Det håber jeg da ikke er tilfældet fordi så har jeg umiddelbart i gen kompensation i sigte.
Det håber jeg da ikke er tilfældet fordi så har jeg umiddelbart i gen kompensation i sigte.
Jeg fik skiftet hele mcu til renoveret mcu i april 2019 hos tesla, men kunne ikke få lov at udfylde formular på det grundlag. Måtte derfor, for at kunne indsende formular udfylde at reparation var udført hos anden part. Fik af tesla i Vejle for nylig at vide at min bil stod til indkaldelse senere, hvorfor de mente at deres systemer ikke umiddelbart kunne registrere at jeg var berretiget til refusion. Meget mærkeligt firma!
Hm, fik min skiftet af Hinnerup, har udfyldt formular uden problemer og håber da at de refunderer beløbet...
Men rigtigt, meget mærkelig service politik ved et mærkeligt firma....
Ja netop. Det er muligt at udfylde formular når reparation er sket eksternt, men når reparation er sket internt hos tesla, kan de ikke finde ud af at registere reparationen....
Giv gerne besked i denne tråd så snart Tesla giver lyd fra sig vedrørende MCU garantisagerne.
Hej
De af jer der via linket blot når frem til FAQ siden - har I fået kontakt til Tesla og få fremsendt en nyt link? Mit link sendte mig først til FAQ siden. Ugen efter virkede linket til selve refusionssiden, men her havde jeg (som mange andre) kun mulighed for at angive at reparationen var udført af 3. part (på trods af at den var udført af Tesla). Jeg kontakte Tesla pr. tlf, hvor supportdamen efterfølgende sendte en mail med mig på cc til "vehiclesupportEMEA" - der er efterfølgende intet sket.
Nu sender linket mig så igen til FAQ siden. Jeg skulle have søgt refusion og valgt muligheden "3. part" og vedhæftet min regning fra Tesla, den mulighed har jeg dog ikke længere
Jeg har snakket med en der har fået besked fra Tesla, at de ikke kunne se hans faktura rent faktisk var betalt, og de derfor bad om dokumentation for dette. Det sendte han ind, og siden har han ikke hørt mere...
Tesla krævede også bevis på at min faktura var betalt - egentlig er det Tesla fuldstændig uvedkommende om jeg skulle skylde min reparatør pengene eller ej. Det ville være en sag imellem ham og jeg.
Jeg har selvfølgelig betalt og ligeledes sendt dokumentationt på det. - siden har der været stille!
Afventer Teslas næste forsøg på at undslå sig betaling
Ja det er ikke en særligt sympatisk tilgang tesla udviser deres ellers trofaste kunder.
Forøvrigt, efter min hustru har fået skiftet sit Tegra-board i hendes Model X, så er den lille skærm blevet uendelig langsom til at starte op, andre der har oplevet noget tilsvarende?
Hun HAR slået alt det der kan slås fra i forhold til dvale og strømsparefunktioner.
På min Model S, der starter den lille skærm så hurtigt op når bilen kommer ud af dvale at den formodentligt ikke når at starte alle services op på det lille Tegra-board der sidder i den, at den store skærm ikke når at få fat i den. Med det resultat at alt muligt mærkeligt fejler og bilen vil overhovedet ikke starte. Stiger man ud, låser bilen og venter til det hele lige et gået ud og derefter sætter sig ind igen, så virker det hele igen...
/Marti n
Hey Martin. Ja vores S85 2014 har fået skiftet kort ved Tesla vejle. Den lille skærm skal “forvarme” som en gammel Mercedes diesel .. værst når den har stået stille længe... kan afhjælpes ved at starte klima/varme fra app inden kørsel... meeeeeeeeeen det er P.... træls med den ventetid.. hvis man glemmer at starte fra app´en.
Er også interesseret i om andre har knækket koden til at løse det???? Mvh Torben.
Jeg oplever også ind imellem at den lille skærm er lang tid om at starte efter jeg fik skiftet kort hos Tesla
På min 85D (MCU1) opstod problemet med langsom opstart af den lille skærm for et års tid siden i forbindelse med en ny software version. Efter et stykke tid uden bedring 'løste' jeg problemet ved at slå 'Always connected' til. Det giver så nok lidt mere vampire drain.
På min IC har limen løsnet sig, så jeg har bobler - som dette tilfældige billede fra TMC :
Den går "rundt" og har også løsnet sig omkring temperaturen og klokken nu.
Så overvjeer om de penge jeg vel får retur fra Tesla ifm. udskiftning af eMMC skal gå til opgradering til MCU2. Har dog læst at WK057 skrev at der er forksel på bilerne om de er fra før eller efter maj '15 - om HW batteriet har "standby kredsløb" eller noget i den retning. For vis man ikke har det vil udskiftningen føre til øget standby forbrug
Jeg havde lidt i øverste venstre hjørne på et tidspunkt, men det er forsvundet igen.
Hej
Er der nogen der faktisk har fået penge fra Tesla?
Jeg ansøgte den 8. april og den 10. maj hørte jeg fra Tesla, de havde to punkter:
Dels mente de at min faktura angav at det var en præventiv udskiftning, og dels ville de have bevis for at faktura var betalt.
Jeg afsendte svar dagen efter, og sende har de været tavse.
Vh Tim
Har ikke hørt noget endnu, men der stod vel også 60dage i den oprindelige mail, så de har da lige en uge mere at løbe på.
Og som det plejer at være, så hjælper det vel ikke at ringe til dem, da servicecenteret ikke aner noget som helst.