Loading...
dk

Så stod skærmen af! | Tesla Forum

TSLA
TSLA Apr 8 '21

Mit fungerede fint. Og skrev i kommentar feltet at MCU Upgrade betød udskiftning af eMMC.

TorbenS
TorbenS Apr 9 '21
@ Gustavsfar. Mit link virker heller ikke
KimT
KimT Apr 10 '21

Jer der har fået skiftet hos Tesla, har i fået kvittering på mail efter i har udfyldt formularen. Eller er det kun dem der har fået hos 3. Part

Gustavsfar
Gustavsfar Apr 10 '21

Jeg har fået skiftet mcu hos tesla i april 19. Hvad med dig Torben?

TorbenS
TorbenS Apr 10 '21

Jeg fik skiftet i januar 2020 hos Hinnerup

Forummets indlæg er redigeret af TorbenS Apr 12 '21
chrand750
chrand750 Apr 10 '21

Gustavsfar1 - mit link sender mig også til FAQ side. Har du fundet en løsning?

chrand750
chrand750 Apr 10 '21

Hej igen

Jeg er en af dem der fik skiftet hele MCU1 til ny MCU pga. fejl på chip. Pris 23.500 DKK

I en af de første meddelelser stod er følgende "Tesla vil uden omkostninger opgradere eMMC-chippen på dit køretøj til en forbedret 64GB eMMC"

Er der nogen af jer andre der har fået samme tilbud? jeg har intet hørt fra Tesla vedr denne upgrade...

P85DK
P85DK Apr 10 '21

1: Du skal have dine 23.500 kr. tilbage

2: De skifter dit eMMC kort uden beregning

HemligNemlig
HemligNemlig Apr 10 '21
Hvad gør man hvis man har fået skiftet hos 3 part men ønsker at Tesla skifter til org?
Venter man bare eller?
KimT
KimT Apr 10 '21

Det er vel ingen grund til at vente. Du bestiller bare tid via app'en til udskiftning. Tror ikke du skal regne med at de tager fat i dig.

Jeg spurgte om de gav nedslag i prisen hvis de slap for at skifte kortet, og i stedet for opgraderede til MCU2 (koster 12K). Men det var de ikke interesseret i. Så tror da bare de skal have lov til at smide et 64Gb kort i, og så må jeg se om jeg skal have smidt en MCU2 i, når de 14,5K er blevet betalt tilbage for sort skærm.

webercarbmann
webercarbmann Apr 10 '21

For lige at være sikker.  Hvis bilen var udenfor garanti (over 80K km) da eMMC chippen blev udskiftet præventivt, så dækker Tesla ikke udgifterne og det er spild af tid at kontakte dem?  

KimT
KimT Apr 10 '21

Som jeg forstår det, så får du IKKE dækket udgifter for præventiv udskiftning (hos Tesla)- kun hvis skærmen har været sort. Men deres recall er alle der får tilbudt gratis opgradering til 64Gb - selvom du har fået skiftet sort skærm (for egen regning eller under garanti)

Gustavsfar
Gustavsfar Apr 10 '21

Nej ingen løsning på det. Har været i kontakt med tesla Hillerød som “kigger på sagen”

P85DK
P85DK Apr 10 '21
Citat fra KimT

Det er vel ingen grund til at vente. Du bestiller bare tid via app'en til udskiftning.

Den kommer du ikke langt med p.t. alt hvad de har går til sorte skærme først. Men det er jo heller ikke nødvendigt før din skærm er sort og et recall er gældende hele bilens levetid.

PeterE
PeterE Apr 10 '21
De er begyndt at skifte ‘ikke sorte’ skærme.
HemligNemlig
HemligNemlig Apr 11 '21
@KimT, men deres tidligere mail sagde jo netop man ikke skulle gøre noget så tror ikke jeg kan lave en tidsbestilling bare fordi jeg gerne vil have skiftet chip
Kiefer
Kiefer Apr 12 '21

Gustavsfar1: Har du prøvet i forskellige browsere, jeg har hørt om flere der skulle skifte browser for at få det til at virke. Ikke at det virker logisk at for nogen virker det i Chrome og andre kun i Firefox...

Jeg er lidt forvirret, tilbyder Tesla både penge retur for 3. parts reparation OG at skifte det kort ud med et fra Tesla?

/Martin

Gustavsfar
Gustavsfar Apr 12 '21

Tak Martin. Det prøver jeg. Har prøvet i Safari på 2 forskellige enheder, på en Chromebook samt på Windows 10 med Chrome. Prøver Firefox og internet explorer senere 

Ja sådan forstår jeg det Martin 

Gustavsfar
Gustavsfar Apr 12 '21

Så er samtlige tilgængelige browsere afprøvet og ingen virker desværre :-(

HemligNemlig
HemligNemlig Apr 12 '21
@kiefer, jeg det gør de ikke men jeg har ikke tænkt mig at søge refusion men derimod få skiftet til original
Sider: «« « ... 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 ... » »»