Loading...
dk

Så stod skærmen af! | Tesla Forum

PeterE
PeterE Dec 8 '20
Citat fra TBElvogn

Opdat. På død skærm.  Jeg fik  Service center vejle til at kikke på min “døde” skærm efter melding om de kunne rep for 2450 kr (ved periodisk def skærm)

Da de ikke havde 64 mb Tegra kort (eller hva det nu hedder) på lager.. bad den flinke mand mig tage en sikring ud (gul 20 AMP) i fronk... og vente 10 min og mont den igen. Resultatet var at så var skærm hel væk.. og startede ikke op igen... (inden jeg kontaktede Tesla kunne den resettes med kontakter i rattet og virke delvis)

Så det var held i uheld.. ved sort skærm betalte Tesla for det hele... samtidigt skiftede de en airbag som var en del af tilbagekaldelsen fra sidste år jeg ikke lige havde fået gjort noget ved.

Så alt i alt fin service... Ja Tesla har meget at lære om service.. men de forsøger at hjælpe.. jeg er ikke utilfreds.. synes lige jeg ville dele en ok oplevelse... så jeg har ja hatten på  

Dejligt! Jeg savner lidt slutningen på historien, fik du faktisk skiftet chippen og alt er godt - eller er det noget med ugers ventetid? 

TBElvogn
TBElvogn Dec 8 '20

PeterE: Ja fik skiftet chippen og alt virker...Der var ventetid ca en uge...men vi kørte bare i bilen indtil chippen var på lager...Måske var vi heldige med det flaskede sig... men synes også bare der KUN har værre brok om dårlig service.. derfor denne lille ja hat fortælling. Go dag.

KimT
KimT Jan 14 '21

Spændende at se hvad det reelt kommer til at betyde. 

Min blev skiftet ved 171.000km - altså uden for den udviddede garanti som de lige har indført. Så tvivler jeg får penge tilbage. Men får jeg så udskiftet eMMC'en til en 64GB, eller mener de ikke der skal laves mere ved min bil......

P85DK
P85DK Jan 14 '21

Desværre har påbudt recalls i USA ikke nogen betydning i EU, men det kunne da være rart hvis EU fulgte trop, for det er næsten 100% sikkert at Tesla ikke vil gøre det af sig selv.

Et recall vil betyde at alle biler der endnu ikke har fået 64GB eMM'en i vil blive indkaldt, på samme måde som var tilfældet med airbags tidligere.

TBElvogn
TBElvogn Jan 20 '21

Hey. Jeg skrev herinde for nylig at jeg fisk skiftet chippen til en 64GB ved ‘Tesla i vejle.. alt godt.... Næsten da.  Når bilen har stået stille nogle dage.. tager det lang tid for den at “vågne” i den skærm der er ved rattet.. så kan man jo sidde og tænke lidt inden man skal kører (gætter 30 sek) Er det noget indstilling jeg har overset?? Mvh. ham der ik får læst manual

Doc2211
Doc2211 Jan 20 '21

Citat fra KimT

Spændende at se hvad det reelt kommer til at betyde. 

Min blev skiftet ved 171.000km - altså uden for den udviddede garanti som de lige har indført. Så tvivler jeg får penge tilbage. Men får jeg så udskiftet eMMC'en til en 64GB, eller mener de ikke der skal laves mere ved min bil......

Jeg har været i samme situation og fik skiftet min skærm ved 186.000 /jan 2019, Købt juli 2019.

Så for mit vedkommende  nok heller ikke nyeste MMC. Jeg har dog ikke tænkt  mig at lade Tesla slippe så let. Kilometer grænsen på 160.000  har jeg svært ved at se er rimelig når det er dokumenteret en får lille / dårlig MCC som iøvrigt intet koster forhold til en hel skærm. Så har da tænkt mig at anmode om tilbagebetaling evt. opgradering   

Kiefer
Kiefer Jan 20 '21

Citat fra TBElvogn

Hey. Jeg skrev herinde for nylig at jeg fisk skiftet chippen til en 64GB ved ‘Tesla i vejle.. alt godt.... Næsten da.  Når bilen har stået stille nogle dage.. tager det lang tid for den at “vågne” i den skærm der er ved rattet.. så kan man jo sidde og tænke lidt inden man skal kører (gætter 30 sek) Er det noget indstilling jeg har overset?? Mvh. ham der ik får læst manual

Ikke unormalt. Bilen kan godt slukke for rigtig meget, specielt den lille skærm er kendt for at lukke helt ned og være et stykke tid om at starte op igen. 

Oplever det samme på både vores Model S og X, hvor S har fået skift kreds, og X stadig er på den originale.

/Martin

Silden
Silden Jan 20 '21

Sker det samme her. Det skifter lidt mellem softwareversionerne, så det er nok fordi din bil er blevet opdateret ved servicebesøget....

Venlig hilsen

Silden

TBElvogn
TBElvogn Jan 20 '21

Hey. Tak for jeres info...Jeg opdagede man kan undgå ventetid... i bilen med opstart at skærmen.. hvis man tænder varme fra tlf inden..bare et fif..mvh TB

MOS
MOS Jan 20 '21

Godt fif. Det er nok fordi bilen bliver vækket, når man kontakter den med mobilappen. Og så er den jo allerede vågen, når man stiger ind i bilen, så den ikke skal bruge ret lang tid på at starte op. Jeg tror ikke engang, det er nødvendigt at tænde for varmen; det burde være nok bare at åbne appen på sin mobil for at vække bilen.

Gronhund
Gronhund Jan 21 '21
Citat fra TBElvogn

Hey. Tak for jeres info...Jeg opdagede man kan undgå ventetid... i bilen med opstart at skærmen.. hvis man tænder varme fra tlf inden..bare et fif..mvh TB

Ja, Tror også, lige som @MOS, at det er fordi du vækker den. Hvis du stopper noget i bagagerummet før du går ind i bilen har det samme effekt (den starter op når du åbner bagagerummet).

Alternativt så gå ind i instillingerne, og se om den er sat til "Always connected" under "Energy saving" (eller hvad det nu hedder)!

mbr
mbr Jan 21 '21

Hvor meget skal der til for at Tesla vil skite MCUen på garantien? Skal skærmen være helt sort, eller er det nok at man (som mig) oplever at f.eks. browseren er blvet så langsom, at den i praksis er ubrugelig?

Hummer75
Hummer75 Jan 21 '21
Citat fra TBElvogn

Det kan være den er sat til "powersave" under menuen "Display" Den skal stå til Off - så lukker den ikke ned. Har bilen stået stille LÆNGE - så kan den dog godt finde på at lukke helt ned. 

Hummer75
Hummer75 Jan 21 '21
Citat fra mbr

Hvor meget skal der til for at Tesla vil skite MCUen på garantien? Skal skærmen være helt sort, eller er det nok at man (som mig) oplever at f.eks. browseren er blvet så langsom, at den i praksis er ubrugelig?

Den skal vidst være helt død (hvad jeg har hørt som det seneste) Men spørg Tesla - de ved det.  

KimT
KimT Jan 21 '21

Browseren på MCU1 har vist ikke virket siden 8.0 for et par år siden. Det er vist kun kort efter en genstart den virker, ellers ikke.

Niller1981
Niller1981 Jan 29 '21
Jeg var nede ved Tesla i december fordi teslaen ikke kunne opdatere navigation. Der fejlsøger de og sagde det var fordi der var plads til 8 gb på kortet og den nye opdatering fyldte 9 gb. I samme omgang spurgte jeg ind til sort skærm. Har fortalte servicemanden mig at grunden til de får sort skærm er at chippen kun kan overskrives et hvis antal gange. Hvis jeg gemmen indstillinger osv vil skærmen på et tidspunkt blive sort. Jeg spurgte så om de ikke bare kunne skifte det nu da den ikke har kørt 160000 endnu. Her svarer han så at de kun dækker hvis det sker inden de 160000. Så jeg tænker nu at jeg vil sætte mig ud i bilen og lave om og gemme lave om og gemme lave om og gemme. Og når skærmen så er sort så kan de komme og hente bilen og derefter skifte mcu med nyt sd kort og så er det dækket... det er vel den eneste måde når du ikke vil gøre det med mindre den er gået i sort... 
fmm1000
fmm1000 Jan 29 '21
Det bliver nok en dårlig timeløn holdt op imod ny skærm idag vist kun koster 2500 kr. Nærmest 1/10 af oprindelig pris.
Niller1981
Niller1981 Jan 29 '21
Citat fra fmm1000 Det bliver nok en dårlig timeløn holdt op imod ny skærm idag vist kun koster 2500 kr. Nærmest 1/10 af oprindelig pris.
Hvor har du set den pris henne. Jeg fik at vide at jeg skulle ha ny sd kort i og nyt chipkort. Det koster 5000 ved Tesla. Så hvis jeg kan få en helt ny skærm for 2500 og det hele så bare virker så ja tak
Hummer75
Hummer75 Jan 29 '21
Citat fra Niller1981
Citat fra fmm1000 Det bliver nok en dårlig timeløn holdt op imod ny skærm idag vist kun koster 2500 kr. Nærmest 1/10 af oprindelig pris.
Hvor har du set den pris henne. Jeg fik at vide at jeg skulle ha ny sd kort i og nyt chipkort. Det koster 5000 ved Tesla. Så hvis jeg kan få en helt ny skærm for 2500 og det hele så bare virker så ja tak
12000 så får du MCU2 
Sider: «« « ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 ... » »»