Lige hørt lydfilen, lyder som noget resonans/vibration
Lige hørt lydfilen, lyder som noget resonans/vibration
Den tanke havde jeg faktisk også! :-)
Der er ikke vibration eller resonans, det er helt tydeligt at høre at det er en lille blæser når man er inde i bilen, batteri køling behøver ikke at køre før den går i gang.
mvh Michael
Jeg opdagede lige her i eftermidags da jeg ville pille nogle blæsere ud og få dem testet, at alle dem der har fået opgraderet til MCUv1. De vil aldrig komme til at opleve problemet med de små blæsere. På billedet kan man se hvorledes Tesla har løst problemet med blæsere af dårlig kvalitet:
Jeg var faktisk ikke klar over at vi havde en MCU1 liggende i bunken af brugte MCU'er :)
Nu ved jeg så hvorfra minimum det ene af de 2 stk. LTE kort model US vi har kommer fra...
Billedet er fra en MCU1 vi skiftede kreds på i dag.
Whaat?! Er de bare blevet fjernet? Sikke en løsning ;-)
Det var de allerførste MUC'er som ikke havde nogen. :-)
Øh, den skal jeg lige have igen, mener du at det var de første MCU'er der ikke havde blæsere?
Tesla varenummer 1004777-00-x er MCU0, den har to blæsere. Mens 1045006-00-x ikke har nogen blæsere, det er en MCU1 med f.eks. LTE og forbedret mux til bakkamera. MCU1 sidder i biler fra 2016 og frem til 2018. Mens MCU0 sidder i biler frem til 2016.
Både MCU0 og MCU1 har samme Tegra-kort med 8GB Hynix.
Hej Alle
Min skærm er netop også lige gået i sort - og har prøvet alt for at få den igang igen, genstart, afmontering at minuspol osv. men intet virkede. Var hos Tesla hertil morgen i Hillerød som sagde at skærmen skulle skiftes - pris kr. 15.200,- men disse var i restordre så de kunne ikke sige hvornår de havde en. Ville opdatere mig en gang om ugen... Ringede så til Autoskadestuen, der kunne fortælle mig at de reparer skærme i stedet for, pris 8.500,- og de sagde at 90% kom til at virke igen - super fedt. Er der nogen der har erfaringer inden for dette? Hvor lang tid holder de så o.s.v.?
Hilsen Jesper
@P85DK forstår måske godt at @JFR ikke lige har læst alle 26 sider :D
Du kan få den korte udgave her. Ja det virker og succes rate på over 90% afspejler hvad @Kiefer skriver her i tråden, måske det endda afhjælper problemet bedre end en ny skærm, men det er jo uden Teslas velsignelse og deraf muligheder for tvister i fremtiden, men hvis jeg havde problemet ville jeg nok tage 'ny chip' løsningen over ny skærm hos Tesla.
US National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) har åbnet en sag om de sorte skærme. Spændende at se hvad deres konklusion bliver.
https://electrek.co/2020/06/24/tesla-investigation-mcu-touchscreen-emmc-failure/#disqus_thread
@HenrikD
Ja, det er vel også på sin plads. Det er tydeligvis en bommert fra Tesla engineering og efterfølgende stærkt problematisk håndtering hvor man tager høj pris for at skifte et enkelt indstikskort, som burde have en pris på under 1000kr. Jeg synes personligt at Tesla skulle udbedre disse fejl med meget lille omkostning for kunden eller tilbyde MCU v2 til en pris der gør opgraderingen til en no-brainer.
@mbk - argghhh man behøver ikke læse alle sider for at få svar på hans spørgsmål. Du kan reelt slå ned på hvilken som helt af de mange sider og finde svaret :-)
Han har simpelthen fundet ud af at Autoskadestuen har et fornuftigt tilbud og det vil han gerne dele og høre om erfaringer, men ikke gidet at bruge 1 min på lige at skimme tidligere posts - det er lidt dovent
Er der nogen der ved om man ved af/genmontering af MCU roder med kabler som går u d til sensorene i bilen? Jeg er begynd at få en masse "Park Assist Not Available" og jeg får "Stop" besked fra bilen når jeg begynder at køre fremad, selv om der ikke er noget forand mig. Eller er der andre som oplever de samme beskeder?
Mvh Michael
Er der nogen der ved om man ved af/genmontering af MCU roder med kabler som går u d til sensorene i bilen? Jeg er begynd at få en masse "Park Assist Not Available" og jeg får "Stop" besked fra bilen når jeg begynder at køre fremad, selv om der ikke er noget forand mig. Eller er der andre som oplever de samme beskeder?
Mvh Michael
Den slags plejer at opstå hvis ultralydsensorerne er blokeret af et eller andet såsom påspændte cykler, snesjap eller andet snask. Måske det er bilens måde at sige at den vil vaskes ;-)