Loading...
dk

Så stod skærmen af! | Tesla Forum

Gustavsfar
Gustavsfar May 31 '21

Har heller intet hørt, og har heller ikke de store forhåbninger til det. Jeg tror ikke det bliver uden yderligere kamp. De finder sikkert på en masse finurligheder for at undsige sig kompensationen. Se nu bare på den norske erstatningssag. Bliver meget overrasket hvis pludselig der tikker 21k ind på kontoen uden yderligere tovtrækkeri.

MOS
MOS May 31 '21

Jeg har heller ikke hørt noget de sidste knap 8 uger, hvor de skrev, at de ville vende tilbage inden for 2-3 uger. Har lige sendt dem en rykker.

KimT
KimT Jun 9 '21

Tja - nu er de 60 dage da gået - præcis 9 uger siden jeg modtog mailen.

HOV : HAR MODTAGET PENGENE !

Forummets indlæg er redigeret af KimT Jun 9 '21
Dorph
Dorph Jun 9 '21

har også modtaget penge idag - forsinket, men de kom ;)

Kiefer
Kiefer Jun 9 '21

Jeg har også hørt om flere der i dag har fået penge. Faktisk rest sjovt at betalingen for at få skiftet EMMC kredse nu betales af Tesla. Vi tilbød dem et samarbejde til en meget lav pris til at starte med, men det ville de jo på ingen måde høre tale om :)

/Martin

burns
burns Jun 9 '21
Jeg har også modtaget penge retur i dag! Må sige at det gik bedre end ventet.
Gustavsfar
Gustavsfar Jun 9 '21

Samme her :-) troede nu ikke helt på det før det faktisk skete - Fedt!

SuneH
SuneH Jun 9 '21

De er også gået ind her i dag - nice.

Må have været en dyr dag for Tesla :-)

mibian
mibian Jun 9 '21

Skrev en meget lang kommentar til denne, men den forsvandt bare ud i ingenting da jeg trykkede indsend, så da jeg ikke gider skrive alt dette igen, vil jeg nøjes med at skrive at jeg også modtog pengene.

mvh 

MOS
MOS Jun 9 '21

@mibian

Det er sådan noget, der sker, når der ind imellem er to vinduer nederst på siden, man kan skrive i. Det er også sket for mig flere gange. Det er en bug på teslaforum. Reload siden indtil der kun er ét vindue at skrive i. Så burde det fungere.

chrand750
chrand750 Jun 9 '21
Jeg har ikke modtaget penge, så jeg venter i spænding. Kan se mange på FB gruppen der ligeledes har fået refusion
mibian
mibian Jun 10 '21

@MOS Tak, Ikke prøvet det før GRRRRRR :)

MOS
MOS Jun 10 '21

@mibian

Ja, det er rimeligt irriterende at miste det hele, når man lige har skrevet et langt indlæg. Og det er heller ikke altid, jeg opdager i tide, at der er to vinduer, da man først ser det nederste vindue, hvis man scroller helt ned.

Apropos vinduer... hedder det egentlig ikke tekstfelter eller noget andet?

Forummets indlæg er redigeret af MOS Jun 10 '21
Kiefer
Kiefer Jun 10 '21

De gange jeg oplever det hjælper det ofte at klikke på tilbage-knappen på siden, så kommer tekstfeltet med alt det jeg har skrevet, og jeg kan så kopiere teksten, reloade siden og sætte den ind og klikken "indsend".

Man ja, pænt irriterende når det sker.

/Martin

Dec14
Dec14 Jun 10 '21

@Kiefer

I disse dage hvor mange af os modtager kompensation fra Tesla finder jeg anledning til endnu engang at kippe med flaget og takke for din indsats Martin. Uden den havde mange af os været i klemme med biler der ikke kunne bruges pga Teslas arrogante tilgang til problemet, der medførte flere ugers ventetid på reservedele. For os betød det at bilen var køreklar på 2 dage og har fungeret upåklageligt siden. Så MANGE TAK herfra. Hvordan gik det for dig rent økonomisk? Holdt du skindet på næsen eller fik du fingrene smækket? Hvis du har en stor manko, vil jeg opfordre til at du oplyser et kontonummer hvor alle os, der har fået kompensation kan sende et bidrag efter eget ønske.

Venlig hilsen

Jens

TT_Tesla
TT_Tesla Jun 10 '21

Mht refusion, fik I en meddelse inden, eller var der bare lige pludseligt lidt flere penge på kontoen?

Kiefer
Kiefer Jun 10 '21

Dec14: Jeg fik en ret stor efterskat i år, men det er vel kun positivt, resten satte jeg i efteråret i Tesla-aktier til kurs 390 efter splittet. Så jo jeg holder skindet på næsen :)

Regner jeg timelønnen ud, så giver det vist mere at være COVID19 poder. Da det gik højest blev der brugt 20+ aftentimer om ugen på projektet... men det var bestemt heller ikke det der drev det. hele det at at lære så meget om opbygningen og funktionaliteten af en Tesla MCU har været det væsentlige. Og så det at jeg har fået lært og mødt en masse interessante mennesker.

Blandt andet en  der kommer forbi i aften, og vi så skal skille MCU'er ad for at skifte mikro-SD-kort i dem. Det er begyndt at fejle for mange blandt andet på min bil, og det kræver blot at tage MCU'en ud, sætte et nyt kort med Navi-software på og man er kørende igen.

Jeg fik så lige lært at når man køber et "high quality industrial grade" SD-kort, så er der lidt færre bytes til rådighed end det billige kort Tesla har brugt. Så der var ikke plads på et 16GB kort...Så et 64GB det blev,...

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Jun 10 '21
KimT
KimT Jun 10 '21
Citat fra TT_Tesla

Mht refusion, fik I en meddelse inden, eller var der bare lige pludseligt lidt flere penge på kontoen?

Pengene stod bare på kontoen, og dagen efter kom der i e-boks en brev fra banken omkring overførslen. 

ElPeter
ElPeter Jun 11 '21
Navigationen i min 85D har ikke virket i nogle uger (skriver skiftevis at den initialiserer og at jeg skal downloade nye data). Problemet begyndte nogenlunde samtidig med at jeg kunne læse på nettet at der var nye europæiske navigationsdata.

Tesla foreslog en emmc opgradering. Jeg fortalte dem så at jeg allerede har fået skiftet af 3. part (@Kiefer). De antydede at der kunne være et problem med denne chip da symptomet minder meget om dem der ses ved defekt emmc. Jeg har ikke oplevet andre problemer siden jeg fik emmc skiftet. Den booter dog langsomt (~2-3 minuter), men jeg har hidtil antaget at det er normalt.

Er der andre der har oplevet lignende problemer med navigation med/uden emmc-udskiftning?
Har du @Kiefer evt. nogen erfaringer?

Er på 2020.48.37.2, for navigationsdata står der intet versionsnummer

Edit: Tesla skriver nu at problemet er størrelsen. De originale emmc er 8 GB, den nye Tesla emmc er 64 GB og min uoriginale er 16 GB.
Forummets indlæg er redigeret af ElPeter Jun 11 '21
HemligNemlig
HemligNemlig Jun 11 '21
@elpeter, er du en af de første der fik skiftet chip så?<br />
Jeg fik en 64gb i min, Tesla påstår at de fejl jeg har med den køber tør for strøm midt i det hele er fordi chip er defekt så jeg opkræver ikke for skift men venter tålmodigt på at blive indkaldt ig få skiftet til en original igen.
Min er også mange minutter om at genstarte og det har den ikke været før.
Forummets indlæg er redigeret af HemligNemlig Jun 11 '21
Sider: «« « ... 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 »