan jo læse på alle fora hvordan folk har købt Model S fordi det var den eneste bil de kunne få og at de var gået langt over deres normalle budget.

Model S har nok solgt 'overnaturligt' meget, hvorfor den også solgte mere end alle europæiske luxury modeller til sammen i Californien. Dens naturlige niveau er nok nærmere hvad de store europæsike biler sælger.

jramskov
jramskov Apr 5 '19
Citat fra P85DK
broccoli smager godt, men ikke lavet på samme måde til morgen, middag og aften hver dag.

Hahaha - fedt skrevet.

@Sune: Helt enig i at Model 3 æder salg fra Model S. Uden at have ejet en Model S, men dog kørt i en et par gange, synes jeg personligt Model S trænger til en opfriskning af bla. kabinen. Jeg tror også Model Y når den kommer, vil æde salg fra både Model X og Model 3. Tror den vil være en super familiebil for rigtig mange.

MikaelH
MikaelH Apr 5 '19

@NikolajK

Vi kan hurtige blive enige om at manglen på kabler intet betyder for salget af Model 3. Folk finder først ud af det når den bliver leveret. 

Min pointe var egentligt bare at det er ret vigtigt at levere kablerne med, da langt hovedparten af deres købere ikke ejer et i forvejen.

Det svarer lidt til at en mobil skulle leveres uden oplader. Det giver måske mening når 95% allerede har en fungerende oplader, men indtil det er tilfældet så giver det mere mening at være en del af købet.

voersaa
voersaa Apr 5 '19

Hvilke kabler skal der følge med bilen ved levering?

Jeg fik det helt blå med og det sorte i en taske hvor der er mormor stik og et par adaptere. Spekulerer på om jeg mangler et mere.

KimT
KimT Apr 5 '19

Så vidt jeg har læst er det Type2 kablet der har været i restordre. Og det er vel det blå som du skriver om. Ellers burde der ikke være andet med end en taske med UMC og adapter til mormor og blå stik.

Forummets indlæg er redigeret af KimT Apr 5 '19
Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 »