Loading...
dk

Så stod skærmen af! | Tesla Forum

Noogi
Noogi Sep 19 '20
Citat fra Kiefer

Jeg tror det har noget at gøre med hvilke fora man bevæger sig på. Jeg har lidt på fornemmelsen at vi her på dette forum har fået en mere realistisk tilgang til bilen, hvor man på f.eks. et par af de danske Facebook grupper bliver svinet til, hvis man kommer til at være bare det mindste kritisk overfor Tesla.

Nu har du i min optik også været særlig kritisk og negativ i mange år. Du kan have ret i meget af din kritik og være forkert på den på andre punkter. Men måden du leverer budskabet på kan let opfattes som gnaven gammel mand bag skærm. Hvis du så har en fanboy på den anden side er det nærmest to ekstremer der skal i dialog.

Kiefer
Kiefer Sep 19 '20

Sådan er holdninger jo forskellige, du har i at jeg kan være direkte i min kritik, men når jeg køber biler til 1 million og skal give 1300,- i timen for værkstedet. Forventer jeg også service og kvalitet derefter...

For at komme tilbage til tråden.

Jeg har i dag set en kopi af en besked fra en Tesla ranger der skrev at, udskiftning af Tegra-board kostede 3100,- og en MCU2 kostede 21.000. Desværre ikke noget om leveringstider. Jelved der er flere der er interesserede i MCU2'erne. Husk dog på, at man mister FM signalet.

Eftersom beskeden var sendt til en privatperson går jeg ud fra at prisen selvfølgelig er med moms. Men som altid med Tesla priser, så få en pris når i spørger ind til det. De skifter jo priser som vi andre skifter underbukser :)

ElPeter
ElPeter Sep 19 '20
Siden jeg fik skiftet eMMC chippen præventivt har min MCU1 virket bedre end nogensinde før (i hvert fald så langt jeg kan huske). Ikke flere underlige grafikfejl, resets og uresponsiv UI. Hvor jeg tidligere ville have sprunget på en MCU2 hvis den ellers havde kunnet leveres er jeg faktisk godt tilfreds med MCU1 i dag og de få ekstra MCU2-features for en AP1 bil er ikke pengene værd for mig. Hvis Teslas Tegra-udskiftning har samme effekt vil jeg anbefale den, ellers et eMMC-skift.
Noogi
Noogi Sep 19 '20
Citat fra ElPeter Siden jeg fik skiftet eMMC chippen præventivt har min MCU1 virket bedre end nogensinde før (i hvert fald så langt jeg kan huske). Ikke flere underlige grafikfejl, resets og uresponsiv UI. Hvor jeg tidligere ville have sprunget på en MCU2 hvis den ellers havde kunnet leveres er jeg faktisk godt tilfreds med MCU1 i dag og de få ekstra MCU2-features for en AP1 bil er ikke pengene værd for mig. Hvis Teslas Tegra-udskiftning har samme effekt vil jeg anbefale den, ellers et eMMC-skift.

De fejl du har oplevet behøver dog ikke at skyldes eMMC. Oplevede samme slags fejl på en 85D i over et år og fik til sidst udskiftet MCU'en med en ny med 4G modul. Fejlene forsvandt ikke. Indtil fornylig hvor softwaren blev opdateret. Version 2020.24.6 mener jeg. Har ikke haft en eneste fejl i over en måned nu. Hvor jeg tidligere oplevede MCU fejl mange gange om ugen.

Niels
Niels Sep 25 '20
Citat fra Kiefer

Jeg har i dag set en kopi af en besked fra en Tesla ranger der skrev at, udskiftning af Tegra-board kostede 3100,- og en MCU2 kostede 21.000. Desværre ikke noget om leveringstider. Jelved der er flere der er interesserede i MCU2'erne. Husk dog på, at man mister FM signalet.

Jeg har haft lavet en sag hos Tesla for længe siden vedr. at min skærm snart forventes at stå af da jeg kan se den er begyndt at opføre sig ustabilt - forstået på den måde at den begynder at have svært ved at vågne og til tider ikke reagere. jeg tænker det er chippen som er ved at være træt (bilen har kørt 120.000 km)

Derfor har jeg spurgt til mine valgmuligheder hos Tesla og spurgte specifikt om MCU2 var en mulighed.. 

Jeg blev ringet op i Mandags, hvor en venlig medarbejder forklarede at fix af skærm problem nu også hos Telsa løses ved kun at skifte chip/kort og ikke hele skærmen - derfor kun 3100 kr - den gamle pris (+20 ktr)  på skift af hele skærmen skulle i Oktober blive til en MCU2, så han ville anbefale at vente lidt hvis jeg ville skifte hele skærmen og få en MCU2.

Da min skærm stadig fungere fint og de ovn i købet kan fikse til 3100 kr - så ser jeg ingen grund til ikke at vente og kende alle valgmuligheder.

Det jeg ikke fik spurgt til var om fixet til 3100 kr var med samme chip, eller om den var forbedret/hurtigere lige som den uautoriserede man kan få skiftet til.

MartinPedersen
MartinPedersen Sep 25 '20
Hvor gammel er din bil? Hvis den er 5år, og den nye chip er af den gamle version, så er bilen nok omkring 10år, næste gang der skal skiftes. Og hvem har sin bil i 10år? 3.100kr over 10år er vel også til at leve med.
Bilen
Bilen Sep 28 '20

Jeg fik skiftet min AP2 bil til MCU2 og FSD i sidste uge. MCU2 kører super godt og hurtigt og det giver en række gode nye features til AP2+ biler. Desuden har jeg læst mange steder at FSD og MCU1 er en dårlig cocktail.
FSD computeren gør ikke den store forskel pt for Autopiloten ud over selvfølgelig at den nu kan stoppe for rød, hvilket den gør godt. 
For en AP1 bil tror jeg dog ikke det er pengene vær at skifte til MCU2 hvis man kan få fikset den værste sløvhed med et nyt Tegra kort.

Kiefer
Kiefer Sep 29 '20

Det nytter ikke noget at skifte Tegra kort på grund af sløvheden. CPU'en bliver ikke hurtigere at at der kommer et nyt kort i bilen med samme type CPU...

mibian
mibian Sep 29 '20

Min MCU blev meget hurtigere, jeg er ret sikker på at der var mange læse/skrivefejl, så alt var tungt og langsomt. Siden udskiftningen, har alt fungeret perfekt indtil videre.

mvh

Hummer75
Hummer75 Sep 29 '20
Citat fra Kiefer

Det nytter ikke noget at skifte Tegra kort på grund af sløvheden. CPU'en bliver ikke hurtigere at at der kommer et nyt kort i bilen med samme type CPU...

Well ... det er lidt en sandhed ... og så alligevel ikke. ;-) Mine kunder oplever at MCU'en bliver hurtigere! Dels pga. den hurtigere chip ... men også bare "oprydning" og rettelse af fejl.

Load af map, router, spotify (cache) og generelt brugen af MCU'en er typisk hurtigere.   

Kiefer
Kiefer Sep 29 '20

Ja, på den måde kan den godt virke hurtigere, men hardwaren i sig selv gør den ikke hurtigere.

/Martin

Hummer75
Hummer75 Sep 29 '20
Citat fra Kiefer

Ja, på den måde kan den godt virke hurtigere, men hardwaren i sig selv gør den ikke hurtigere.

/Martin

En hurtigere chip gør jo ... men nej - flaskehalsen er processor. 

Kristian70k
Kristian70k Sep 30 '20

Hej - længe siden.. jeg har kørt 405.000 i min bil nu.. alt har sådan set virket perfekt.. skræmen er nu alligevel skiftet.. den er skiftet medio 2018. og nu her ultimo 2020 er den begyndt at slukke kort.. ikke reboote. bare slukke.. for hurtigt at melde sig tilbage igen.. ret irriterende.. plus den melder der ikke er kontakt til bakke kamera.. jeg har tidligere klaget over jeg ikke synes den fungerede super.. men er afvist.. er der nogen der har oplevet noget lignende?

Bianco
Bianco Oct 1 '20

405.000 km?

Citat fra Kristian70k

Hej - længe siden.. jeg har kørt 405.000 i min bil nu.. alt har sådan set virket perfekt.. skræmen er nu alligevel skiftet.. den er skiftet medio 2018. og nu her ultimo 2020 er den begyndt at slukke kort.. ikke reboote. bare slukke.. for hurtigt at melde sig tilbage igen.. ret irriterende.. plus den melder der ikke er kontakt til bakke kamera.. jeg har tidligere klaget over jeg ikke synes den fungerede super.. men er afvist.. er der nogen der har oplevet noget lignende?,,,,

Gustavsfar
Gustavsfar Oct 1 '20
Hej Kristian

Bruger du den stadig som firmabil? I så fald må det da have været en ganske fornuftig beslutning g
Kiefer
Kiefer Oct 1 '20

Kristian: Hvis du har fået en af de nye MCU1'ere i stedet foren MCU0, så sidder der nogle mellemkabler mellem kamera og selve MCU'en fordi stikket på MCU1 er lidt anderledes. 

Hvis de kabler ikke er monteret 100% så kan der være en løs forbindelse. Det kan give den sorte skærm på kameraet. Og det behøver jo ikke være mere end et lille bump på vejen der afbryder forbindelsen, og når bilen så står stille nede ved Tesla virker kameraet sikkert som det skal. 

At skærmen slukker og tænder igen efter nogle sekunder, det har jeg set på en del MCU1'ere. Det virker som om den FPGA kreds der sidder på MCU1'ere er lidt ustabil. Det er den der styrer forbindelsen til selve LCD panelet. 

Man kan se i syslog-filen om der er FPGA fejl. Jeg er dog lidt i tvivl om, om Tesla i Danmark kan finde ud af at læse den. Havde en med en fejl på SIM-kortet hvor jeg gav ham en udskrift fra syslog. Den type log fik han at vide, at den havde de aldrig set før...

KimT
KimT Nov 10 '20

Så lige den her :

Udvidet garanti på Model S og X MCU fra før marts 2018 :

https://www.teslaownersdenmark.dk/?menu=news&news_id=6

https://www.tesla.com/support/warranty-adjustment-program?redirect=no

PS min skærm stod af ved 173.000km.....

Forummets indlæg er redigeret af KimT Nov 10 '20
HemligNemlig
HemligNemlig Nov 10 '20
Øv så smed man lige 6500kr ud af vinduet
jramskov
jramskov Nov 10 '20

Nyt fra Tesla: Warranty Adjustment Program: Touchscreen Component – 8GB embedded MultiMediaCard (eMMC) in Media Control Unit (MCU)

Tesla is committed to building the highest quality products as we accelerate the world’s transition to sustainable energy. For customer peace of mind, we are providing additional coverage on some Model S and Model X vehicles built before March 2018 that are equipped with an 8GB embedded MultiMediaCard (“8GB eMMC”) in the media control unit. We are aware that this component may malfunction due to accumulated wear. If this occurs, it could result in a blank or intermittently blank center display, or an alert indicating that a memory storage device has degraded and to contact Service. This condition has no impact on basic vehicle driving functionality and controllability, and we are not aware of any injuries or collisions relating to it.

If this condition occurs in affected vehicles within 8 years starting from the date the vehicle was first put into service or delivered by Tesla to the first purchaser/lessor, and the vehicle has less than 100,000 total odometer miles (“Warranty Adjustment Program period”), then Tesla will repair or replace the 8GB eMMC free of charge at any Tesla Service Center during the Warranty Adjustment Program period pursuant to the terms and conditions of the original Basic Vehicle Limited Warranty. Tesla will also repair or replace any eMMC replaced under this Warranty Adjustment Program for the same condition during the Warranty Adjustment Program period.

Link: https://www.tesla.com/support/warranty-adjustment-program

Forstår ikke grænsen på 100.000 miles, men forhåbentlig vil nogen af jer få nytte af dette.

PeterE
PeterE Nov 10 '20
Dejligt at Tesla gør hvad de burde, hatten af for det. At jeg selv er over de 100.000 miles der er så en anden historie...
Sider: «« « ... 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 ... » »»