Loading...
dk

Så stod skærmen af! | Tesla Forum

JeppeB_HinnerupAuto
JeppeB_HinnerupAuto Nov 11 '20
Citat fra PeterE

Jeg kommer ikke til at forsvare Tesla på nogen måde, har stadigvæk min batteri-sag kørende ved ankenævnet. Når det er sagt, så skal vi også anerkende når Tesla bliver klogere og når de gør noget godt. Og at de går ind på bagkant og forlænger garantien på MCU'en er godt, og det et skridt i den rigtige retning. 

Håndtag og p-bremse gætter jeg ikke på at der sker noget med, men det kunne være interessant hvis de også tager deres ansvar fsva batterierne.

Det er jo ikke frivilligt at Tesla har udvidet garantien, det er grundet at de har tabt en fælles retssag, de er dømt til at erstatte grundet fabrikationsfejl, Tesla erkender eller tilbagekalder ikke noget medmindre de har armen vredet rundt. Der kører tilsvarende sager på batteri og lade hastighed, det giver måske resultater men ikke uden en retssag. At Tesla i det daglige ikke erkender almindelige fejl og mangler er jo dybt problematisk for os som forbrugere. At de opfinder deres egne "tolerancer" uden saglig baggrund er ikke noget vi ser andre steder

PeterE
PeterE Nov 11 '20
Citat fra JeppeB_HinnerupAuto
Citat fra PeterE

Jeg kommer ikke til at forsvare Tesla på nogen måde, har stadigvæk min batteri-sag kørende ved ankenævnet. Når det er sagt, så skal vi også anerkende når Tesla bliver klogere og når de gør noget godt. Og at de går ind på bagkant og forlænger garantien på MCU'en er godt, og det et skridt i den rigtige retning. 

Håndtag og p-bremse gætter jeg ikke på at der sker noget med, men det kunne være interessant hvis de også tager deres ansvar fsva batterierne.

Det er jo ikke frivilligt at Tesla har udvidet garantien, det er grundet at de har tabt en fælles retssag, de er dømt til at erstatte grundet fabrikationsfejl, Tesla erkender eller tilbagekalder ikke noget medmindre de har armen vredet rundt. Der kører tilsvarende sager på batteri og lade hastighed, det giver måske resultater men ikke uden en retssag. At Tesla i det daglige ikke erkender almindelige fejl og mangler er jo dybt problematisk for os som forbrugere. At de opfinder deres egne "tolerancer" uden saglig baggrund er ikke noget vi ser andre steder

Jeg sagde vist heller ikke at det var frivilligt :) 

JeppeB_HinnerupAuto
JeppeB_HinnerupAuto Nov 11 '20

"Når det er sagt, så skal vi også anerkende når Tesla bliver klogere og når de gør noget godt. Og at de går ind på bagkant og forlænger garantien på MCU'en er godt"

Ovenstående virker som en hyldest til at de tager ansvar, de er påtvunget at udbedre i tabt retssag, knap så anerkendelsesværdigt :-) Min pointe er bare at du/vi ikke skal forvente at Tesla af egen fri vilje imødekommer noget, tværtimod, helt almindelige garantiforpligtelser kan være en kamp, en kamp som Tesla ofte "vinder" da kunden ofte ikke gider bøvlet med at tage sagen videre

mibian
mibian Nov 11 '20
Jeg har fået svar fra Tesla i dag omkring refundering af tredje part reparation, og de siger at de først kan svare på det i marts 21. Jeg går ud fra det er fordi der kører en sag imod dem som afgøres der.

Mvh
Gustavsfar
Gustavsfar Nov 11 '20
På en af de links højere oppe i tråden skriver Tesla selv senest februar 2021.
PeterE
PeterE Nov 12 '20
Citat fra JeppeB_HinnerupAuto

"Når det er sagt, så skal vi også anerkende når Tesla bliver klogere og når de gør noget godt. Og at de går ind på bagkant og forlænger garantien på MCU'en er godt"

Ovenstående virker som en hyldest til at de tager ansvar, de er påtvunget at udbedre i tabt retssag, knap så anerkendelsesværdigt :-) Min pointe er bare at du/vi ikke skal forvente at Tesla af egen fri vilje imødekommer noget, tværtimod, helt almindelige garantiforpligtelser kan være en kamp, en kamp som Tesla ofte "vinder" da kunden ofte ikke gider bøvlet med at tage sagen videre

Enig, jeg har ikke en klagesag kørende fordi jeg forventer at ret meget sker af fri vilje. 

ollos
ollos Nov 12 '20
Minian: Hvem skrev du til hos Tesla ? Jeg har også fået repareret skærmen, men ikke hos Tesla, da skærmen gik i sort i september.
HemligNemlig
HemligNemlig Nov 13 '20
I skal selv kontakte service centret jer der har brugt 3 part og få opretten en sag på det. De vender så tilbage i det nye pr med oplysninger. Men det er vigtigt indlev kontakte dem ellers sker der intet da de jo ikke aner i har fået det lavet et andet sted.
HemligNemlig
HemligNemlig Nov 13 '20
HUSK Det er 10 dage senest efter d. 9/11-2020 hvis i vil rejse krav om godtgørelse for rep hos 3 part med defekt skærm grundet chip.
Gustavsfar
Gustavsfar Nov 13 '20
@hemlignemlig. Har du stadig ikke tilmeldt dig massesøgsmålet vedr. tab af batterikapacitet/ladehastighed?
HemligNemlig
HemligNemlig Nov 13 '20
Nej tålmodigheden og pengekassen er tom.
Dec14
Dec14 Nov 13 '20

@HemligNemlig

Hvor finder du oplysning om den skæringsdato (9/11 20 + 10 dage) for refusion du nævner ?

Vel ikke i denne pasus: Bemærk! Hvis man får udført en reparation hos 3. part efter 10 dage fra annonceringen af denne udvidede garanti (9/11-2020), så er man ikke berettiget til Refusion

For i så fald er det ikke det der står !

Gustavsfar
Gustavsfar Nov 13 '20
Du må gerne låne pengene af mig hvis vi slår halv skade på udbyttet :-)
Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Nov 13 '20
Dec14
Dec14 Nov 13 '20

@Hemlignemlig

Du har fuldstændig ret med de 10 dage - nu har selv jeg fundet det sted i teksten, hvor det står. Jeg har netop skrevet til Tesla Vejle med ønske om fuld refusion. Spændende hvornår de vender tilbage :-)

Hummer75
Hummer75 Nov 14 '20
Citat fra Dec14

@Hemlignemlig

Du har fuldstændig ret med de 10 dage - nu har selv jeg fundet det sted i teksten, hvor det står. Jeg har netop skrevet til Tesla Vejle med ønske om fuld refusion. Spændende hvornår de vender tilbage :-)

I misforstår teksten så ... Tesla yder ingen kompensation hvis man har fået skiftet 10 dage EFTER denne dato
mibian
mibian Nov 15 '20
Citat fra ollos Minian: Hvem skrev du til hos Tesla ? Jeg har også fået repareret skærmen, men ikke hos Tesla, da skærmen gik i sort i september.
Jeg "bestilte" service via app og spurgte, og fik svar fra Mark via SMS.

Mvh
HemligNemlig
HemligNemlig Nov 15 '20
@Hummer, jeg tror teksten er ændret nu. Tesla har også selv skrevet tilbage til mig at jeg har reageret indenfor 10 dage. Mener heller ikke de før skrev i FAQ hvor meget rep kostede så man har en ide om hvor meget man kan få tilbage.
mibian
mibian Nov 15 '20

De skal have de præcise KM kilometer da rep blev udført, har de forskellige udskiftningsansvarlige sikret denne information?

mvh

mibian
mibian Nov 15 '20

På min faktura fra Autoskadestuen fremgår KM ikke.

mvh

MOS
MOS Nov 15 '20

Men på min faktura fra Autoskadestuen Vejle fremgår både Reg.nr., KM stand, Stelnr., Fakturadato, Pris og det hele.

Sider: «« « ... 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 ... » »»