Loading...
dk

Så stod skærmen af! | Tesla Forum

PeterE
PeterE Apr 12 '21
Citat fra webercarbmann

For lige at være sikker.  Hvis bilen var udenfor garanti (over 80K km) da eMMC chippen blev udskiftet præventivt, så dækker Tesla ikke udgifterne og det er spild af tid at kontakte dem?  

Der er umiddelbart ingen relation imellem garanti og tilbagekaldelse/recall, og derfor er de 80000 km ligegyldige. Om Tesla så vælger at gøre det til en udfordring ift den præventive udskiftning er ikke til at sige.

Forummets indlæg er redigeret af PeterE Apr 12 '21
webercarbmann
webercarbmann Apr 12 '21
Quote from PeterE
Citat fra webercarbmann

For lige at være sikker.  Hvis bilen var udenfor garanti (over 80K km) da eMMC chippen blev udskiftet præventivt, så dækker Tesla ikke udgifterne og det er spild af tid at kontakte dem?  

Der er umiddelbart ingen relation imellem garanti og tilbagekaldelse/recall, og derfor er de 80000 km ligegyldige. Om Tesla så vælger at gøre det til en udfordring ift den præventive udskiftning er ikke til at sige.

PeterE - tak for svar.  Jeg overvejer bare hvad jeg har at vinde i forhold til den uoriginale chip der blev monteret for lidt over 1 år siden.  Er der nogen der har en mening om det?  

TSLA
TSLA Apr 12 '21

Jeg gør intet ved chippen - har fuld tillid til at Kiefer og Co. har gjort det godt. Men har søgt Tesla om kompensation via deres email.

Mmk1
Mmk1 Apr 12 '21
OBS - Check jeres formular for om det rette Stelnummer står oplistet
Mmk1
Mmk1 Apr 12 '21
På min formular var 2 bilers stelnumre oplistede. Det en var godt nok fra min bil. Det andet må være en af jeres bilers stelnumre - ups Tesla Motors. Ringer til dem imorgen.
Gustavsfar
Gustavsfar Apr 13 '21

Nu virker formularen, men jeg får at vide at jeg ikke er berettiget til refusion. Hvor er det groft! Jeg har sendt tesla en mail om dette. Det er tydeligvis en fejl. Kan se at mange på det amerikanske Forum har samme problem og “løsningen” er åbenbart at skrive i formularen at reparation er udført af andre end tesla. På den måde tillades det at vedhæfte faktura og sende formularen.

Gustavsfar
Gustavsfar Apr 13 '21

Nu virker formularen, men jeg får at vide at jeg ikke er berettiget til refusion. Hvor er det groft! Jeg har sendt tesla en mail om dette. Det er tydeligvis en fejl. Kan se at mange på det amerikanske Forum har samme problem og “løsningen” er åbenbart at skrive i formularen at reparation er udført af andre end tesla. På den måde tillades det at vedhæfte faktura og sende formularen.

Kiefer
Kiefer Apr 13 '21

mmk1: Teslas omgang med data har altid været lidt lemfældig. Tilbage 2014 sendte de en mail ud til de danske ejere hvor en e-mail-adresse var forudfyldt til en formular. Det var så min hustrus e-mail-adresse der var sat ind...

chrand750
chrand750 Apr 14 '21
Citat fra Gustavsfar1

Samme oplevelse her “ikke berettiget til refusion” på trods af at reparation er udført ved Tesla. Det er lige så rodet og uprofessionelt som altid ved Tesla.
Og så er det jo efterhånden umuligt at komme i kontakt med Tesla, det opleves som de er bange for at være i kontakt med kunderne.
Jeg ringede til dem og fik en høflig supporter, der sendte mig en mail og beskrev at hun havde videresendt til en supportafdeling der vil se på min sag, men desværre har lang sagsbehandlingstid. Ja, jeg har jo også kun ventet et kvartal nu. Jeg overvejer samme løsning med at vælge 3. part og så vedhæfte min faktura fra Tesla - så har jeg trods alt mulighed for at fremsende faktura og gennemføre ansøgningen
Gustavsfar
Gustavsfar Apr 14 '21

Ja det er noget rod. Lad os holde kontakten når vi hver især hører yderligere fra tesla

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Apr 15 '21
Gustavsfar
Gustavsfar Apr 15 '21

Var forbi Tesla i Vejle i dag for at få skiftet 12 volt batteri,  og snakkede med dem om refundering. De mente at årsagen til at systemet ikke kunne genkende at jeg skulle refunderes,  var at min bil står til indkaldelse til skift af emmc fra 8gb og til 64gb, og systemet derfor ikke kan håndtere dette før at skiftet er sket. Meget mærkeligt.

KimT
KimT Apr 15 '21

Ja det må man nok sige, for går ud fra at alle står til at få skifte til 64Gb........

Men du skal nok bare have EKSTRA meget for dine penge, nu når du er sådan en god kunde hos dem ;-)

ollos
ollos Apr 21 '21
Er netop blevet indkaldt af Tesla til at få udskiftet eMMC chippen ult. maj i Kastrup. Jeg kører S 85D 2015. Kørt 75.000 km.
Gustavsfar
Gustavsfar Apr 21 '21

Har du fået skiftet mcu tidligere og fik du mulighed for at udfylde reimbursement formularen?

TSLA
TSLA Apr 21 '21

Men så er det jo nok fordi du stadig er under garanti grænsen (80.000). Har kørt 285.000 også fra 15, men har intet hørt. Måske fordi jeg har svaret på deres kompensations mail...

Forummets indlæg er redigeret af TSLA Apr 21 '21
PeterE
PeterE Apr 21 '21
Jeg er også indkaldt og har kørt 188000 i min 85D fra 2015.
TSLA
TSLA Apr 22 '21

@PeterE: har du fået og svaret på deres kompensationsmail?

Kiefer
Kiefer Apr 22 '21

Har her i mandags fået skiftet vores 8GB Tegra-kort til et 64GB Tegra-kort præventivt ved Tesla på vores Model X. Alle indstillinger var nulstillet og profiler slettede.. noget siger mig de ikke tager backup af partition 4 på kortet inden de skifter ud. 

PeterE
PeterE Apr 22 '21
Citat fra TSLA

@PeterE: har du fået og svaret på deres kompensationsmail?

Jeg har fået mailen, og ikke svaret på den - jeg skal ikke have noget kompenseret. 

TSLA
TSLA Apr 22 '21

ok, det tyder jo så på at dem der ikke har svaret bliver indkaldt. Fint nok, bare vi andre så får vores kompensation:)

Sider: «« « ... 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 »