Loading...
dk

Levering af gratis AP i forbindelse med prisfald | Tesla Forum

Windwards
Windwards May 14

Er der nogen her, som har fået aktiveret den lovede gratis AP, for dem som bestilte sin M3 før prisfaldet?

jramskov
jramskov May 15

Bestilte 11. januar uden EAP (ville bestille det efterfølgende). Fik bilen den 28. marts og i den periode ændrede de EAP til AP & FSD pakkerne samt ændrede priserne. Vi fik AP nogle uger efter vi fik bilen.

Windwards
Windwards May 15
Citat fra jramskov

Bestilte 11. januar uden EAP (ville bestille det efterfølgende). Fik bilen den 28. marts og i den periode ændrede de EAP til AP & FSD pakkerne samt ændrede priserne. Vi fik AP nogle uger efter vi fik bilen.

Jeg fik min bil den 1 april. Jeg har endnu ikke fået AP aktiveret. Kontaktede Tesla fordi jeg ikke kunne tilkøbe FSD fordi den lagde prisen for AP oveni når jeg forsøge at købe den via tesla.com. Her en uge efter er status stadig den samme.

voersaa
voersaa May 15

Fik min bil den 7. marts og AP blev aktiveret tirsdag før påske.

DN
DN May 15
Fik bilen 14.02 og stadigvæk ingen AP. Tvivler også efterhånden på om det kommer til at ske. Har ikke fået svar på de seneste 4 mails jeg har sendt.
jramskov
jramskov May 16

@DN Så ville jeg nok ringe ind til deres support og høre til det. Har du fået andre opdateringer?

mbk
mbk May 16

@DN

Fik 25/2 og har heller ikke fået aktiveret AP, tror ikke det sker af sig selv. Jeg har en mail på at jeg skulle få det, så håber da ikke de prøver at rende fra den.

H
H May 17
Også fået i februar og har intet hørt udover en bekræftelse
tvegaard
tvegaard May 18
Jeg fik også bilen 1. april og har heller ikke fået AP endnu. Meget mærkeligt at betale for noget og så to måneder efter ikke have fået det...

Jeg har fået en softwareopdatering, men den gav ikke AP.
curby
curby May 26

Jeg fik min M3 31. marts, fik lovet AP som alle jer andre og har endnu ikke fået det. Har ringet hver anden uge, og hver gang får jeg et undvigende svar om at "de er ved at rulle det ud". Det hørte jeg sidst i april, der hører jeg nu i slutningen af maj. Jeg synes det er under al kritik, at lægge en halv million kroner for et produkt og bliver behandlet så skødesløst. Well, de er jo søde nok i telefonen og hvad kan den stakkelse sælger også gøre andet, men er det ikke skræmmende at Tesla tilsyneladende enten er ekstremt utjekkede eller i praksis er helt ligeglade med dig, når først du har overført pengene. Hvem har sendt mig den SMS (ja, leveringsteamet), hvem vil stå på mål for at levere den lovede AP, hvorfor var den ikke slået til da jeg modtog bilen (det ville man jo forvente), hvad skal "rulle ud" betyde? Det er jo reelt et bit i en database som bare skal sættes for de køretøjer som har modtaget henvendelsen. Og nej, jeg skal IKKE være taknemmelig om den så bare kommer en dag, for reelt var det jo et træk fra Teslas side, der skulle sikre, at vi ikke alle sammen afbestilte vores biler for at spare 30.000 kr ved en genbestilling. Sikke en måde at belønne loyalitet og års ventetid med betalt reservationsdepositum.

Jeg forstår virkelig ikke, hvorfor dette skal være så dårlig en oplevelse. Det er da vanvittigt. Tesla (over-)lever jo i høj grad af den enorme goodwill de stadig har. Produktet er jo ganske enkelt fantastisk.

mbk
mbk May 26

@curby 

Ja, jeg synes også det er træls, jeg venter også på AP på 3. måned. Jeg tror da stadig på at de leverer til sidst, men det virker ikke særlig pænt overfor kunderne. Min delivery specialist svarer ikke på mails, men jeg forstår jo godt, hvad skulle han skrive, "Jeg aner det ikke, vi får konfliktende information nærmest dagligt, nyhederne rammer Twitter og electrek før jeg får noget af vide internt."

 

Forummets indlæg er redigeret af mbk May 26
jramskov
jramskov May 26

Ja, det er virkelig frustrerende at det håndteres så dårligt :(

Jeppeolsen
Jeppeolsen May 26
Yep. Fik bll i starten af marts og aktvieret AP godt en måned senere. Jeppe
curby
curby May 28

Jeg har snakket med Tesla Bredgade i dag. De siger, at biler leveret fra 28. marts til starten af april - og det var mange tusind (måske på europæisk plan?) udgør et "batch" af VIN numre som alle venter på at få gratis AP. Men hvornår? - det er noget som afgøres af en "server i USA". Så der er ikke meget nyt at sige, og det er fortsat tydeligt skræmmende, hvor ligeglad Tesla er med deres eksisterende kunders interesser på koncern niveau.

Nu får de en måned mere og så har jeg tænkt mig at se på mulighederne for at få noget kritisk presseomtale sat i værk og/eller lade en advokat henvende sig. Hvis nogen kunne tænke sig at deltage, har ideer til lign. etc. så skriv. Lad os håbe det ikke bliver nødvendigt, det ville da være sørgeligt.

Windwards
Windwards Jun 3

Er der nogen som har fået AP i mellemtiden. Hos mig er der intet sket.

mbk
mbk Jun 4

@curby

Jeg fik min 25/2 og fik bekræftelse per mail at jeg skulle få AP, men har ikke fået endnu, er ved at være lidt træt af situationen, Tesla svarer ikke på mail omkring det.

Forummets indlæg er redigeret af mbk Jun 4
jramskov
jramskov Jun 4

@curby: Vi fik vores den 28. marts og vi har fået AP.

tvegaard
tvegaard Jun 4
Min er stadig ikke kommet. Bil blev leveret 1/4.
Windwards
Windwards Jun 7

Fra Tesla: "De har netop meddelt mig, at fremgangsmåden er at bilen skal modtage Autopilot før det kan blive et tilvalg at købe FSD via din Tesla Konto."

 

Det er sku lidt bagvendt. Dem som vil købe FSD, kan ikke, fordi ting sker med sneglefart hos Tesla.

Windwards
Windwards Jun 11

Så kom min update med gratis AP i dag :)

Bedre sent end aldrig.

Sider: 1 2 »