Norge har helt samme problem som resten af verden hvad angår sorte skærme. Bosch Autoservice deroppe, har lavet et tilbud til TOCN (En norsk klub for Teslaejere) hvor de kan få enten skiftet præventivt, eller få repareret en helt sort skærm. Potentielt er der vel et sted mellem 50.000 og 100.00 norske Model S og X der får problemet på et eller andet tidspunkt...
Holland er lige så hårdt ramt, Loek fra LaadKabelWinkel laver et sted mellem 2-5 biler om dagen i Holland. Lige pt er vi på mellem 3 til 8 biler om ugen, hvoraf ca. halvdelen har været med helt sort skærm.
Hvad angår om klimaet i Nore skulle kunne holde bedre på eMMC kredsen, tror jeg ikke helt på. Kredsen sidder inde i MCU'en som sidder inde i kabinen, så med mindre man kører rundt med minusgrader i bilen når man bruger den, så vil den være lige så varm som resten af verdens eMMC kredse. Der sidder en lille blæser på selve Tegra kredsen for at holden den køligere som gå lidt ud over eMMC kredsen, men den (eMMC kredsen) bliver ikke specielt varm under brug. Selv uden køling brænder man ikke fingrene på Tegra kredsen når MCU'en er i brug. Ja, vi har ikke behandlet alle de hjemkøbte amerikanske MCU'er lige pænt ;)
Har forøvrigt, fået testet at et amerikansk LTE kort ikke fungerer i en europæisk bil, havde ved et tilfælde fået en brugt MCU med LTE opgradering, selv om kortene i modsætning til 3G kortene er helt ens, er der formodentlig noget andet firmware på LTE kortene.
En eMMC kreds af industriel kvalitet koster desværre ikke under 100 kroner :)
Vi kan forøvrigt se at prisen på 8GB Hynix kort er steget betragteligt de sidste uger, hvorfor mon...
/Martin
