Jeg har i dag set en kopi af en besked fra en Tesla ranger der skrev at, udskiftning af Tegra-board kostede 3100,- og en MCU2 kostede 21.000. Desværre ikke noget om leveringstider. Jelved der er flere der er interesserede i MCU2'erne. Husk dog på, at man mister FM signalet.
Jeg har haft lavet en sag hos Tesla for længe siden vedr. at min skærm snart forventes at stå af da jeg kan se den er begyndt at opføre sig ustabilt - forstået på den måde at den begynder at have svært ved at vågne og til tider ikke reagere. jeg tænker det er chippen som er ved at være træt (bilen har kørt 120.000 km)
Derfor har jeg spurgt til mine valgmuligheder hos Tesla og spurgte specifikt om MCU2 var en mulighed..
Jeg blev ringet op i Mandags, hvor en venlig medarbejder forklarede at fix af skærm problem nu også hos Telsa løses ved kun at skifte chip/kort og ikke hele skærmen - derfor kun 3100 kr - den gamle pris (+20 ktr) på skift af hele skærmen skulle i Oktober blive til en MCU2, så han ville anbefale at vente lidt hvis jeg ville skifte hele skærmen og få en MCU2.
Da min skærm stadig fungere fint og de ovn i købet kan fikse til 3100 kr - så ser jeg ingen grund til ikke at vente og kende alle valgmuligheder.
Det jeg ikke fik spurgt til var om fixet til 3100 kr var med samme chip, eller om den var forbedret/hurtigere lige som den uautoriserede man kan få skiftet til.