Loading...
dk

Så stod skærmen af! | Tesla Forum

PeterE
PeterE Mar 3 '20
Citat fra P85DK

Du mister FM og dermed trafikmeldinger, men du får dashcam, spil og netflix :-) Og forhåbentlig en MCU der ikke har emmc fejl indbygget - den sidste er jeg dog ikke sikker på

Tak :) Så er beslutningen om at chip-opgradering lidt nemmere...så er det jo 17000 for ingenting eller tæt på ingenting, men dog en større emmc.  

ElPeter
ElPeter Mar 3 '20

Spændende hvad den kommer til at koste i DK og om den kommer før skærmen står af. Giver gerne 20.000 frem for 8.000 for en ny chip - de langsomme ladetider på SuC bliver måske også lidt mere tålelige hvis man lige kan se et afsnit af en serie imens.

migselv
migselv Mar 3 '20

AP0 og AP1 bilerne står sikkert aller nederst på prioritetslisten for udruldningen. Der vil sikkert gå lang tid endnu inden vores biler får tilbudt muligheden.

KimT
KimT Mar 3 '20

Som jeg skriver kommer der nok til at gå rigtig mange skærme inden den bliver tilgængelig i DK. Og så skal der jo også lige være tid hos Tesla til at skifte.

Og gad vide om de gør som i dag - altså at det er hele skærmen de vil skifte, eller om det kun er Tegra kortet. For hvis det er hele skærmen så tænk på alle de skærme de skal have til at cirkulere - det gør det jo ikke hurtigere. Tvivler/og håber da ikke resultatet ikke er at de står med flere hundrede tusind display's som intet fejler

webercarbmann
webercarbmann Mar 3 '20

Bliver det næste mon et tilbud om batteri opgraderinger? De første 2013 TMS er udenfor batteri garanti i 2021. 

ElPeter
ElPeter Mar 3 '20
Citat fra webercarbmann

Bliver det næste mon et tilbud om batteri opgraderinger? De første 2013 TMS er udenfor batteri garanti i 2021. 

De gjorde det jo til roadsteren. Men jeg synes først det bliver rigtig relevant når de (formentlig) kommer på markedet med deres nye batterier, der forhåbentlig er både bedre og billigere.

Forummets indlæg er redigeret af ElPeter Mar 3 '20
Gyzz
Gyzz Mar 3 '20

jooo og så ser det ud til at vi skal betale for premium connection ;-)

Hummer75
Hummer75 Mar 5 '20
Jeg kan godt hjælpe jer med skift af eMMC chip! Så nu er der lidt flere end Hinnerup og Autoskadestuen. 

I kan få skiftet fra 3000,- ... læs mere på teslamcu.dk 

Mvh
Jimmy 
Kiefer
Kiefer Mar 5 '20

Det er altid godt med konkurrence, men jeg kan ikke helt finde ud af hvilket firma der står bag den side, CVR giver ikke rigtig noget?

Det er efter min mening en væsentlig detalje når vi snakker garanti. 

/Martin

P85DK
P85DK Mar 6 '20

Så du mener ikke at 'Jimmy' og 'Vi holder til nær Køge SuperCharger' er præcist nok information om hvem de er i tilfælde at man skal køre en garantisag?

Jimmy, jeg synes Martin har fat i noget. Jeres hjemmeside og graden af kontaktinformation indgyder ikke ligefrem tillid :-)

mbk
mbk Mar 6 '20

Det har sikkert været oppe og vende i andre tråde, men Tesla har designet en MCU upgrade til v1 bilerne. I USA koster upgraden 2500 USD, mon ikke det bliver ca. 20.000 kr herovre. Det burde give lidt nye features, fungerende browser, Netflix, YouTube osv som de nyere modeller kommer med og ikke mindst skulle eMMC issuet også være helt fikset:

https://electrek.co/2020/03/02/tesla-mcu-infotainment-upgrade/

P85DK
P85DK Mar 6 '20

Ja, men AP1 2015 modellernes upgrade er ikke klar endnu og vil være den upgrade de tilbyder allersidst

Pudsigt, når det er her det største og mest akutte behov er

webercarbmann
webercarbmann Mar 6 '20
Citat fra P85DK

Ja, men AP1 2015 modellernes upgrade er ikke klar endnu og vil være den upgrade de tilbyder allersidst

Pudsigt, når det er her det største og mest akutte behov er

100% enig - de burde arbejde på en ny MCU til Pre AP og derefter AP1 bilerne først.  De har kendt til dette problem i årevis.  Jeg er stadig glad for at jeg præventivt fik skiftet eMMC chippen i vores MCU lige efter nytår. Den er stadig langsom men nu stabil og brugbar. 

PeterE
PeterE Mar 6 '20
Citat fra mbk

Det har sikkert været oppe og vende i andre tråde, men Tesla har designet en MCU upgrade til v1 bilerne. I USA koster upgraden 2500 USD, mon ikke det bliver ca. 20.000 kr herovre. Det burde give lidt nye features, fungerende browser, Netflix, YouTube osv som de nyere modeller kommer med og ikke mindst skulle eMMC issuet også være helt fikset:

https://electrek.co/2020/03/02/tesla-mcu-infotainment-upgrade/

Du har ret, det er allerede nogenlunde vel-diskuteret. Jo mere jeg tænker over det, des mindre lyst får jeg til den opgradering. Jeg er måske noget særligt. Jeg bruger aldrig browseren, er meget godt tilfreds med min Saphe. Jeg har vænnet mig til navigationen, og synes stadigvæk bare at der mangle via-punkter. Det er til at overleve. Min Spotify er fin, og telefonintegrationen virker nu upåklageligt. Jeg har intet at bruge Netflix til i bilen, og bruger aldrig de spil jeg allerede har.  

Til gengæld forsvinder FM radioen, og dermed mine trafikmeldinger. Og ja, det bruger jeg faktisk på min halv-travle motorvej. Så for 20 lapper mister jeg mine trafikmeldinger og får en mere stabil MCU. Så vil jeg nok hellere bare have en ny emmc chip.  

Men - det er fantastisk at Tesla endelig har fået øjnene op for opgraderinger. Vil elske en pris på at gøre min S85D til en P100DL. Men det kommer ikke til at ske. 

(jeg ved det godt, det er en fed opgradering - og jeg er bare en gammel og sur mand) 

Forummets indlæg er redigeret af PeterE Mar 6 '20
DavidS90D
DavidS90D Mar 6 '20
For at blive ved emnet:
Hvad oplever folk (jer der har fået skiftet) at der sker med skærmen INDEN den bliver helt død?
Altså hvilke indikationer man skal holde øje med.
Og hvor lang tid går der typisk med disse fejl før det er slut?
KimT
KimT Mar 6 '20

Jeg så ingen fejl. En morgen da jeg kom ud havde den ikke forbindelse (app m.m.), efter genstart kom den aldrig op igen.

Bilen er 4,5år gammel, og alt min musik har foregået via stream da min DAB antenne m.m. er ringe, og ind til browseren blev ødelagt har jeg altid kørt med fartkontrol på skærmen. Så eMMC'en har fået alt hvad den kunne trække.

MGL
MGL Mar 6 '20
Citat fra DavidS90D For at blive ved emnet:
Hvad oplever folk (jer der har fået skiftet) at der sker med skærmen INDEN den bliver helt død?
Jeg tror ikke du kan regne med nødvendigvis at få en troværdig advarsel før skærmen slukker sidste gang..
I mit tilfælde opdagede jeg den nært forestående død, ved at navigationen pludselig ikke virkede (kunne ikke lave rute til kendte destinationer).
P85DK
P85DK Mar 6 '20
Citat fra DavidS90D For at blive ved emnet:

Jeg er på tredje skærm og der har ikke været nogle tegn på at den ville dø. Begge gange er det sket i forbindelse med en opdatering, hvor opdateringen har fået det hele til at hænge. Begge gange mente Tesla at den kunne redes og begge gange har de ringet umiddelbart før den skulle være klar og sagt at det var en ny skærm. 

Begge gange var 'nøglen' korrupt, hvilket var årsagen til at de ikke kunne få den op igen.

Kiefer
Kiefer Mar 6 '20

P85DK: Tesla har en backup liggende på en central server, så den forklaring duer ikke fra deres side. Jeg tænker mere at de måske har haft problemer med at logge på skærmen grundet manglende partition 3. 

Teslas Toolbox forsøger med en række tokens at komme på bilen, og hvis det ikke lykkedes så forsøger den med brugeren root, men den bruger har Tesla så selv deaktiveret i deres OS... genialt. Havde de ikke gjort det, ville de altid have været kunnet komme på uanset om P3 er til stede eller ej...

I princippet, ville vi kunne gøre sådan, at en sort skærm har fået aktiveret brugeren root, og derefter kunne Tesla få gang i den igen. Men det virker til at være en global corporate policy, at man ikke hjælper hvor skærme er lavet af 3. part...

/Martin

P85DK
P85DK Mar 7 '20

:-) Hvis de har lukket af for root, så er det jo rigtig nok i den situation, men jeg forstår hvad du mener.

Sider: «« « ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 ... » »»