Loading...
dk

Import av Model 3 LR AWD FSD fra Norge | Tesla Forum

PeterE
PeterE Mar 23 '20
Citat fra DeaconWP

Nej. Men det kan man måske få skat til at svare på, eller læse på deres hjemmeside.
 

Citat fra zabel Ved du så hvad reg afgiften er på en model s som fx koster 800.000kr i danmark?
Skat har en beregner og den linkede jeg til længere oppe. Bare kom igang :)
P85DK
P85DK Mar 24 '20
Citat fra ejsing

Derudover er det vildt besværligt; især i disse tider.

Det kommer an på hvor pernitten du er. Du kan klare det hele hjemme fra stuen. Kontakt sælger, bliv enig om prisen, få lavet kontrakten, kontakt en speditør som står for transport, toldbehandling etc. betal for bilen (via transferwire) og vent ca. 5-14 dage og så er bilen hjemme hos dig uden at du har været ude af huset.

Ufatteligt let og hvis prisen er rigtig er der ikke så meget der kan gå galt med så ny en bil.

Har brugt metoden et par gange til at købe brugt i udlandet, aldrig haft en dårlig oplevelse.

TM3Norge
TM3Norge Nov 13 '20

Hei igjen!

Jeg har fortsatt bilen min. Og tilfeldighetene vil ha det til at jeg flytter til Danmark i januar! Dermed kan jeg ta med meg bilen som flyttegods og slippe 10 % told og 25 % moms overhodet, hvis jeg beholder bilen i 12 mnd! :)

Men dere dansker skal innføre 65% av registreringsavgiften fra 1/1-21 og fjerne bunnfradraget... Hvor mye får jeg i reg.avgift da?? https://www.skm.dk/...isen-paa-elbiler.pdf

Ikke full avgift på 111 000 kr, kanskje? Jeg må vurdere om det vil lønne seg for meg å betale disse pengene. Hvis avgiften settes opp til 90% i 2022, og bruktprisene går opp, så kan jeg kanskje tjene på det allikevel...?

Ellers må jeg selge bilen nå snart før jeg flytter og kjøpe en VW Fox dernede...(yakk!)

TM3Norge
TM3Norge Dec 12 '20

Har dere dansker gode nyheter til meg?: 

https:///...f-vejtransporten.pdf

:):):)

PeterDahl
PeterDahl Dec 12 '20
Ja, som jeg forstår det er der ingen afgift på en bil som din i 2021... check evt. direkte hos Skat/Motorstyrelsen
TM3Norge
TM3Norge Feb 11 '21

Da har jeg endelig fått danske skilter på bilen. Jeg slapp riktignok å betale 10 % toll og 25 % moms da jeg kjørte inn i Danmark, men jeg måtte betale ca. 62 000 DKK i registreringsavgift. Men det skal jeg etter sigende få tilbake til høsten.

Forøvrig var eksport/importprosessen et helvete uten like. Det er ikke bare bare å ta med seg en norskregistrert bil og kjøre den direkte til Danmark. 

TM3Norge
TM3Norge Jul 28 '21

Jeg har forsøkt å google når registreringsavgiften skal refunderes, men finner ikke svar på dette. Er det noen som vet?

MartinPedersen
MartinPedersen Jul 29 '21
Hvis du skal have registreringsafgift tilbage fra den danske stat, så koster 15% (mindst 8.500kr.) https://skat.dk/skat.aspx?oid=2236335
P85DK
P85DK Jul 30 '21

@MartinPedersen - det er ved export. Det jeg tror TM3Norge taler om er SKATs manglende evne til at lave deres systemer så de passer med gældende regler, så han har skulle betale en reg. afgift ved import som reelt ikke skulle være betalt, men det kunne SKAT ikke håndtere, så afgiften skal betales tilbage til TM3Norge fuldt.

TM3Norge
TM3Norge Aug 28 '21
Det stemmer. Og igår fikk jeg tilbakebetalt avgiften! :)
Sider: « 1 2 3