Loading...
dk

Ny vogn i indkørsel. | Tesla Forum

Ice2EV
Ice2EV Apr 12 '19

Hej.

Så har vi fået 3'eren hjem i indkørsel.

 

Første indtryk:

Hurtig, behagelig ved let fod(fruen har kun prøvet let fod, hun bliver overrasket), fed lyd på anlægget, ligger rigtigt godt på vejen, og tager bump meget pænt.

 

Overrasket over en sådan vogn ikke leveres med fuldt batteri. der var knap til at køre hjem, så vi snuppede lige Haverslev en burgers tid, og 350 km på batteriet.

Dæk og vindstøj er ikke specielt lavere end i fruens C klasse på motorvejen, måske jeg husker forkert.

 

Udfordringer:

Der er et hak i midterste panorama glas på forreste kant, blev rapporteret da den blev leveret. 

Der var også listelim på gummilisten ved passager dørens skrabeliste til ruden. Men det fik han af med noget rens på en klud. Troede det var mågelort.

Den der filt ting der ligger i hele bilens bredde lige under forruden, er skæv og med en tydelig bule(fatter ikke jeg ikke så det i Århus, må være euforien). Har lige haft hånden inde og se om den bare skulle skubbes på plads. Men det virker ikke sådan.

 

Nu har jeg jo ikke været lyn hurtig til at bestille den der EON lader, så der er 7 ugers leveringstid i værste fald endnu...... Så havde det jo været rart med en 3 faset direkte til mit kraftstik..... Men må se om jeg kan finde en adaptor ting, er der nogen der ved hovr man kan samle en sådan op i det nordjyske?. Ellers skal jeg jo holde i Haverslev hver anden dag indtil. Den får jo nok lige lidt mere fod og km den første uges tid.

Alternativ skal jeg høre om der er nogen i AAL der skulle lige inde med en UMS med 3 faser de ikke bruge et par uger?

Spørgsmål? Kan man jokke en hvilken som helst tesla i en hvilken som helst wall charger? altså hvis naboen har en charger, kunne jeg så låne noget juice af ham?

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Apr 12 '19
KimT
KimT Apr 12 '19

Tillykke med vognen.

Alle laderen med type2 stik kan bruges, så gå du bare på jagt i nabolaget ;-)

Ice2EV
Ice2EV Apr 12 '19

Har en nabo med en S. Men de er sydpå i 14 dage. Må lige skrive og høre ham, om der kunne skabes adgang.

Ice2EV
Ice2EV Apr 12 '19

Kunne sådan en fætter fra Harald skrald måske afhjælpe de næste par uger?

 

https://www.harald-nyborg.dk/p10988/cee-forgrenerboks-400v-230v

 

Det bliver jo godt nok ikke lige mere end 3,7 kW i timen, men det gør da også end del, når vognen kun kører minimalt.

jonsiii
jonsiii Apr 12 '19

Hejsa, jeg har også liiiiiiiiige fået min hjem i indkørslen. Samme problem som dig, nemlig rødt 3x16 udtag i garagen, men havde brug for blå 1x16.

Havde heldigvis forsynet mig i Biltema:

* 10 meter 2,5 mm2 forlænger med blå han/hun CEE-stik

* 1 stk. rød han 3x16 A

Det koster ca. et par hundrede. Del kablet i 2, så delen med hun-stikket passer til den længde du skal bruge. Montér 3x16 hanstikket på kablet. Blå til N, grøn til jord og brun til L1. Kører lige med 10 A siden i eftermiddag og sikringer og kabler bliver ikke engang håndlune.

Køb evt. et ekstra

* 1 stk blå hun 1x16 A

og montér dette på den overskydende stump, så du har en god forlænger.

Ice2EV
Ice2EV Apr 12 '19

@jonsiii Takker lyn svar, biltema får besøg manana pronto.

Der er stadig 320 km juice på. Men skal på job i nat. kun korte ture, heldigvis.

voersaa
voersaa Apr 13 '19
Citat fra Ice2EV

 

Så har vi fået 3'eren hjem i indkørsel.

 

 

Tillykke med bilen :-)

PL
PL Apr 13 '19

Jeg har også lavet mig et par adaptere: 

Fra rød CEE til blå CEE. 

Fra fladt kraftstik (vaskemaskine) til blå CEE. 

Forlænger i blå CEE

Jeg købte noget løs gummikabel, 3x2,5 kvadrat, og så fungerer det fint. Har vel kostet 2-3 hundrede i alt og giver meget fleksbilitet. Vi bruger også den mobile lader indtil EON dukker op.  

Ice2EV
Ice2EV Apr 13 '19
Quote from voersaa
Citat fra Ice2EV

 

Så har vi fået 3'eren hjem i indkørsel.

 

 

Tillykke med bilen :-)


Tks, super happy.
MOS
MOS Apr 13 '19
Citat fra PL

Jeg har også lavet mig et par adaptere: 

Fra rød CEE til blå CEE. 

Fra fladt kraftstik (vaskemaskine) til blå CEE. 

Forlænger i blå CEE

Jeg købte noget løs gummikabel, 3x2,5 kvadrat, og så fungerer det fint. Har vel kostet 2-3 hundrede i alt og giver meget fleksbilitet. Vi bruger også den mobile lader indtil EON dukker op. 

Lyder meget fornuftigt. Jeg har også selv lavet en adapter til min Model S i sin tid. Det giver god fleksibilitet at have ekstra adaptere til de stiktyper, man kommer ud for og skal bruge til sin bil.

Jeg tror, der er mange nye Model 3 ejere, der er lidt i tvivl om, hvad der er smart at have og måske ikke lige ved, hvordan man selv kan lave adaptere. Det er egentlig ret nemt, hvis man ved, hvilke stumper, man skal bruge og hvordan man skal skrue det sammen - og det koster ikke alverden. Vi burde faktisk hjælpe hinanden mere med det, for det er lidt tosset, at folk enten skal betale overpris for at købe færdige løsninger eller vægrer sig ved det, fordi de ikke kan overskue det.

Måske det ville hjælpe nogle at have en liste med de 2-3 adaptere, der giver mest mening at have, en præcis beskrivelse af, hvilke stumper man skal bruge (gerne med billeder) og hvor man kan købe dem, samt en anvisning om, hvordan man samler det (også gerne med billeder af selve samleprocessen). Også gerne billeder af det færdige resultat.

Det er ikke alle, der er lige fikse på fingrene eller har viden om el og er måske ikke trygge ved at lave det selv. Så måske kunne man endda lave et træf, hvor man mødes og bygger adaptere, forlængerledninger o.lign. Så kan gamle og nye Tesla-ejere hjælpe hinanden og udveksle erfaringer. F.eks. med tilmelding og fælles indkøb af stumper.

Idéerne er hermed givet videre.

KimT
KimT Apr 13 '19

Hvordan man samler et stik er hermed oprettet : http://www.teslaforum.dk/forum/topic/6037

Ice2EV
Ice2EV Apr 13 '19

Er der noget bedre end en god nabo.....

 Sendte lige Sms til nabo med Tesla, som er på ferie i langtbortistan...... Du snupper bare lige vores i garagen, så kan vi dele den til din egen lader kommer op at køre.

Har samtidig lovet at hælde juice på 90D'eren, den var ved at udtørre på vampire drain.

Ice2EV
Ice2EV Apr 14 '19

Da vi hentede vognen i Århus var jeg sådan lidt.... nah nah den kører da meget godt, er den reelt mere tyst end eks mercedes'en eller C3'eren. (vi tog toget til Århus og bus ud til Tesla)....Anlægget er det egentlig bedre end det der standard der sidder i eks fruens? Dækstøj? samlekvalitet er det så godt.

 

48 timer med raketten...... Fruen skulle hjem til de gamle, så jeg fik lov at tage hendes 3 år gamle C klasse.

Hold da fast en sur smiley! 

 

Den larmer, er sindsyg langsom, fra forrige århundrede, antikvarisk, dårlig stereo lyd........ bedre samlet? egentlig ikke, har ihvertfald ikke observeret noget, der virker ringere efter 48 timer med den nye.

 

Ok ringe er merceren da ikke, og kan da slet ikke forestille mig hvor ringe C3'eren må være når den kommer hjem i indkørslen i morgen.....  ;-))

 

Er da så tilfreds, den har rundet 589 km siden fredag eftermiddag, det er viiiiiiildt. Naboens 3 faset UMC er på overarbejde.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Apr 14 '19
jonsiii
jonsiii Apr 15 '19

Haha det er faktisk skægt, jeg hentede også i fredags, og havde lidt samme fornemmelse. Jaja, man sidder da meget godt, men det gør jeg da også i Sharan'en. Og så dårligt er DSG-gearet da heller ikke i forhold til el. Og er der så meget mindre støj på landevejen? Radioen er til gengæld meget god.

Lige indtil jeg lige skulle ha flyttet til rundt på de parkerede biler foran huset.. "Drurhnnn-hak-hak-hak-hak... ". Arh okay, der var alligevel forskel. ;)

@Ice2EV: Den der prisnedsettelse i sidste uge, kom du uden om den? Lidt nitten, at der lige gik 1 dag fra man hentede, til den var 22k billigere.

Ice2EV
Ice2EV Apr 15 '19

@jonsiii Der var 1 par allerede, dem snakkede jeg ikke med. Så var der en som sad i venteværelset. Han havde diskuteret med Tesla hele dagen om prisen.

 

Vi fik udleveret et print af final invoice. Jeg sagde han var "nødsaget til at lige gå den igennem, for jeg kunne altså ikke få tallene til at hænge sammen. pris 475.??? at betale 462.???. Det hænger jo ikke sammen med der er forudbetalt 25.000. 10k ved reservation samt 15k ved bestilling. Og så må du nok lige kigge på prisen i lyset af dagens nye pris"

DS måtte indrømme han selv var noget overrasket da han vågnede til morgen og prisen var anderledes, samt der var nye varer på hylden.

Uden den store diskussion kom han tilbage med en ny pris på 462 k samlet for LR AWD, AP, midnight silver, black leather og 18" standard wheels. Langt under hvad jeg havde budgetteret med.

 

PS første glitch her til morgen. Skærmen stod og flimrede, ligesom en tlf man har tabt 1 gang for mange. hmmf!

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Apr 15 '19
jonsiii
jonsiii Apr 15 '19

Hold da op! Jeg konfiggede stort set det samme, bortset fra sort default og vinterhjul. 507k, forudbetalt 15k, rest 492k. Jeg bestilte godt nok også tirsdag d. 2. april 2019 (der var tingene self steget), men med de nye priser burde det have været ca. 22k billigere. Prøver lige at klage lidt, selvom det nok ikke hjælper.

selsoe
selsoe Apr 15 '19


 

Citat fra Ice2EV 

PS første glitch her til morgen. Skærmen stod og flimrede, ligesom en tlf man har tabt 1 gang for mange. hmmf!

Det har jeg prøvet en enkelt gang. Hold begge ratknapper inde (tryk midten af hjulene ind) indtil skærmen går i sort og genstarter. Har ikke set det siden.

Ice2EV
Ice2EV Apr 15 '19
Quote from jonsiii

Hold da op! Jeg konfiggede stort set det samme, bortset fra sort default og vinterhjul. 507k, forudbetalt 15k, rest 492k. Jeg bestilte godt nok også tirsdag d. 2. april 2019 (der var tingene self steget), men med de nye priser burde det have været ca. 22k billigere. Prøver lige at klage lidt, selvom det nok ikke hjælper.


Da han kom tilbage med ny pris, sagde han at man ikke kunne betale mere end dagsprisen, differens ville automatisk blive sendt tilbage..... Men det ved jeg jo ikke noget om. Det er jo en gratis udtalelse.
Ice2EV
Ice2EV Apr 15 '19

@selsoe det gjorde jeg også. Men det var fruen der skulle have den på arbejde idag, det ender jo med hun skal køre i den. Kunne godt se på hende hun ikke var imponeret! "Man kan jo ikke se hvad fart man kører uden skærmen!"

jonsiii
jonsiii Apr 15 '19

@Ice2EV: Nå okay, så er der måske håb. Jeg skrev også en pæn mail til Tesla, så må jeg se hvad der sker. Ellers kan jeg jo glæde mig over at, ifbm. med bilforsikring, så kan jeg på "den samlede bilpark" spare ca. 8000 om året, ved at skifte til IDA. Så der er gynger og karuseller. ;)

Sider: 1 2 3 »