Lad mig starte med at undskylde hvis dette indlæg er lidt rodet og langt.
Jeg har lige haft besøg af en flink Ranger, som skulle opgradere min Model S årgang 2015 til at vi kan benytte CCS-charging, primært så vi kan benytte de nye Tesla Super Chargers, men ak, det blev ikke til noget.
Nej, for bilen kan ikke downloade SW via WiFi (Spotify virker fint på WiFi, og web også (meget langsomt selvfølgelig)).
Jeg havde for ca. 1½ uge siden fat i Tesla for at fortælle om download problemet, da jeg viste at der skulle ny firmware på ifm CCS-opgraderingen, men da det ikke kunne løse det per tlf, var beskeden at det ville Rangeren kigge på.
Først var forklaringen fra Rangeren at bilen var tagget til at skulle have skiftet eMCC og det var nok det der gav problemer ... eller måske SD kortet.
Da jeg så fortalte at jeg havde fået skifte eMMC, så var problemet lige pludselig at det var en uoriginal del. Og det hjalp på ingen måde at fortæller at jeg flere gange sinden at eMMC’en var blevet skiftet kunne hende ny SW ned.
@ElPeter skriver i sit indlæg fra den 11 juni, at han har problemer med sin navigation – mit navigations problem er at når bilen står parkeret, så angiver den en helt anden position end hvor den faktisk er parkeret.
Dette problem tilskrev Rangeren også den uorginal eMMC (selv om dette også er et nyt problem, som er kommet langt tide efter at eMMC’en er blevet skiftet)
Og de mærkelige energi forbrug visninger fx. 0 Wh/km for past 50 km, blev lige ledes tilskrevet den uoriginal eMMC.
Rangerens basale forklaring er at eMMC’en styrer WiFi og navigation.
(NB: Navigationen er ikke blevet opdateret i lang tid, så bilen har ikke på seneste kort data).
Rangeren sagde endda at Tesla ikke ville fejlsøge på en bil, der har uoriginale dele – og at jeg skulle lade Tesla skifte eMMC’en under tilbagekaldet.
Jeg har ansøgt om refusion på det skift jeg allerede har fået lavet (og betalt), og min tanke er som minimum at få mine penge retur (pt. ventet ca. 10 uger), og så måske betale Tesla for at skifte tilbage til en original eMCC, så jeg kan slippe for deres tåbelige forklaringer – er der nogen der ved hvad priser er for dette hos Tesla (i disse uger)
Men inden Tesla skifter, så vil jeg gerne have at de lige tjekker om det er SD-kortet som blot skal skiftes, nu når de alligevel har skærmen uden.
Overordnet er jeg tilbøjelig til at tro det er SD-kortet som fejler, men jeg har desværre ikke evnerne (og spefielt tiden) til selv at forsøge at skifte dette :-(
Rangerens bedste råd var nok, at køre forbi Telsa i Hillerød for at tage en snak med dem, i stedet for at ringe.
NB: Mens jeg har skrevet dette, så viste min Tesla App at jeg kunne lave opdateringen (må have Hentet det vis 3G), så det lod jeg den gøre, men jeg ser ikke at det er en anden version, det virker stadig til at være v10.2 (2020.48.37.2 38a2f53d8037) << Den sidste del af koden virker til at være em MAC adresse?