Loading...
dk

Så stod skærmen af! | Tesla Forum

Kiefer
Kiefer Nov 15 '20

Jeg har stadig en del images fra kredsene liggende der ikke er blevet slettet. 95% af alle dem vi har lavet er lavet via enten Hinnerup Auto eller Autoskadestuen, så hvis de ikke har km stand skrevet ned, så send mig lige en PM med nummerpladen og VIN-nummer, så kan jeg se om jeg stadig har det image liggende.

Det tager en 5-10 minutter at grave km-tallet frem for hver bil, så jeg gider ikke hovedløst bare gå igang med at hive data ud ;)

De biler hvor kredsen har været helt sort og ødelagt, der er de data desværre ikke længere til stede. Men har man f.eks. brugt sin bil til km godtgørelse overfor SKAT må det jo være nogenlunde uge så godt at godtgøre dato og km stand overfor Tesla ved at sammenholde dato for udskiftning og data oplyst til SKAT. 

/Martin

P85DK
P85DK Nov 17 '20

NHTSA overvejer stadig at pålægge Tesla et recall på skærmen.

https://electrek.co/2020/11/17/tesla-mcu-car-touchscreen-failure-rate-nhtsa-recall/

Mobileineurope
Mobileineurope Nov 17 '20
Idag blev jeg ringet op af Mark fra Tesla angående dette. Jeg havde meldt sagen over service i app’en. Det blev en noget mystisk samtale. Mark lagde ud med at fortælle om 10-dages fristen. Han sagde at ved 3. parts afhjælpning, så ville Tesla kun refundere, hvis dette var lavet i de sidste 10 dage op til Tesla beskrev problemet.... Jeg fortalte at det ikke var sådan jeg læste teksten - og heller ikke sådan folk i forum her har forstået det. Efterfølgende sagde han at de slet ikke håndterede sagen fra Danmark. Jeg spurgte om Tesla Danmark så ville sende sagen det rigtige sted hen? Hertil svarede han: “Ikke som udgangspunkt, men jeg ville blive kontaktet af Tesla Tilburg hvis jeg kunne få refusion.” Jeg spurgte så hvordan de skulle kunne kontakte mig, hvis ikke Tesla DK ville sende min sag derned? Dette kunne han ikke svare på. Jeg endte med at skrive på SMS til dem at det forventede jeg at de gør. <br />
Jeg har før været udsat for at de prøver “at sno sig” men det her slår da alle grænser!
Forummets indlæg er redigeret af Mobileineurope Nov 17 '20
CanEl
CanEl Nov 17 '20

jeg har også sendt en service anmodning på app.
den blev så anuleret i dag, med begrundelsen at tesla service århus kke håndterer refusion i forbindelse med "warranty adjustment programmet".
I det udsendte materiale står der at kunder der er berettiget til refusion, vil blive kontaktet inden 90 dage.

det forstår jeg sådan.

det må jo så sige at alle tesla ejere før 2018, må få en besked om muligheden for refusion.

tesla kender jo ikke alle der har fået skiftet eMMC ud, og heller ikke hvem der får brug for det fremover.
men hvis den skal refunderes fremover skal tesla udskifte den. 

Kiefer
Kiefer Nov 17 '20

Selvfølgelig vil de sno sig, jeg tænker at hvis man lægger dem vi har lavet sammen med Jimmys i Køge, så er det jo nok bare på den konto alene >2mill kroner der skal refunderes til kunderne...

Og jeg tænker vi tilsammen måske har lavet mellem 1/4 og 1/5 af alle dem der er gået i sort over tid, så er beløbet jo enormt for Tesla her i DK alene...

Det er jo nok et fåtal af dem der er blevet lavet af Tesla selv, der er lavet på garanti, så det er jo beløb mellem 12.000 og 28.000 kroner pr. bil de selv har lavet der skal refunderes. Det vil da helt klart kunne mærkes på indtjeningen.

Men fedt at dem der bliver kontaktet af Tesla lige holder os alle opdateret på hvad de siger, de skal ikke have lov til at slippe afsted med at sige noget til nogen og noget andet til nogle andre ;)

TSLA
TSLA Nov 17 '20

Men så vidt jeg har forstået er det kun hvis KM tælleren stod under 100K miles at Tesla vil dække det under den nye udvidelse? Den falder jeg ikke indenfor og det er der msikkert flere andre der falder for. Og det er jo lidt absurd, da der er tale om en klar påvist design fejl.

KimT
KimT Nov 17 '20
Citat fra TSLA

Men så vidt jeg har forstået er det kun hvis KM tælleren stod under 100K miles at Tesla vil dække det under den nye udvidelse? Den falder jeg ikke indenfor og det er der msikkert flere andre der falder for. Og det er jo lidt absurd, da der er tale om en klar påvist design fejl.

Lad os da håbe at NHTSA får lavet det om til en tilbagekaldelse, så alle er dække ind.

Min skærm røg ved 173.000km.......

PS regner helt klart med at det er en svensk mil de snakker om.....

Forummets indlæg er redigeret af KimT Nov 17 '20
TSLA
TSLA Nov 17 '20

Jeg holder også meget af svenskerne :)

TBElvogn
TBElvogn Nov 18 '20

Så er det vel blevet min tur til død skærm ;-(      Model s85 årg 14 kørt 108378 km

Da fruen i dag ville kører em tur.. startede den store skærm ikke op... (Jeg bad hende om at lave en “renset” rullerne inde og trykke på bremsepedal i 10 sek.)  der er kommet lidt liv i den men... ik godt.... skærmen skifter fra hvid oplyst baggrund ...så bliver skærmen rød...derefter grøn og til sidst blå...så starter det hele forfra med hvid baggrund....

I skærmen ved rattet står der : Park Assist unavailable... (skifter til ) Center display unavailable. Driving and user settings could not be restored.

Hva skal jeg gøre?? Er det center skærmen der er død? Eller kortet i skærmen? Skal jeg til Hinnerup auto.. eller Tesla??  Har ikke fået læst alt det sidste nye herinde om rep af skærm....

På forhånd tak for gode råd. Mvh Torben Brandholm..

TBElvogn
TBElvogn Nov 18 '20

Så er det vel blevet min tur til død skærm ;-(      Model s85 årg 14 kørt 108378 km

Da fruen i dag ville kører em tur.. startede den store skærm ikke op... (Jeg bad hende om at lave en “renset” rullerne inde og trykke på bremsepedal i 10 sek.)  der er kommet lidt liv i den men... ik godt.... skærmen skifter fra hvid oplyst baggrund ...så bliver skærmen rød...derefter grøn og til sidst blå...så starter det hele forfra med hvid baggrund....

I skærmen ved rattet står der : Park Assist unavailable... (skifter til ) Center display unavailable. Driving and user settings could not be restored.

Hva skal jeg gøre?? Er det center skærmen der er død? Eller kortet i skærmen? Skal jeg til Hinnerup auto.. eller Tesla??  Har ikke fået læst alt det sidste nye herinde om rep af skærm....

På forhånd tak for gode råd. Mvh Torben Brandholm..

selsoe
selsoe Nov 18 '20

Ifølge denne artikel er den fejl nu dækket af Tesla:

https://fdm.dk/nyheder/bilist/2020-11-tesla-daekker-nu-dyr-fejl

Forummets indlæg er redigeret af selsoe Nov 18 '20
Gustavsfar
Gustavsfar Nov 18 '20

De skulle jo kalde ind og opgradere alle chips til 64gb. Er da ret sikker på at min 8gb chip blot blev skiftet til en ny 8gb chip eller er jeg mon forkert på den?

Kiefer
Kiefer Nov 18 '20

Nej, det er først her efter sommerferien at de begyndte og bruge en 64Gb kreds. Hidtil har det været en tilsvarende 8Gb Hynix kreds de har sat på. Nu er det en 64GB Micron.

/Martin

TBElvogn
TBElvogn Nov 18 '20

Hey Martin (Kiefer)

Ved du om Tesla kan/vil rep inden for rimelig tid??  Jeg bor ved Horsens.. er det bedst ved Vejle eller Aarhus??

Mvh TB

Gustavsfar
Gustavsfar Nov 18 '20
Ok må så formode at de indkalder alle berørte biler til udskiftning til 64gb ellers giver det ikke meget mening udover den mulige økonomiske kompensation
P85DK
P85DK Nov 18 '20

Jeg tror ikke de indkalder nogle frivilligt. Hvis den ikke er i stykker nu eller går i stykker indenfor de parametre de har sat op, så er det på ejerens regning når den går i stykker.

De indkalder kun hvis NHTSA beslutter at det er et safety issue at den kan gå i stykker.

Kiefer
Kiefer Nov 18 '20

TBElvogn: Jeg har ingen anelse om hvad deres nuværende tidshorisont er for udskiftning. Men er det ikke noget nær dag til dag i øjeblikket?

Om du vælger Aarhus eller Vejle er nok hip som hap. Måske man får bedre service i Vejle?

/Martin

ODE90D
ODE90D Nov 18 '20

Det er vel kun de som har under 160.000 km på tælleren, som kan have håb om at få refusion for udgifter til udskiftning? Eller har jeg misforstået noget?

Hvad angår de 10 dages frist handler det alene om at man efter den 19.11 ikke længere kan får det lavet af en 3.part og sende regningen til Tesla. Så der er ingen grund til travlhed.

Gustavsfar
Gustavsfar Nov 19 '20
Ja under 160 på tælleren på dagen for udskiftningen....
P85DK
P85DK Nov 20 '20

Imponerende tekst af Tesla i mailen om det ændrede garantiprogram for skærmen.

'Denne funktionsfejl kan resultere i et sort eller midlertidigt sort centerdisplay men påvirker ikke evnen til at køre din bil.'

Jeg følte nu det påvirkede evnen til at køre bilen ganske meget ...

Sider: «« « ... 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 ... » »»