Har samme udfordring og tænker at det også bliver en opgradering til MCU2
Bliver den lille skærm udskiftet ved MCU2? Jeg har været i tvivl om både den lille og store bliver skiftet, eller om det kun er elektronik som bliver udskiftet inden i MCU? Er der noget beskrivelse af hvad der skiftes et sted?
Mvh Michael
Bliver den lille skærm udskiftet ved MCU2? Jeg har været i tvivl om både den lille og store bliver skiftet, eller om det kun er elektronik som bliver udskiftet inden i MCU? Er der noget beskrivelse af hvad der skiftes et sted?
Mvh Michael
Ved MCU1 er den lille skærm/IC en selvstændig computer. Ved MCU2 er det bare en dum skærm (forbundet med HDMI kabel). Derfor skifter de begge skærme.
https://www.tesla.com/da_DK/support/infotainment
Og nej - synes ikke min bil står mere ude i solen end andre biler.
Det burde være muligt at købe et brugt panel på f.eks. eBay og så blot skifte det. Der sidder et lille Tegra-board bag som jo blot skal følge med over.
Ellers kan man også skifte hele boksen og så eller får lavet en firmware redeploy. Det vil give det samme.
Så behøver man ikke give 12.000 for et nyt display blot fordi det bobler lidt.
/Martin
Det har jeg også overvejet, men det er vel lidt som at tisse i buskerne? Jeg overvejer kun 12.000 fordi der kommer en MCU2 med og jeg overvejer kun en MCU2 fordi skærmen bobler lidt :-)
Ebay priser ser ud til at være omkring 2000 kr. for et brugt. I det lys synes jeg ikke at de 12.000 er helt skævt når det er med en opgradering af MCU'en. Hvis det var like for like, så helt klart. Men med opgradering, garanti og arbejde ...
Hvis Tesla hoster op med et nyt batteri i stedet for de 100K bestiller jeg en MCU2 upgrade. Indtil da klapper jeg hesten.
P85DK: Jeg er nogenlunde enig, med eBay udgaven og hvis man ikke er til gør det selv, kan det hurtigt løbe op i en 4-6.000 kroner.
Og den mekaniker man ville kunne få til det, ville nok ikke give ret meget garanti ;)
/Martin
Så er der gået 11 uger og stadig ingen penge retur fra Tesla :-(
Er der nogen herinde, som har fået penge i løbet af denne uge har fået penge (fra Tesla for udskiftet eMMC)?
Er der nogen herinde, som har modtaget afslag fra Tesla mht at få penge refunderet for udskiftning af eMMC?
Jeg vil gerne se mine penge snart, så jeg ikke bliver nød til at aflyse min opdatering til MCU2 og CCS, som gerne skulle være på plads inden sommerferies køreture.
Så er der gået 11 uger og stadig ingen penge retur fra Tesla :-(
Er der nogen herinde, som har fået penge i løbet af denne uge har fået penge (fra Tesla for udskiftet eMMC)?
Er der nogen herinde, som har modtaget afslag fra Tesla mht at få penge refunderet for udskiftning af eMMC?
Jeg vil gerne se mine penge snart, så jeg ikke bliver nød til at aflyse min opdatering til MCU2 og CCS, som gerne skulle være på plads inden sommerferies køreture.
Man skal passe på med at opfordre andre til civil ulydighed, men jeg ville da nok få gennemført min MCU2 opgradering og så betale den regning med samme fart som Tesla betaler deres. Men - igen - det er ikke en opfordring.
Tja - det er vel bare sige at de modregner den bare.........du betaler ikke før regnskabet er gjort op;-)
Jeg ville ikke forvente at Tesla betaler noget som helst lige inden kvartalsafslutning. Det plejer at være altafgørende for dem. Det kan så være at de forsøger at trække den endnu 3 måneder, som de jo plejer.
Ville være lidt mærkeligt vil jeg mene, da mange allerede har modtaget deres penge. Jeg vil tro at den pågældene er i en anden logisk gruppe, enten at de ikke mener der skal kompenseres, eller at grundlaget er et andet, som de måske ikke har afklaret internt endnu. Jeg ville undre mig hvis de træffer beslutningen internt, og så trækker betalingen, det er jo et stort firma vi taler om, når først det er besluttet, så ville man normalt bare afvikle det; der kan ikke være cash-flow issues.
mvh Michael
- Hvilket nummer kan man ringe til Tesla på nu om dage...
Jeg har haft success med at booke en aftale i app'en og så ringede Tesla dagen efter.