Loading...
dk

Så stod skærmen af! | Tesla Forum

DeaconWP
DeaconWP Apr 12 '20

Citat fra P85DK
Citat fra Tarfaz ... Tror der ville være en del flere kunder til Hinnerup og autoskadestuen hvis de tog for en værkstedstime istedet ... 

Det er vel også det de gør ;-)

Én time for at tage den ud og én time for at sætte den i, tju bang 2.500 kr. inkl. moms.

He he +1.

Jo, monopolerne lever i bedste velgående.

Før var folk så irriterede over, at kun Tsla kunn elave TEsla biler.

Så roste man de alternative, og anbefaler dem i stride strømme.

Nu er deres priser så oppe på de samme monopol priser, go endda ser vi tilfælde, hvor det var billigere at lade Tesla løs opgaven.

PeterE
PeterE Apr 12 '20
Citat fra DeaconWP

Citat fra P85DK
Citat fra Tarfaz ... Tror der ville være en del flere kunder til Hinnerup og autoskadestuen hvis de tog for en værkstedstime istedet ... 

Det er vel også det de gør ;-)

Én time for at tage den ud og én time for at sætte den i, tju bang 2.500 kr. inkl. moms.

He he +1.

Jo, monopolerne lever i bedste velgående.

Før var folk så irriterede over, at kun Tsla kunn elave TEsla biler.

Så roste man de alternative, og anbefaler dem i stride strømme.

Nu er deres priser så oppe på de samme monopol priser, go endda ser vi tilfælde, hvor det var billigere at lade Tesla løs opgaven.

Taler folk om noget de ved eller tager gætterierne over? På min seneste regning fra Autoskadestuen står timeprisen til 904,- inkl moms.
P85DK
P85DK Apr 12 '20

:-) jeg lavede bare sjov, da den lå lige til højrebenet

Jeg har ikke det store problem med at folk tager penge for at udføre et stykke arbejde ;-)

PeterE
PeterE Apr 13 '20
Citat fra P85DK

:-) jeg lavede bare sjov, da den lå lige til højrebenet

Jeg har ikke det store problem med at folk tager penge for at udføre et stykke arbejde ;-)

Det ved jeg :) 

Ice2EV
Ice2EV Apr 13 '20

Kunne man forestille sig i de 2500 kr, er også en plads pris for at optage en stand på værkstedet i x dage medens MCU er taget ud og bilen er "død".

PeterE
PeterE Apr 13 '20
Vi er vist mange som har kæmpe respekt for de få ‘Tesla-værksteders’ arbejde og som selvfølgelig synes at de skal/må tjene penge.  

Og så er her ganske få, som føler at alle skal arbejde gratis for fællesskabet.

Sådan er det vist bare.
CR
CR Apr 14 '20
Citat fra DeaconWP

Jeg tror på elektronikfolkene, men jeg satser på Holland af etiske grunde.

Hvilke etiske grunde er det ?

KimT
KimT Apr 14 '20
Citat fra CR
Citat fra DeaconWP

Jeg tror på elektronikfolkene, men jeg satser på Holland af etiske grunde.

Hvilke etiske grunde er det ?

Måske pga af det her : http://www.teslaforum.dk/forum/topic/6430?page=1#post-96835 

Dec14
Dec14 Apr 16 '20

Så fik jeg skærmen repareret præventivt! Jeg valgte Autoskadestuen Vejle, med rigtig god service fra Troels. Sagen blev klaret på 2 dage og alt kører som det skal - bare hurtigere. Jeg foretrak en forudset udgift på kr 6495,00 frem for en uforudset på kr 15000,00. Inden nogen får ondt i maven over om der nu er tjent kr 500, 2500 eller 5000 på reparationen vil jeg blot sige at hver en krone skal være dem vel undt. Hvis ikke Martin og andre ildsjæle havde ydet en kæmpe indsats skulle jeg uden tvivl stadig have betalt kr +20000,00 hos Tesla. Så herfra skal lyde mange tak fra en tilfreds kunde.

griffel
griffel Apr 17 '20
Kan man ikke selv skifte det modem ud til 4G, hvis man er lidt fingernem? Eller skal hele skærmen ud?
Kiefer
Kiefer Apr 17 '20

Hele skærmen skal ud, kortet sidder inde i selve skærmen. Har man først skærmen ude er det relativt nemt at skifte det, også derfor vi ikke tager ekstra for at sætte det i når vi alligevel har skærmen åben.

Det er blot at fjerne de 12 første skruer med tx25, derefter de næste 6 skruer med tx20 og til sidst de 3 skruer med tx10 der holder kortet fast. 

Gyroen kan genbruges. Det sidder blot fast med 2 skruer, også tx10.

Tarfaz
Tarfaz Apr 18 '20
Quote from griffel Kan man ikke selv skifte det modem ud til 4G, hvis man er lidt fingernem? Eller skal hele skærmen ud?
Du skal være opmærksom på om dit SIM er 4G kompatibelt. Det er det formentligt men hvis ikke det er så giver det ikke mening at skifte til 4G. 
Måske Kiefer ved noget om det med SIM. Min 85D er fra 2015 og SIM var kompatibelt til 4G. Sim sidder for sig selv lige syd for MCUen og ikke inde i MCUen som på de amerikanske modeller.  
griffel
griffel Apr 18 '20
Citat fra Kiefer

Hele skærmen skal ud, kortet sidder inde i selve skærmen. Har man først skærmen ude er det relativt nemt at skifte det, også derfor vi ikke tager ekstra for at sætte det i når vi alligevel har skærmen åben.

Ok, det tør jeg ikke selv give mig i kast med så... ;-) Jeg har fået lavet MCU-upgrade, men der var 4G-modulet åbenbart i restordre. Det må blive en anden god gang så.

Hummer75
Hummer75 Apr 19 '20
Citat fra Tarfaz
Quote from griffel Kan man ikke selv skifte det modem ud til 4G, hvis man er lidt fingernem? Eller skal hele skærmen ud?
Du skal være opmærksom på om dit SIM er 4G kompatibelt. Det er det formentligt men hvis ikke det er så giver det ikke mening at skifte til 4G.  Måske Kiefer ved noget om det med SIM. Min 85D er fra 2015 og SIM var kompatibelt til 4G. Sim sidder for sig selv lige syd for MCUen og ikke inde i MCUen som på de amerikanske modeller.  
Man besøger bare Tesla hvis ikke den springer på LTE/4G ... så bytter de simkort. Men de fleste virker ...MEN det ses nogen gange, der skal skiftes SIM. 
PeterE
PeterE Apr 19 '20
Citat fra Hummer75
Citat fra Tarfaz
Du skal være opmærksom på om dit SIM er 4G kompatibelt. Det er det formentligt men hvis ikke det er så giver det ikke mening at skifte til 4G.  Måske Kiefer ved noget om det med SIM. Min 85D er fra 2015 og SIM var kompatibelt til 4G. Sim sidder for sig selv lige syd for MCUen og ikke inde i MCUen som på de amerikanske modeller.  
Man besøger bare Tesla hvis ikke den springer på LTE/4G ... så bytter de simkort. Men de fleste virker ...MEN det ses nogen gange, der skal skiftes SIM. 
Og Tesla bytter også bare simkortet når man har fået opgraderet sin MCU ‘ude i byen’?
Hummer75
Hummer75 Apr 20 '20
Citat fra PeterE
Citat fra Hummer75
Citat fra Tarfaz
Og Tesla bytter også bare simkortet når man har fået opgraderet sin MCU ‘ude i byen’?

Jeg har endnu ikke hørt om nogen der IKKE har fået det ombyttet. 

Kiefer
Kiefer May 4 '20

Interessant læsning. Ser ud til at Tesla når de ombytter en MCU glemmer at slette data og MCU'en blot ender i skraldespanden efterfølgende:

https://insideevs.com/news/419525/tesla-data-leak-personal-info-ebay/

Hvis Tesla helt skal undgå, at brugerdata ender med at flyde rundt i skraldespande, skal de jo hive Tegra-boarded ud af de MCU'er de skifter. 

/Martin

ElPeter
ElPeter May 4 '20
Jeg opgav at vente på MCU2-opgradering til dels også fordi mange af dens features ikke kommer en 85D til gode. Så jeg fik skiftet chip’en via CarClean i sidste uge, jeg går ud fra at den har været rundt om Kiefer. Det tog 3 dage og kostede 6490,- og så holder den forhåbentlig de næste 100 år. Ellers ikke nogen mærkbar forskel, men nattesøvnen er blevet lidt bedre.
Hummer75
Hummer75 May 4 '20
Citat fra Kiefer

Interessant læsning. Ser ud til at Tesla når de ombytter en MCU glemmer at slette data og MCU'en blot ender i skraldespanden efterfølgende:

https://insideevs.com/news/419525/tesla-data-leak-personal-info-ebay/

Hvis Tesla helt skal undgå, at brugerdata ender med at flyde rundt i skraldespande, skal de jo hive Tegra-boarded ud af de MCU'er de skifter. 

/Martin

Yes ... nogen har været ude og “dumpster dive”
P85DK
P85DK May 4 '20

Tør de nok ikke gøre i EU med de bødestørrelser der er lagt op til i forbindelse med GDPR.

Sider: «« « ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 ... » »»