Loading...
dk

Standard range er nu tilgængelig, AP er standard + mere | Tesla Forum

Emne placering: Forum hjem » Model 3 » Model 3 - Nyheder
voersaa
voersaa Apr 12 '19
Citat fra Kejseren

Ved nogen om SR+ har "køre oversigten" med vognbaner, der også viser bilerne omkring en i venstre side af skærmen, ligesom de andre modeller?

Det har den helt sikkert men det er altså ikke særlig brugbart for man bør absolut ikke sidde og kigge på det imens man kører :-) Det er i princippet en illustration af hvad bilens kameraer registrerer og SR+ har alle kameraer installeret ligesom den har autopilot.

Forummets indlæg er redigeret af voersaa Apr 12 '19
tag68
tag68 Apr 12 '19
Hvordan kan LR RWD stå på lager, når de ikke har været lavet til Europe før, de bygger vel ikke en US model om til EU
voersaa
voersaa Apr 12 '19
Citat fra tag68 Hvordan kan LR RWD stå på lager, når de ikke har været lavet til Europe før, de bygger vel ikke en US model om til EU

De er næppe på lager for det ville kræve at de havde lavet modellerne med et EU  ladestik hvilket ville være meget mærkeligt.

Forummets indlæg er redigeret af voersaa Apr 12 '19
voersaa
voersaa Apr 12 '19

"Hvordan hænger det sammen med forudbetalt 20.000 plus moms......Konen er bogholder og har ikke turdet vise hende tallene, for hun må da tænke "hvad er det for en flok amatører, der driver den der lille bolsjebutik!"

 

 

Ja, det bør du ikke vise hende ;-) Jeg så det samme dengang jeg havde bestilt og tænkte what the fuck for det er en besynderlig måde at stille det op på.

Forummets indlæg er redigeret af voersaa Apr 12 '19
Leth
Leth Apr 12 '19
Citat fra voersaa
Citat fra tag68 Hvordan kan LR RWD stå på lager, når de ikke har været lavet til Europe før, de bygger vel ikke en US model om til EU

De er næppe på lager for det ville kræve at de havde lavet modellerne med et EU  ladestik hvilket ville være meget mærkeligt.

Jeg har lige talt med Tesla Aarhus for at bede om at sende mig en mail med tilbud på en LR RWD. Jeg er spændt på om det er lagermodeller produceret i 2018 de "modder" med CCS stik, eller om de rent faktisk kører en ny produktion. Skyder man mon sig selv i foden ved ikke at få nyere produktion ift. designoptimeringer siden da?

Ice2EV
Ice2EV Apr 12 '19

Wuhoooo, så er baby kommet hjem i indkørsel......25k billigere end forventet. Fruen var med, desværre, hun vil hellere have nye møbler i den nyindkøbte hacienda, end vinterfælge og FSD.

 

MikaelH
MikaelH Apr 12 '19

LR RWD er stadig en del af menukortet i Kina. Så det er ikke fordi at den model udgår helt af Teslas program.

Forhåbentligt er efterspørgslen så stor i Europa, at de laver den permanent.

tag68
tag68 Apr 12 '19
Leth hvad mener du med”modder” model fra 2018
KimT
KimT Apr 12 '19

Det er jo ikke bare ccs stik, blinklys og nok en del andre ting er også forskellige  der er jo en grund til at de produceres i batch til de enkelte markeder

 

tag68
tag68 Apr 13 '19
Er der nogle der har hørt mere vedr. LR RWD, jeg i kontakt med Tesla Århus i går fredag for bestilling af LR RWD men de har ikke ringet tilbage
MikaelH
MikaelH Apr 13 '19

Prisen på FSD skulle stige omkring 25000kr d. 1 maj. 

tvegaard
tvegaard Apr 13 '19
Men kan man overhovedet købe FSD, når man kkke har fået sin AP aktiveret endnu?
mbk
mbk Apr 13 '19

Priserne springer op og ned på AP. Lad os nu se hvad det kan, Elon e tweeter helt vildt pt. med at en Model 3 kan køre for evigt osv. Jeg er sku mere bange for rust end et batteri nedbrud, de har ikke bevist at de kan lave en bil i stål der ikke ruster op. hans tweets er så højt flyvende mens deres problemer er helt jordnære.

mbk
mbk Apr 13 '19

AP Upgrade siden er ikke tilgængelig på min bil. Jeg emailed da FSD var på bud til halv pris, om det var et tilbud jeg kunne udnytte, blev aldrig besvaret. 

tvegaard
tvegaard Apr 13 '19
Ringe... den skal fremgå af ens Tesla-account ikke? Jeg har nemlig kun læst om det - kan ikke se noget lignende på min egen side.
MikaelH
MikaelH Apr 15 '19

Jeg fik samme besked fra Tesla Århus som andre herinde også har fået. Long Range RWD koster ca. 410.000kr + eventuel afgift. Grænsen for afgift ligger ved ca. 440.000, så hvis man ikke bestiller alt for meget ekstraudstyr, så burde der ikke være nogen afgift.

Levering starter i maj, worst case juli.

AP er inkluderet i de 410.000kr.

Proceduren er at bestille en Long Range AWD via hjemmesiden, og så få Telsa til manuelt at ændre ordren til RWD. Jeg fik tilsendt en email jeg skulle svare retur på efter en snak i telefonen.

 

 

tag68
tag68 Apr 15 '19
Er du sikker på at knækket ligger ved 440000kr. ? Hvis jeg ville have en LR RWD fik jeg at vide at der var fuld afgift på andet farve
MikaelH
MikaelH Apr 15 '19

En SR+ med FSD koster 410.000kr. Her bliver der lagt 0 kr til i afgift.

Hvis du så smider en rød farve i og 19" fælge, så rammer du ca. 440.000kr og her er der en afgift på ca. 44kr.

I forhold til beregning af afslag i registreringsafgiften er der stort set forskel på om du vælger den ene eller anden model. Slet ikke noget der kan retfærdiggøre en forskel på 30.000kr.

Hvis de opkræver afgift på min final invoice, så vil jeg forlange en beregning og forklaring.

Forummets indlæg er redigeret af MikaelH Apr 15 '19
Boris
Boris Apr 21 '19

Den pris på cirka 410.000 kr., som Mikael H. nævner for en LR RWD inkl. AP, er den også inkl. de 7.520 kr. for levering og dokumentgebyr?

Laksefiskeren
Laksefiskeren Apr 21 '19
@Boris. Nej prisen for LR RWD INKLUSIV levering er endt på 421.000 og du slipper helt fri for afgift op til omkring 440.0000. Har fået det skriftligt fra Tesla.
Sider: « 1 2 3 4 »