Loading...
dk

Vinterdæk? | Tesla Forum

FrederikC
FrederikC Oct 30 '14

Har givet 945,68 € alt inkl. (montering hjælper en god ven mig med)

 

Betal med paypal ellers ryger der 22 € på i gebyr.

Forummets indlæg er redigeret af FrederikC Oct 30 '14
KS
KS Nov 1 '14

Så fik jeg afleveret mine fælge (21" turbine) til dækmanden, som nu vil sørge for at trække en smule vintergummi på de originale 21" turbine fælge. De skulle være klar først i næste uge, og jeg vil køre forbi og få dem monteret på onsdag eller torsdag når jeg er tilbage fra Jylland. Valget faldt på Michelin Alpin A4.

 

Skal på skitur til Norge i vinterferien, og jeg har luret lidt på at anskaffe mig et sæt snekæder - det skal man jo have med , hvis nu man skulle være så uheldig at der skulle være masser af sne (og vi endnu ikke har AWD).

 

Har luret på THULE K-SUMMIT XL K55 - da disse passer på 21" alufælge (255/35 r21), og kan sidde på uden at beskadige fælgen. Nogen der har erfaringer med disse?

Hookmaker
Hookmaker Nov 2 '14
Glem kæderne Ken, og køb sokker i stedet, dem har jeg kørt med i Andorra i 2 omgange og de er så meget bedre at køre med...;-)
Bendix
Bendix Nov 2 '14
Ken, jeg er enig med Hookmaker, sokker er fedt
LarsH
LarsH Nov 2 '14
Citat fra KenSeitzberg XL K55
 

Jeg kører med X44 om vinteren i både Norge, Østrig m.m. og har været fuldt ud tilfreds - de har også været rigtig nemme at montere og jeg ville til en hver tid, anbefale kvalitetskæder, frem for sokker. 

Empty
Empty Nov 2 '14

Så fik jeg også bestilt Alpin A4 til de originale 19" fælge.

LarsH
LarsH Nov 2 '14
Citat fra Empty

Så fik jeg også bestilt Alpin A4 til de originale 19" fælge.

Det vil du ikke fortryde :-) Med RWD synes jeg selv, at det er de bedste vinterdæk jeg har haft.

Empty
Empty Nov 2 '14

Efter temperaturen er faldet har jeg ufrivilligt været ude og "drifte" et par gange igennem rundkørsler med de ikke særligt gode "helårs dæk" bilen er født med. Dammit hun er tung at danse med i forhold til til en Subaru med AWD :-)

DeaconWP
DeaconWP Nov 3 '14

Empty. Har du nogen fornemmelse af, om det var dine gode køre evner, eller om det var bilens elektronik, der rettede op for dine "drifter"? Altså om det var dige eller bilen, der først slap gassen, eksempelvis?

Bianco
Bianco Nov 3 '14

Jeg har prøvet at bare give mere gas når den begynder at skride i svinget - der sker absolut intet. 

Bilen skruer ned for gassen, bremser de relevante hjul og får dig tilbage på rette kurs uanset hvor meget man tramper på gassen.

kajakaj
kajakaj Nov 3 '14

Er der nogen der ved om bilen i meget glat føre skrider ud med bagenden, når man slipper speederen med regen. slået til pga. motorbremsning på baghjulene, eller går ABS-en ind og hjælper?

KS
KS Nov 3 '14

@Kaj: Er det meget glat, kan regen godt føre til en opbremsning med bagvognen. Oplevede det et par gange sidste år, hvorfor jeg når det blev glat, skiftede til low regen. Så er der ingen ko på isen. Det kan naturligvis være noget der er afhjulpet senere, men vi skal komme med en afrapportering efter næste søndag på glatbanen.

kajakaj
kajakaj Nov 3 '14

@Ken: Også hvad jeg regnede med. Ser frem til at høre Jeres erfaringer fra glatbanen

TSLA
TSLA Nov 3 '14

Er helt klart et problem, dog mindre i S'eren hvor regen kan nedsættes. Men oplevede i vinters ved nedkørsler på sne i Norge at den skred ud og skulle kompenseres. I Roadsteren er det meget værre, da man ikke kan regulere regen. Her har jeg oplevet en hel snurretop tur 360 grader. Derfor er jeg nu meget påpasselig med at få bremset med det samme så forbremsen kan blive aktiveret og der er styr på sagerne

Teslaroad
Teslaroad Nov 4 '14
Nogen som kan bruge et sæt nye Tesla Cyclone fælge med pirelli vinterdæk? :-)
KS
KS Nov 5 '14
Har fået sat vinterdæk på i dag. Valget faldt på alpin A4 i 255/35 r21. På sommerfælgene var der vredestein som skulle være de mest lydsvage med kun 69 dB. Alpin s4 ligger på 71 db men de virker noget mere støjsvage end vredestein dækkene. Måske fordi alle 4 var slidt ned til mærkerne?!
De havde gået små 30000 km - ganske godt klaret, og var slidt helt jævnt - ingen toe var at spore.
Men er nu sikker i valget af dæk til næste sommersæson - det bliver også Michelin da jeg simpelthen ikke tror på at vredesteins lydmålinger har været korrekte.
Kan godt mærke at jeg er gået fra 22" sommer til 21" vinter. Den er blevet lidt mere "blød" i styringen og ikke kontant som før, men det bliver nok anderledes hvis eller når temperaturen kommer ned..
Ingen problemer med at dækkene skraber på eller andet, selvom de er en cm bredere end originalt. Så kan indtil videre kun sige go' for alpin A4 sutterne.
LarsH
LarsH Nov 5 '14
Citat fra KenSeitzberg Har fået sat vinterdæk på i dag. Valget faldt på alpin A4 i 255/35 r21. På sommerfælgene var der vredestein som skulle være de mest lydsvage med kun 69 dB. Alpin s4 ligger på 71 db men de virker noget mere støjsvage end vredestein dækkene. Måske fordi alle 4 var slidt ned til mærkerne?!
De havde gået små 30000 km - ganske godt klaret, og var slidt helt jævnt - ingen toe var at spore.
Men er nu sikker i valget af dæk til næste sommersæson - det bliver også Michelin da jeg simpelthen ikke tror på at vredesteins lydmålinger har været korrekte.
Kan godt mærke at jeg er gået fra 22" sommer til 21" vinter. Den er blevet lidt mere "blød" i styringen og ikke kontant som før, men det bliver nok anderledes hvis eller når temperaturen kommer ned..
Ingen problemer med at dækkene skraber på eller andet, selvom de er en cm bredere end originalt. Så kan indtil videre kun sige go' for alpin A4 sutterne.

 

Har kørt 10T km. på Alpin PA4 og det er de bedst vinterdæk jeg har haft til dato. Klarer nemt det skandinaviske vejr men også manøvredygtige i sne, når man skal på skiferie m.m.



Mht. sommerdæk, så kan du evt. overveje Pilot Sport 3, hvis du vil have Michelin sommerdæk :-) De har et godt vejgreb!

KS
KS Nov 5 '14

@LarsH: Har overvejet PS3 - men de laver dem ikke i 22" - så det kan ikke blive andet end PS2 (har bestilt 6 stk da leveringstiden er horribel!)

Forummets indlæg er redigeret af KS Nov 5 '14
egernmus
egernmus Nov 7 '14

Vi overvejer at købe 20" fælge med vinterdæk, da vi synes, 21" fælge er horribelt dyre. Men vi vil meget gerne have Michelin Pilot Alpin PA4 på, og de hedder 255/40 i den størrelse. Er der nogen, der ved, om der er plads til denne kombi, eller om de kommer til at skrabe på?

Fælg: 9x20 ET40

Dæk: 255/40 R20

Mvh Eva

LarsH
LarsH Nov 7 '14
Citat fra KenSeitzberg

@LarsH: Har overvejet PS3 - men de laver dem ikke i 22" - så det kan ikke blive andet end PS2 (har bestilt 6 stk da leveringstiden er horribel!)

PS2 er heller ikke ringe :-) Dem har jeg selv kørt med en gang.
God idé at have ekstra på lager, især med den dækprofil du må køre med.

Sider: « 1 2 3 4 »