Loading...
dk

Offentlig ladestander på arbejdspladsen | Tesla Forum

PeterJ
PeterJ Oct 30 '13

Fradraget i el-afgift til elbilsopladning kan tilkomme alle virksomheder, der stiller deres ladestander til rådighed for offentligheden. Virksomheden falder dermed ind under kategorien 'Servicevirksomhed'. Fradraget er i 2013 72,4 øre/KWh og for 2014 på 82,9 øre/KWh og det er beløb før moms. Fradraget foretages på virksomhedens momsafregning. Medarbejdere og andre kan så få glæde af billigere ladestrøm. Effekten (KWh) skal naturligvis måles, så korrekt momsafregning og korrekt fakturering kan finde sted.

Jeg vil prøve om jeg kan etablere sådan en ladestander på arbejdspladsen.

Har vi i Danmark en smart app eller passende hjemmeside, hvor ladestanderens position og kapacitet kan offentligøres ?

kajakaj
kajakaj Oct 30 '13

Fandt denne her over Norske ladestationer - noget lignende kommer forhåbentligt snart for Danmark

http://www.ladestasjoner.no/nyheter/123-nytt-ladestasjonskart-for-tesla-model-s

Kunne være dejligt med en samlet oversigt, som den Norske, men indtil videre skal man ind på hvert enkelt selskab for at finde ladestandere i Danmark og andre lande.

http://www.fdm.dk/elbil/ladestandere-til-elbiler

Admin44 Administrator
Admin44 Oct 31 '13
PeterJ
PeterJ Oct 31 '13

Med tak for disse links, må vi vel konstatere, at der kunne være behov for et initiativ som det norske.

Måske et af de halv/hel-offentlige sekretariater kunne sætte gang i opgaven ?

Bluecoffee
Bluecoffee Oct 31 '13
Har nogen overvejet at oprette en "ladeklub" for Teslaejere? Ideen kunne være, at man stiller sit eget stik hjemme til rådighed, når man ikke selv lader, mod at have adgang til andre medlemmers stik. Så kunne man aftale opladning via SMS og ubureaukratisk lægge en 50'erne eller en hund i en kuvert i postkassen, ligesom når man køber jordbær i vejkanten. Jeg er klar over, at de fleste nok ikke får lynladere derhjemme, men måske har man indimellem brug for at lade 50-100 km på et par timer for at komme videre. Ide?
homer
homer Oct 31 '13
Umiddelbart glimrende ide.
Men har de fleste ikke (jeg har) ladestikket i aflåst garage?
Vil være mest effektivt med 400v 32 a, og de vel typisk monteret inde?
En betalings mulighed kunne blot være Mobile pay til mobil nr, skrevet ved laderen.
Forummets indlæg er redigeret af homer Oct 31 '13
PeterJ
PeterJ Dec 2 '13

Nu har vi offentliggjort vores arbejdspladslader på www.plugshare.com. Adressen er Skovlytoften 22, 2840 Holte. Der er åbent i kontortiden. Kontakttelefon: 45 46 14 15 eller pr mail tesla@jomitek.dk.

Den udbygges snarest til 32A og med type 2 stikket.

Kiefer
Kiefer Dec 2 '13

Forøvrigt, skal man en tur til Tyskland kan jeg anbefale denne side: http://www.goingelectric.de/stromtankstellen/

/Martin

Jannich
Jannich Dec 3 '13

Vi har offentliggjort vores arbejdsplads NBE Production A/S på www.plugshare.com. 

2x16Amp udvendig stik.

Adressen er: Brinken 10 DK9750 Øster Vrå.

Kan benyttes døgnet rundt.

Ved brug sendes SMS til 42111532

Senere kommer der 2x32kw Type 2  på Keldgårdsvej 2 i Sæby.

/Jannich

120281
120281 Dec 3 '13

@Peter & Jannich,

Hvordan afregner man så ?

Men godt initiativ - ville gerne overtale min virksomhed til det samme. Fordi jeg har udfordringen med ladning på Østerbro hvor jeg bor på 5 sal i lejlighed og får ikke en garage de næste par år (15 foran mig på listen)

Stidsholt24
Stidsholt24 Dec 3 '13

@Jannich

Fedt, betyder det at man snart kan være så heldig at se en Tesla i det nordjyske?

P.S. På Plugshare.com står jeres ladestation til at være placeret i Østervå, Sweden????

PeterJ
PeterJ Dec 3 '13

Vi afregner helst i rødvin, men en faktura og en bankoverførsel er også mulig. Det er jo ikke meningen at det skal skabe den store rigdom, men det kan omvendt være betænkeligt at tilbyde helt gratis opladning i al almindelighed. Skal der sættes en pris kan vi jo bruge noget der ligner alm el-pris, f.eks. 2,50 kr/KWh

Jannich
Jannich Dec 7 '13

@Stridholt24

Du skulle gerne kunne møde et på stykke nu :-)

Plugshare virker ikke så godt, men prøv at se denne Android App "tipcharge"

Synes den fungerer fint :-)

Har oprette vores ladestanderne på APP'en, så de kan findes.....

@120281

Som udgangspunkt tilbyder vi det gratis, så længe det bliver brugt som en hjælp til at komme videre :-)

Ellers kan jeg kun tilslutte mig Peters synspunkter..

Evt betaling kan laves nemt med Danske Banks MobilePay,

som er gratis at bruge, for den første million brugere indtil 1/1 2016,

Ellers koster det 0,10 kr / betalling..  Vilkår kan ses på Danske Bank...

Så kan der laves en donation svarende til 2,50kr / kWh

/Jannich

Forummets indlæg er redigeret af Jannich Dec 7 '13
Storgaard
Storgaard Dec 7 '13
PlugShare har fået opdateret deres app og nu virker den bedre. Jeg bruger den på iPhone og iPad det spiller.
Storgaard
Storgaard Dec 7 '13
Jeg har også fået lavet et 16A CEE stik på mit job. Det er i en parkeringskælder lige ved Kløvermarken, Vermlandsgade 51, 2300 Kbh. S. Der kan du lade mens du handler i SuperBest/Jysk/OBI-sport som ligger i samme bygning. Skriv til mig på 21482243 / rs@byr.dk for adgang.
Den er delt på PlugShare.
Skaarup
Skaarup Dec 24 '13
Tæller det som "offentlig tilgængelig" når den befinder sig på privat grund - men er publiceret på plugshare?
Jeg er selvstændig og firmaadressen=privatadressen - så er der nogen problemer i det?
PeterJ
PeterJ Dec 24 '13

Alle virksomheder, der ikke er offentlige, ligger jo som regel på en privat grund. Grunden kan være ejet af en virksomhed eller privat, men det bør ikke gøre nogen forskel. Der kan være lokalplaner, der forhindrer at man driver virksomhed med offentlig adgang, f.eks. kan det være en klausul om kun liberalt erhverv, men ellers bør det ikke give problemer.

Jgilberg
Jgilberg Dec 25 '13

hejsa! Nu har jeg fået besked på at barndåben jeg skal med til 16 feb skal holdes på Kafe K i Skanderborg, Jeg har lige sendt de en mail om de har et "godt stik" jeg må leie i de timer barndåben afholdes. Hvis det ikke lader sig gøre, er det nogen der kender til en trefas 400v 16 amp stik i Skanderborg? Vi skal hjem til Norge igen samme aften, så jeg må have 100% kapacitet. Det bliver en del kørsel før jeg ankommer Skanderborg efter kirken (dåben skal være i Galten og jeg skal overnatte i Århus midtby, og leder efter hotel med lading der nu)

hilsen

Jørgen