Loading...
dk

Så stod skærmen af! | Tesla Forum

Gustavsfar
Gustavsfar Feb 4 '21
Så kom der endelig mail fra tesla om den efterspurgte udskiftning af chip til 64gb samt refusion senest slut marts :-)
Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Feb 4 '21
KimT
KimT Feb 4 '21

Nej Nej Kristian, nu skal du læse det rigtigt : "er du muligvis berettiget til en refusion.".............

Gronhund
Gronhund Feb 4 '21

Ja. Jeg har også fået en mail. Og da jeg ikke har fået skiftet eMMC endnu, skal jeg bare vente. Det "eneste" jeg har oplevet af problemer er, at den genstareter nogen gange, flere gange eller konstant (og at den lille skærm skifter mellem nat og dag mode i forbindelse med genstart).

PeterE
PeterE Feb 4 '21

Mailen er her, til alle de nysgerrige: 

Tesla har besluttet at foretage en frivillig tilbagekaldelse af bestemte Model S og Model X køretøjer produceret før marts 2018, som er udstyret med et integreret 8GB MultiMediaCard (eMMC) i touchskærmen (MCU), hvor eMMC-chippen muligvis vil blive defekt grundet akkumuleret slid. Vores optegnelser viser, at du ejer en Model S eller Model X der er omfattet af denne tilbagekaldelse. Såfremt en defekt opstår vil du muligvis opleve at din skærm bliver sort, som ikke afhjælpes ved genstart af touchskærmen, tab af visse funktioner og/eller en alarm om at kontakte et Servicecenter. Der er ingen påvirkning af bilens køreegenskaber herunder acceleration, nedbremsning eller styring. Derudover er vi ikke bekendt med nogen ulykker eller personlige skader som følge af denne tilstand. Hvis dit køretøj har softwareversion 2020.48.12 eller nyere, og eMMC ikke fungerer korrekt, vil dit bakkamera fortsat være tilgængeligt, de udvendige blinklys vil stadig fungere og forrudens afrimningsfunktioner vil være aktive ved en forudbestemt kabinetemperatur for at sikre udsynet gennem forruden. Hvis dit køretøj har software ældre end 2020.48.12 og eMMC ikke fungerer korrekt, vil du muligvis miste disse funktioner. Du bedes derfor venligst sikre dig, at dit køretøj har software 2020.48.12 eller nyere. For at se din nuværende softwareversion, installere en ny softwareversion eller se en liste over mulige defekter, besøg venligst vores Support side. Hvis touchskærmen ikke er aktiv, skal du se dig over skulderen og bruge dine bakspejle og sidespejle til at betjene dit køretøj sikkert, når du bakker. Tesla vil uden omkostninger opgradere eMMC-chippen på dit køretøj til en forbedret 64GB eMMC. På nuværende tidspunkt er det ikke nødvendigt at kontakte os, da vi vil give dig besked når reservedelene er tilgængelige. Vi beder dig venligst om at undlade at booke servicebesøg med mindre du modtager en alarm i bilen, der gør opmærksom på degraderet hukommelseschip, eller hvis du oplever at skærmen er sort og tilstanden ikke afhjælpes ved at genstarte touchskærmen. Hvis du allerede har betalt for reparationer der har afhjulpet tilstanden beskrevet i denne tilbagekaldelse, er du muligvis berettiget til en refusion. Tesla vil informere om refusionsdetaljer og berettigelse i slutningen af marts 2021. Tak, fordi du er kunde hos Tesla. Vi beklager denne ulejlighed. LÆR MERE Ofte stillede spørgsmål Er min bil sikker at køre?
Der er ingen risiko for køretøjets køreegenskaber, hvis eMMC fungerer forkert, herunder ingen effekt på acceleration, bremsning eller styring. Men hvis dit køretøj kører software ældre end 2020.48.12 og eMMC er defekt, kan du miste adgang til bakkameraet, udvendige blinklys samt afrimning af forrude og betjening af afrimningsfunktion. Hvis disse funktioner ikke er tilgængelige, kan du roligt betjene køretøjet ved at se dig over skulderen, bruge sidespejlene, passe på når der drejes og sikre klart udsyn under kørslen. Hvordan kan jeg bestille tid for denne tilbagekaldelse?
Hvis du er den registrerede ejer, er den eneste handling, du skal udføre på dette tidspunkt, at bekræfte om dit køretøj kører softwareversion 2020.48.12 eller nyere. Hvis det ikke gør det, skal du installere den nyeste version. Der er ingen yderligere handlinger, du skal udføre på dette tidspunkt, og du kan fortsætte med at køre din bil. Tesla vil kontakte dig, når reservedelene er tilgængelige. Indtil da skal du ikke booke en Tesla-serviceaftale, medmindre du modtager en advarsel i bilen, som indikerer en defekt i hukommelseslagringsenheden, eller oplever vedvarende sort touchskærm, der ikke gendannes efter genstart af touchskærmen.
P85DK
P85DK Feb 4 '21

Min bil står stadig hos Tesla, så jeg bad dem om lige at ordne den Recall nu når de alligevel har bilen.

Besked: De har ikke delene på lager, men bestiller det til bilen.'

Gustavsfar
Gustavsfar Mar 18 '21
Nu nærmer vi os snart slutningen af marts. Er der nogen herinde der har modtaget yderligere info fra Tesla om refusion og opgradering af chip?
chrand750
chrand750 Mar 18 '21
Jeg har modtaget mailen, men intet hørt siden modtagelse af mail. Jeg har en af de uheldige der endte med at betale 23.500 DKK for en ny MCU1, så jeg er ret interesseret i evt refusion.

Men der er jo også et par dage til slutningen af marts...
PeterE
PeterE Mar 19 '21

Jeg havde en servicetid, men blev ringet op og Tesla aflyste tiden. De har ikke nok emmc reservedele, så de skifter dem med størst problemer først - og min skærm var jo ikke gået i sort. At jeg ind imellem skal restarte den der må jeg leve med. 

Gustavsfar
Gustavsfar Mar 27 '21
Er ved at være temmelig utålmodig angående økonomisk kompensation for udskiftning af mcu. Der er gået 4 måneder siden jeg hørte fra tesla sidst. Kompensation skulle ske senest ultimo marts. Er der mon en herinde der har en valid mail til tesla som I kan oplyse mig så man kan kontakte dem for at høre om status?

Pft.
Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Mar 27 '21
Dec14
Dec14 Mar 27 '21

@Gustavsfar 1

Sidste gang Tesla havde oveskredet den tidsfrist de selv havde fastsat i denne sag skrev jeg til:

hillerod_sales@tesla.com

Jeg modtog replik inden for rimelig tid.

Gustavsfar
Gustavsfar Mar 27 '21
Tak det prøver jeg.
P85DK
P85DK Mar 27 '21

Husk at skriv du vil have dem udbetalt i Bitcoin!

Gustavsfar
Gustavsfar Mar 27 '21
Det er da en supergod ide!

Det havde jeg faktisk slet ikke overvejet :-)

Tesla Hillerød var hurtig til at skrive tilbage med en sludder for en sladder.

Summa summarum er at de er forsinkede...

Mon også de tilbagebetaler kompensation for nedsat ladehastighed i BTC?
Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Mar 27 '21
KimT
KimT Mar 27 '21

På reddit døde denne sag også hurtig. De havde åbnet op for en formular man skulle anvende, men der var mange der oplevede fejl. Og så skete der ikke mere. Mener det var i starten af måneden. I USA var der så mange der var utilfredse med at de havde fået skiftet skærmen inden den gik helt død, hvilket betyder at de ikke er berettiget til tilbagebetaling (eller for den sag skyld at de opgraderede til MCU2). Og hos dem som så havde sort skærm, var det ikke reg. korrekt som fejlårsag, hvilket betød at de heller ikke var berettiget.

Gustavsfar
Gustavsfar Mar 27 '21
Hvis det bliver tilfældet i dk er der nok et nyt gruppesøgsmål på vej...
ollos
ollos Apr 6 '21
Sendte brev til Tesla DK i november om refusion af omkostninger for udskiftning af 8 GB hukommelseskort pga sort skærm. Har pr. dato ikke hørt fra Tesla.

Hummer75
Hummer75 Apr 6 '21
Citat fra ollos Sendte brev til Tesla DK i november om refusion af omkostninger for udskiftning af 8 GB hukommelseskort pga sort skærm. Har pr. dato ikke hørt fra Tesla.

Der kommer nyt ud fredag nok d. 9/4
Gustavsfar
Gustavsfar Apr 7 '21
Tak for info. Hvor ved du det fra?
Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Apr 7 '21
PeterE
PeterE Apr 7 '21
Jeg har netop modtages sms fra Tesla om at min emmc reservedel er dukket op og at jeg derfor skal bestille tid på et service center.
Sider: «« « ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 ... » »»