Det var ikke en fejl, jeg fik direkte besked på at de skulle udskifte microswitch assembly, og at det var prisen for reservedele alene. Og nej jeg fik det ikke lavet, for det var slet ikke i stykker, og hvis det var, havde jeg fået det lavet et andet sted, eller gjort det selv, selv om det er meget besværligt.
Håndtaget virker stadig fint, det der reelt var problemet, er at når det er koldt i vejret, så rammer håndtaget kanten af hullet, og bliver derfor ude, hvis man lige løfter let i det, så går det fint ind.
Jeg ville bare have at det blev justeret, men jeg mere end formoder at det tjener man ikke nok på inde hos Tesla, og hvis man har råd til en Tesla, så betaler man nok bare for de reparationer man får besked på der er nødvendige; der blev faktisk helt stille i telefonen, da jeg sagde at så skulle de ikke lave det, efterfulgt at et "skal vi IKKE lave det???"
Da jeg lige havde fået bilen (købt brugt), fik jeg lavet bremser hele vejen rundt på deres anbefaling, skiftet hjul bolte osv. (kan ikke lige huske prisen, men der var 1000-1500 for hjulbolte :) Jeg gjorde ikke det store ud af det, og syntes egentligt at prisen samlet var OK for alt det der blev lavet, men efter episoder som disse er jeg begyndt at tvivle på om det overhovedet var nødvendigt.
Med hensyn til dørhåndtag, så vil jeg skyde på at det koster 6-7000 for et nyt. Det er fantasi priser de arbejder med inde hos Tesla, så der er hårdt brug for værksteder som begynder at udføre reparationer på Tesla biler, til mere fornuftige priser. Håndtag er heldigvis konstrueret så simpelt mekanisk, at man kan servicere dem selv, problemet er at det er super besværligt at få dem ud af døren. Det samme gælder i øvrigt mange andre ting; jeg læste at en her på forum selv havde taget sin MCU ud og sendt den til Holland, jeg har efterfølgende set et par videoer om hvad der skal til, og jeg må sige at jeg er overrasket over at han havde held med dette, for man skal jo nærmest fjerne hele interiøret fra bilen for at få den ud, og der er rigtigt mange ting man kan komme til at ødelægge, så jeg er glad for at jeg kendte mine egne begrænsninger, selv om jeg normalt er super skrap til den slags, og i stedet betalte nogen der har gjort det mange gange før for at gøre det, penge givet godt ud.
(selv om alu listen lige over skærmen er minimalt deformeret, men det kan jeg forstå fra de videoer jeg har set, er stort set umuligt at undgå, med mindre man har special værktøj som kun Tesla selv har)
mvh
Michael