Loading...
dk

Så stod skærmen af! | Tesla Forum

Kiefer
Kiefer Nov 10 '20

Citat fra HemligNemlig Øv så smed man lige 6500kr ud af vinduet

Det er jeg ikke helt sikker på du har. Som jeg læser det, så gælder det også 3. parts reparationer hvis de blot ikke er udført senere end 10 dage efter udsendelsen af garanti-opdateringen også dækket ind under deres refusionsprogram.

/Martin

P85DK
P85DK Nov 10 '20

På tide! Så hvad er situationen hvis man allerede har fået skiftet 2 gange på garanti og kommer over de 100.000 miles, men er indenfor de 8 år?

MOS
MOS Nov 10 '20

Mon ikke den nye garanti dækker 100.000 miles eller 8 år, hvad der måtte komme først? Dvs. hvis du kommer over 100.000 miles, så vil jeg tro, at garantien er udløbet, også selvom det er inden for 8 år. Det er i hvert fald sådan, jeg læser det. Jeg tror ikke, det gør nogen forskel, at du tidligere har fået skiftet på garantien, medmindre du har fået en særlig garanti på de udskiftede dele.

HemligNemlig
HemligNemlig Nov 10 '20
Skal det forståes sådan at Tesla selv kontakter en for at høre om man har fået det skiftet?
Min er indenfor både 8år og 100.000 Miles
Forummets indlæg er redigeret af HemligNemlig Nov 10 '20
Kiefer
Kiefer Nov 10 '20

Hø... det tror jeg næppe...

HemligNemlig
HemligNemlig Nov 10 '20
Og deres tekst kan nemt tolkes som at det kun er kredsen og ikke diagnose eller reparation der dækkes så hvis man er heldig kan man få 100kr tilbage hvis det ikke er lavet af Tesla.
chrand750
chrand750 Nov 10 '20

Spændende. Jeg gav i April 2020, 23.500 DDK for skift af skærm. Bliver spændende om jeg får refunderet hovedparten ved at henvende mig til Tesla. Jeg kan have mine tvivl, men det skal da forsøges.

Gustavsfar
Gustavsfar Nov 10 '20
Meld gerne tilbage. Jeg betalte 25k for tilsvarende
HenrikD
HenrikD Nov 10 '20

@chrand750 Venter spændt på deres svar. Skiftede også min for en måned siden, da den var begyndt at opføre sig mærkeligt til tider. Nøjes dog med 19k for en MCU2

Nikola
Nikola Nov 10 '20
Citat fra HemligNemlig Og deres tekst kan nemt tolkes som at det kun er kredsen og ikke diagnose eller reparation der dækkes så hvis man er heldig kan man få 100kr tilbage hvis det ikke er lavet af Tesla.

Som jeg læser det dækker de, hvis der er en fejl i 8Gb kredsen. (de skriver så at problemer som ikke relaterer til denne kreds ikke er dækket) 

Så hvis det er den "rigtige" fejl burde den være dækket....

HemligNemlig
HemligNemlig Nov 10 '20
Og hvis det er lavet på 3part værksted hvordan vil du så bevise det er den rigtige fejl?
De 6500kr er tabt
Dec14
Dec14 Nov 11 '20

@Hemlig nemlig

Pas nu på nej hatten ikke gror fast ;-)

Jeg har også betalt knap 7000, men finder dem på ingen måde tabt. Jeg har kunnet bruge min bil lige siden uden at have bekymringer om hvornår skærmen stod af, fik det lavet til en fornuftig pris og undgik 4-6 uger stilstand pga Teslas manglende evne til at levere reservedele. Så jeg er stadig glad for at 3 part gik ind i sagen og hjalp os.

I forhold til de 75-100 tusinde du taber om året i afskrivning er 6500 ingenting - køb en brugt Nissan Pixo så er du billigt kørende. (Jeg forstår til fulde din ærgelse over batteriets manglende kapacitet)

Gustavsfar
Gustavsfar Nov 11 '20
Det er da et skridt på vejen. Så mangler de blot offentligt at erkende fejldesign af dørhåndtag og parkeringsbremse samt batteripakke, så vi alle kan godtgøres for dette også. Det sker dog nok først når der er 2 onsdage i samme uge...
PeterE
PeterE Nov 11 '20

Jeg kommer ikke til at forsvare Tesla på nogen måde, har stadigvæk min batteri-sag kørende ved ankenævnet. Når det er sagt, så skal vi også anerkende når Tesla bliver klogere og når de gør noget godt. Og at de går ind på bagkant og forlænger garantien på MCU'en er godt, og det et skridt i den rigtige retning. 

Håndtag og p-bremse gætter jeg ikke på at der sker noget med, men det kunne være interessant hvis de også tager deres ansvar fsva batterierne. 

Gronhund
Gronhund Nov 11 '20

Og fejlen er, at 17" skærmen er blank hele tiden eller engang imellem, og dermed ikke kan bruges?

KimT
KimT Nov 11 '20

Skærmen bliver langsommmere og langsommere, for til sidst ikke at tænde. Dvs. ingen mulighed for at styre radio, varme osv. Hos nogen kører varmen for fuld blæs, hos mig var der slet ingen varme (i februar). Og min ladningen blev begrænset til 2A (ca. 7km/h). Og hvis du har aktiveret pin-to-drive er du på skideren.

P85DK
P85DK Nov 11 '20

Ved mit første 'crash' en fredag aften, der stod soltaget åbent og hvor lukker man soltaget? på den skærm som ikke virker og der er ingen internet forbindelse, da det også er via skærmen

PeterE
PeterE Nov 11 '20

Nogen der ved om Tesla preventivt skifter MCU'en og har en pris på det?

KimT
KimT Nov 11 '20
Citat fra PeterE

Den sidste officielle pris var vel 3.500,- for udskiftning af Tegra kort - de var jo lige gået bort fra at skifte hele skærmen til en ombytter, til kun at skifte Tegra kort. 

PeterE
PeterE Nov 11 '20
Citat fra KimT
Citat fra PeterE

Den sidste officielle pris var vel 3.500,- for udskiftning af Tegra kort - de var jo lige gået bort fra at skifte hele skærmen til en ombytter, til kun at skifte Tegra kort. 

Enig, men de skifter først når skaden er sket?
Sider: «« « ... 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 ... » »»