Fik også mail i går fra tesla vedr den kommende refusion som sker senest februar 2021. Har skrevet til dem at de skal undersøge om min 8gb chip blot er udskiftet med en ny 8gb chip for så er det jo som at tisse i bukserne... hvis dette er tilfældet, har jeg bedt dem om at indkalde min bil til en opdatering til 64gb.Måske relevant at spørge dem hvor lang garanti der er på den nye emmc?
Er du 100% sikker på det med de 4 år?
Når jeg læser den her:
https://www.tesla.com/...warranty?redirect=no
Så står der:
"Touchskærm og mediebetjeningsenhed: 2 år eller 40.000 km, hvad end der kommer først"
For mig at se prøver de da endda at omgå forbrugerlovgivningen ved kun at yde 90 dages garanti på reservedele:
Reparerede eller udskiftede dele
Reservedele eller brugte reservedele, der repareres eller udskiftes i henhold til denne begrænsede garanti for Tesla-reservedele, reparationer på karosseriet og lakreparationer, fortsætter med at være dækket af den relevante, oprindelige garantiperiode for de reparerede eller udskiftede reservedele eller brugte reservedele (nævnt ovenfor under "dækningsperiode") eller i en periode på 90 dage afhængigt af, hvad der er længst.
/Martin
Jeg er 100% sikker på jeg fik ar vide at der er 4 års garanti på min udskiftede chip. Dog er jeg ikke sikker på at jeg har det på skrift. Det er som med så meget andet fra Tesla sikkert som vinden blæser. De oplyste mig om det da jeg fik den skiftet sidste år.
https://electrek.co/2020/07/04/tesla-updates-warranty-problematic-media-unit-touchscreen/
Netop, artiklen henviser jo egentlig blot til samme dokument jeg beskrev. Nemlig Teslas opdaterede garanti-bestemmelser hvor MCU'en specifikt blev skrevet ind med kun 2 års garanti.
/Martin
Hey,
Så fik jeg en mail fra Tesla (i sidste uge) angående eMMc fejlen og da jeg har haft lidt problemer især den sidste uge med genstarter har jeg bedt Tesla om at skifte eMMc'en (de skifter i øvrigt til 64GB udgaven) da jeg alligevel skulle have skiftet en parkeringsbremse.
MEN .... de vil have 1040kr for fejlsøgning af MCU (som de dog betaler hvis det viser sig at det er eMMc'en) ..... hrmmmm kan ikke rigtigt komme af med følelsen af at blive liiidt bondefanget af at jeg er nød til at betale for at måske finde et problem som de skal afhjælpe ;-)
De geninstallerer vel softwaren og siger, at så, nu virker den igen, og så skal du blot lige betale regningen på de 1300 kroner (1040 ex moms)
Følelses af at blive bondefanget er vist helt normalt, når man har kontakt til et Tesla Servicecenter...
/Martin
MEN .... de vil have 1040kr for fejlsøgning af MCU (som de dog betaler hvis det viser sig at det er eMMc'en) ..... hrmmmm kan ikke rigtigt komme af med følelsen af at blive liiidt bondefanget af at jeg er nød til at betale for at måske finde et problem som de skal afhjælpe ;-)
MEN ... er det ikke meget fair at de tager penge for at udføre et stykke arbejde du beder dem om at udføre? Hvis det så viser sig at være en fejl der er dækket af garanti, så skal du jo ikke betale.
jo faktisk syntes jeg at det er helt fint at jeg betaler for det jeg beder dem om...... men nu har de så forsøgt at fejlsøge på den og den lavede ikke nok fejl til at de fik lov af Tesla til at skifte min eMMc, og de kunne endnu ikke tlbyde at gøre det som betalt service da de prioriterede de chips de havde .... de fik normalt kun lov til at skifte dem der var Totalt sort skærm.... hvor jeg jo helst ikke vil i den situation ;-)
nu har min bil kørt 153000km så min mulighed for reklamation er raskt på vej ud (160.000km) og derefter er min eneste mulighed så igen at skifte til MCU2 ..... 20.000kr (hvis Tesla skal hjælpe mig)
Du har i praksis forlænget din garanti på din skærm ud over de 160.000 med det du har betalt nu. Du har indenfor garantien fortalt at du har problemer med skærmen, og de har undersøgt den og konstateret at der er problemer, men at de problemer endnu ikke er så alvorlige at de vil skifte skærmen. Når den så indenfor det næste år fejler, så kan du med god grund argumentere at du har gjort opmærksom på problemet inden udløb af garanti.
Og i mellemtiden, så er det bare at bruge skærmen så meget som muligt, Spotify, internet etc.
...... men nu har de så forsøgt at fejlsøge på den og den lavede ikke nok fejl til at de fik lov af Tesla til at skifte min eMMc, og de kunne endnu ikke tlbyde at gøre det som betalt service da de prioriterede de chips de havde .... de fik normalt kun lov til at skifte dem der var Totalt sort skærm.... hvor jeg jo helst ikke vil i den situation ;-)nu har min bil kørt 153000km så min mulighed for reklamation er raskt på vej ud (160.000km) og derefter er min eneste mulighed så igen at skifte til MCU2 ..... 20.000kr (hvis Tesla skal hjælpe mig)
Den ville jeg ikke acceptere. "ikke nok fejl" er ikke ok.
Nu ved vi andre jo ikke, hvor store problemer du har haft? Men hvis den genstarter "hele tiden", så er den jo defekt (periodisk fejl), uagtet at fejlen ikke har resulteret i totalt nedbrud endnu. (en viskermotor/forlygter, (bremser!) der har en periodisk fejl. "Nej det er ikke en fejl (endnu), kom igen når det fejler helt"??)
Det holder ikke. Hvis den "genstarter" meget ofte, ville jeg holde dem op på at genstart i det omfang ikke er normalt, men er et tegn på at elektronikken er "syg" (og formentlig med en kendt (og erkendt!) fejl) og det skal fikses på garantien.
I øvrigt mener jeg at du også kan få det ordnet på garantien, selvom denne er udløbet, såfremt problemet er opstået indenfor garantiperioden, hvilket du jo nu har gjort opmærksom på.....
ja jeg mener jo ligesom jer at jeg nu har reklameret over fejlen inden for min garantiperiode og derfor har en chance for at kunne få den skiftet på garantien.
Den genstarter ikke så meget så det har været et problem for mig (en gang om ugen) men i sidste uge havde den nok set mailen for der gjorde den det 3-5 gange den uge såååå jeg blev lige lidt nervøs ;-)
Jeg er blevet ringet op af Mark, som sagde at de ville lukke min sag, så den ikke stod åben i deres system, men at de vil vide mere om hvad der skal ske i Feb, Mar. Ingen indikation om noget.
Opdat. På død skærm. Jeg fik Service center vejle til at kikke på min “døde” skærm efter melding om de kunne rep for 2450 kr (ved periodisk def skærm)
Da de ikke havde 64 mb Tegra kort (eller hva det nu hedder) på lager.. bad den flinke mand mig tage en sikring ud (gul 20 AMP) i fronk... og vente 10 min og mont den igen. Resultatet var at så var skærm hel væk.. og startede ikke op igen... (inden jeg kontaktede Tesla kunne den resettes med kontakter i rattet og virke delvis)
Så det var held i uheld.. ved sort skærm betalte Tesla for det hele... samtidigt skiftede de en airbag som var en del af tilbagekaldelsen fra sidste år jeg ikke lige havde fået gjort noget ved.
Så alt i alt fin service... Ja Tesla har meget at lære om service.. men de forsøger at hjælpe.. jeg er ikke utilfreds.. synes lige jeg ville dele en ok oplevelse... så jeg har ja hatten på