Loading...
dk

Massivt prisfald på Model S og Model X | Tesla Forum

Jim0808
Jim0808 Mar 1 '19
Kan man nå at få gratis supercharging de første 6 mdr eller er det for sent?
henrik_dk
henrik_dk Mar 1 '19

Det er for sent...

mbk
mbk Mar 1 '19

@Jim0808

Det er for sent, men hvem ved, imorgen er det måske supercharging for life på alle biler. 

mbk
mbk Mar 1 '19

@henrik_dk

Der er ikke sket nogle væsentlige stigninger i kWh/kg så jeg tror ikke vi ser en 150kWh bil. Men de kan måske nok lave en 110 eller 120 kWh version. Jeg tror det er mere sandsynligt at der kommer et kabine opgradering og en ny driveunit bag til med et teknologi løft fra Model 3. Tag i øvrigt en tur i Model 3, jeg synes det er lækkert med det bedre udsyn, jeg tror ikke jeg ville tage en Model S hvis der stod Model 3 ved siden af til samme pris. 

Forummets indlæg er redigeret af mbk Mar 1 '19
PeterE
PeterE Mar 1 '19
Pak nu sammenligningerne væk, TM3 er en vildt dejlig bil og TMS er en vildt dejlig bil. 
 
Forummets indlæg er redigeret af PeterE Mar 1 '19
henrik_dk
henrik_dk Mar 1 '19

@mbk
Jeg kan desværre ikke lide skærmen i Model 3 og det minimalistiske design. Desuden ligner Model 3 en Model S, der er krympet i vask. Ingen nytænkning overhovedet.....

PeterE
PeterE Mar 1 '19
Citat fra mbk

@henrik_dk

Der er ikke sket nogle væsentlige stigninger i kWh/kg så jeg tror ikke vi ser en 150kWh bil. Men de kan måske nok lave en 110 eller 120 kWh version. Jeg tror det er mere sandsynligt at der kommer et kabine opgradering og en ny driveunit bag til med et teknologi løft fra Model 3. Tag i øvrigt en tur i Model 3, jeg synes det er lækkert med det bedre udsyn, jeg tror ikke jeg ville tage en Model S hvis der stod Model 3 ved siden af til samme pris. 

Er du sikker? 

Den nye 200kwh batteri pack til Roadster er på vej og nok langt ude over tegnebrættet...
mbk
mbk Mar 1 '19

@PeterE 

Fra Model 3 cellerne er der ikke sket noget sønderligt i kg/kWh siden cellerne fra 90 pakken, på batteripakke niveau er der sket en del, Tesla er blevet bedre til at bygge biler og bruge batteri pakken som struktur, men derfra til at stoppe 150kWh i en Model S uden at øge vægten betydeligt tror jeg ikke pt er muligt. Vægten er allerede lidt grotesk på Model S, så det ville klæde den at smide nogle kg end at tage 100kg på. 

Forummets indlæg er redigeret af mbk Mar 1 '19
PeterE
PeterE Mar 1 '19
Citat fra mbk

@PeterE 

Fra Model 3 cellerne er der ikke sket noget sønderligt i kg/kWh siden cellerne fra 90 pakken, på batteripakke niveau er der sket en del, Tesla er blevet bedre til at bygge biler og bruge batteri pakken som struktur, men derfra til at stoppe 150kWh i en Model S uden at øge vægten betydeligt tror jeg ikke pt er muligt. Vægten er allerede lidt grotesk på Model S, så det ville klæde den at smide nogle kg end at tage 100kg på. 

Du har nok ca 4000 danskere som er uenig i at vægten på TMS er et problem, jeg ved slet ikke hvorfor vægten er vigtig - men ok, jeg har også kun kørt 117.000 km med den vægt :)
MikaelH
MikaelH Mar 1 '19

Der går snak nok at prisen er en fejl og bliver opjusteret igen. 

S performence ludacris koster 114.000$ I USA. Når den skal til DK må man som minimum forvente moms på 25%. Tolden kan de vist nok undgå ved samle bilen i Holland. Men så lander prisen på 142.000$ i DK før registreringsafgift. Omregner man den danske pris, så lander vi dog kun på 125.000$ Inkl. moms OG afgifter. Noget tyder på at de har glemt prisen på Ludacris pakken i DK på 15000$. 

Så umiddelbart skulle prisen stige med 15000 * 1,25 * 6,6 * 1,3 = 161.000kr. 

henrik_dk
henrik_dk Mar 1 '19

Kunne da godt tænke mig, at TMS vejede et par 100 kg mindre, så jeg kunne have nogle flere kasser dåseøl med hjem fra Fleggard :-). Udover det så er jeg ligeglad med vægten.

 

Forummets indlæg er redigeret af henrik_dk Mar 1 '19
PeterE
PeterE Mar 1 '19
Gad vide hvormamge der bestiller ny TMS nu, fristende ud over alle grænser :) når min S85D får ny forrude og nye p-bremser mandag, så er den vel en udbetaling værd eller deromkring...




henrik_dk
henrik_dk Mar 1 '19

#PeterE
Tror vi er flere i køen :-). Jeg overvejer det også kraftigt, men er bange for, at tabet på min P85DL er for stor til, at jeg gør det.

Jeg gav 1.1 mill for den i 2015 og skylder ca. 450k nu på den. Er bange for bytte prisen er for lille.

Jim0808
Jim0808 Mar 1 '19
Citat fra henrik_dk

#PeterE
Tror vi er flere i køen :-). Jeg overvejer det også kraftigt, men er bange for, at tabet på min P85DL er for stor til, at jeg gør det.

Jeg gav 1.1 mill for den i 2015 og skylder ca. 450k nu på den. Er bange for bytte prisen er for lille.

Jeg søger brugt model s. 
Se hvad Tesla vil give, så er jeg ret sikker på jeg vil give mere for den. 
PeterE
PeterE Mar 1 '19
Citat fra henrik_dk

#PeterE
Tror vi er flere i køen :-). Jeg overvejer det også kraftigt, men er bange for, at tabet på min P85DL er for stor til, at jeg gør det.

Jeg gav 1.1 mill for den i 2015 og skylder ca. 450k nu på den. Er bange for bytte prisen er for lille.

Eneste forskel fra de gamle S’ere er af vores ubegrænsede SuC og ubegrænsede 3G data forsvinder, ikke?
henrik_dk
henrik_dk Mar 1 '19

#PeterE

Hvad er f.eks. "Preminum Connectivity (1 år inkluderet)"?

Betyder det, at vi fremover skal betale for Spotify eller online opdateringer?

#Jim0808

Det lyder dælme godt :-). Tror det bliver nødvendigt.

PeterE
PeterE Mar 1 '19
Citat fra henrik_dk

#PeterE

Hvad er f.eks. "Preminum Connectivity (1 år inkluderet)"?

Betyder det, at vi fremover skal betale for Spotify eller online opdateringer?

#Jim0808

Det lyder dælme godt :-). Tror det bliver nødvendigt.

Ja, netop det jeg mente - tror at mobildata kun er inkl det første år - og nul SuC. Opdatering er inkl bare du er på et netværk.
Forummets indlæg er redigeret af PeterE Mar 1 '19
henrik_dk
henrik_dk Mar 1 '19

Ja tænkte det nok :-).

Men som sædvanligt skal jeg selv gætte mig til, hvad prisen så er fremover ;-).

PeterE
PeterE Mar 1 '19
Citat fra henrik_dk

Ja tænkte det nok :-).

Men som sædvanligt skal jeg selv gætte mig til, hvad prisen så er fremover ;-).

Find et mobil abonnement med fri data, koster ingenting ift det som bilen lige er sat ned
P85DK
P85DK Mar 1 '19
Citat fra PeterE
Citat fra mbk

@PeterE 

Fra Model 3 cellerne er der ikke sket noget sønderligt i kg/kWh siden cellerne fra 90 pakken, på batteripakke niveau er der sket en del, Tesla er blevet bedre til at bygge biler og bruge batteri pakken som struktur, men derfra til at stoppe 150kWh i en Model S uden at øge vægten betydeligt tror jeg ikke pt er muligt. Vægten er allerede lidt grotesk på Model S, så det ville klæde den at smide nogle kg end at tage 100kg på. 

Du har nok ca 4000 danskere som er uenig i at vægten på TMS er et problem, jeg ved slet ikke hvorfor vægten er vigtig - men ok, jeg har også kun kørt 117.000 km med den vægt :)
 

Vægten trækker helt klart ned, men den er dog mere tænkt som motorvejs cruiser end rap by bil. Det er helt klart under nedbremsning at du virkelig mærker vægten. Jeg ville bestemt ikke have noget i mod en curb vægt på 1.700 - 1.800 kg. Jeg skal hilse og sige at der er virkelig forskel i køreoplevelsen med 230HK i en bil lige under 1.000 kg og en P85DL med en vægt på lidt over 2.200 kg.

De er begge sjove på hver deres måde, men hvis jeg hakker bremserne i den lille ved 100 km/t så stopper jeg flere billængder før Teslaen.

Sider: « 1 2 3 4 5 »