Nej Nej Kristian, nu skal du læse det rigtigt : "er du muligvis berettiget til en refusion.".............
Ja. Jeg har også fået en mail. Og da jeg ikke har fået skiftet eMMC endnu, skal jeg bare vente. Det "eneste" jeg har oplevet af problemer er, at den genstareter nogen gange, flere gange eller konstant (og at den lille skærm skifter mellem nat og dag mode i forbindelse med genstart).
Mailen er her, til alle de nysgerrige:
Tesla har besluttet at foretage en frivillig tilbagekaldelse af bestemte Model S og Model X køretøjer produceret før marts 2018, som er udstyret med et integreret 8GB MultiMediaCard (eMMC) i touchskærmen (MCU), hvor eMMC-chippen muligvis vil blive defekt grundet akkumuleret slid. Vores optegnelser viser, at du ejer en Model S eller Model X der er omfattet af denne tilbagekaldelse. Såfremt en defekt opstår vil du muligvis opleve at din skærm bliver sort, som ikke afhjælpes ved genstart af touchskærmen, tab af visse funktioner og/eller en alarm om at kontakte et Servicecenter. Der er ingen påvirkning af bilens køreegenskaber herunder acceleration, nedbremsning eller styring. Derudover er vi ikke bekendt med nogen ulykker eller personlige skader som følge af denne tilstand. Hvis dit køretøj har softwareversion 2020.48.12 eller nyere, og eMMC ikke fungerer korrekt, vil dit bakkamera fortsat være tilgængeligt, de udvendige blinklys vil stadig fungere og forrudens afrimningsfunktioner vil være aktive ved en forudbestemt kabinetemperatur for at sikre udsynet gennem forruden. Hvis dit køretøj har software ældre end 2020.48.12 og eMMC ikke fungerer korrekt, vil du muligvis miste disse funktioner. Du bedes derfor venligst sikre dig, at dit køretøj har software 2020.48.12 eller nyere. For at se din nuværende softwareversion, installere en ny softwareversion eller se en liste over mulige defekter, besøg venligst vores Support side. Hvis touchskærmen ikke er aktiv, skal du se dig over skulderen og bruge dine bakspejle og sidespejle til at betjene dit køretøj sikkert, når du bakker. Tesla vil uden omkostninger opgradere eMMC-chippen på dit køretøj til en forbedret 64GB eMMC. På nuværende tidspunkt er det ikke nødvendigt at kontakte os, da vi vil give dig besked når reservedelene er tilgængelige. Vi beder dig venligst om at undlade at booke servicebesøg med mindre du modtager en alarm i bilen, der gør opmærksom på degraderet hukommelseschip, eller hvis du oplever at skærmen er sort og tilstanden ikke afhjælpes ved at genstarte touchskærmen. Hvis du allerede har betalt for reparationer der har afhjulpet tilstanden beskrevet i denne tilbagekaldelse, er du muligvis berettiget til en refusion. Tesla vil informere om refusionsdetaljer og berettigelse i slutningen af marts 2021. Tak, fordi du er kunde hos Tesla. Vi beklager denne ulejlighed. LÆR MERE Ofte stillede spørgsmål Er min bil sikker at køre?Min bil står stadig hos Tesla, så jeg bad dem om lige at ordne den Recall nu når de alligevel har bilen.
Besked: De har ikke delene på lager, men bestiller det til bilen.'
Jeg havde en servicetid, men blev ringet op og Tesla aflyste tiden. De har ikke nok emmc reservedele, så de skifter dem med størst problemer først - og min skærm var jo ikke gået i sort. At jeg ind imellem skal restarte den der må jeg leve med.
@Gustavsfar 1
Sidste gang Tesla havde oveskredet den tidsfrist de selv havde fastsat i denne sag skrev jeg til:
hillerod_sales@tesla.com
Jeg modtog replik inden for rimelig tid.
På reddit døde denne sag også hurtig. De havde åbnet op for en formular man skulle anvende, men der var mange der oplevede fejl. Og så skete der ikke mere. Mener det var i starten af måneden. I USA var der så mange der var utilfredse med at de havde fået skiftet skærmen inden den gik helt død, hvilket betyder at de ikke er berettiget til tilbagebetaling (eller for den sag skyld at de opgraderede til MCU2). Og hos dem som så havde sort skærm, var det ikke reg. korrekt som fejlårsag, hvilket betød at de heller ikke var berettiget.
Tråden er her - har ikke set andre siden : https://www.reddit.com/r/teslamotors/comments/lyi1va/tesla_has_opened_emmc_reimbursement_claim_form/
Sendte brev til Tesla DK i november om refusion af omkostninger for udskiftning af 8 GB hukommelseskort pga sort skærm. Har pr. dato ikke hørt fra Tesla.Der kommer nyt ud fredag nok d. 9/4