Loading...
dk

Ratio 35350W ladeboks købt | Tesla Forum

Ice2EV
Ice2EV Jun 5 '19

Hvis din elmåler er tættere på end dit sikringsskab, kan montøren tage strømmen fra elmåleren. Det gjorde han hos os. Det sparede os for 8 meters optagning af fliser.

KimT
KimT Jun 5 '19
Det skal være inden elmåleren, det sparer også en hel del på regningen ;-)
MOS
MOS Jun 5 '19
Citat fra Jenskh
@MOS hvor er det du får grøn el til 1,73/kWh

Hos AURA Energi. Det er et velkomsttilbud, som hedder AURA Intro. Det gælder for nye kunder i de første 6 måneder. OBS: Der er en begrænsning på, at forventet årsforbrug skal være under 7000 kWh. 

Forummets indlæg er redigeret af MOS Jun 5 '19
Kiefer
Kiefer Jun 5 '19

Der er flere selskaber der er begyndt med at have en begrænsning på deres introtilbud. Nok fordi vi er for mange der shopper rundt mellem disse tilbud hver 6. måned og har et forbrug på pænt mange kWh ;)

ThomasAnd
ThomasAnd Jun 5 '19
@jonsii. På evse.dk vises ikke måler mv. Er det rigtigt forstået, at måler og B-relæ er integreret i boksen? Og, hvis ja, skal der så også måler og/eller afbryder på tavlen? (er det fx måleren på voksen som evse aflæser eller?) vh Thomas 
Forummets indlæg er redigeret af ThomasAnd Jun 5 '19
Agon
Agon Jun 5 '19
Quote from MOS
Citat fra Jenskh
@MOS hvor er det du får grøn el til 1,73/kWh

Hos AURA Energi. Det er et velkomsttilbud, som hedder AURA Intro. Det gælder for nye kunder i de første 6 måneder. OBS: Der er en begrænsning på, at forventet årsforbrug skal være under 7000 kWh. 


 

 

På elpris.dk ser det ud til at Modstrøm har et 6 md introtilbud til 166 øre/kWh lige nu uden begrænsning på mængden af strøm

 

bskaarup
bskaarup Jun 5 '19
Citat fra ThomasAnd @jonsii. På evse.dk vises ikke måler mv. Er det rigtigt forstået, at måler og B-relæ er integreret i boksen? Og, hvis ja, skal der så også måler og/eller afbryder på tavlen? (er det fx måleren på voksen som evse aflæser eller?) vh Thomas 

Du kan få boksen i flere konfigurationer. Den til 6500 er med indbygget måler og det hele der er nødvendig. Den skal bare i et rødt CEE stik. Dermed undgår man besøg af elektrikeren hvis man allerede har et CEE stik. Når der skal afregnes tager man et billede af den indbyggede måler og sender til dem hvorefter de overfører elafgiften til din konto. 

MOS
MOS Jun 5 '19
Citat fra Agon

På elpris.dk ser det ud til at Modstrøm har et 6 md introtilbud til 166 øre/kWh lige nu uden begrænsning på mængden af strøm

Ja, så kan det vist heller ikke blive billigere. Men så vidt jeg kan gennemskue, så er der tale om sort el, så medmindre man er en fattigrøv, der er ligeglad med miljøet, så ville jeg nok gribe dybt i tegnedrengen og affinde mig med at betale de sølle 7 øre ekstra for noget grøn el. 

Agon
Agon Jun 5 '19
Quote from MOS
Citat fra Agon

På elpris.dk ser det ud til at Modstrøm har et 6 md introtilbud til 166 øre/kWh lige nu uden begrænsning på mængden af strøm

Ja, så kan det vist heller ikke blive billigere. Men så vidt jeg kan gennemskue, så er der tale om sort el, så medmindre man er en fattigrøv, der er ligeglad med miljøet, så ville jeg nok gribe dybt i tegnedrengen og affinde mig med at betale de sølle 7 øre ekstra for noget grøn el. 


 

 

Helt klart. Det var mest hvis man var presset af grænsen på de 7000 kWh

MOS
MOS Jun 5 '19

Hvad sker der egentlig med grænsen på de 7000 kWh årligt, hvis man overskrider den? Der kunne også opstå en tænkt situation, hvor man på de første 6 måneder (introtilbud) bruger f.eks. 5000 kWh, men "forventer" kun at skulle bruge 2000 kWh resten af året. Og så skynder man sig belejligt at skifte leverandør og finder et nyt 6 måneders introtilbud ;-)

Agon
Agon Jun 5 '19

@MOS: Præcis, jeg tænkte det samme...

ThomasAnd
ThomasAnd Jun 6 '19

Hej. Nogen der har bud på, hvem man kan leje boks fra, hvis ikke evse.dk? (og man ikke vil have de lidt dyrere ting fra fx EON)? Evse.dk reagerer ikke på mine email-henvendelser, og hjemmesiden er vist fra 1995 og ikke umiddelbart til at bestille noget fra (ikke muligt at bestille 11kW-leje m. abonnement).

vh Thomas

MikaelH
MikaelH Jun 6 '19

FDM har også en løsning med afgiftsrefusion.
EVbiler.dk har haft, men det ligner at de er stoppet med at tilbyde det.

KimT
KimT Jun 6 '19

De eneste firmaer jeg kender til som udlejer ladebokse og giver refusion er E.on, clever, fdm, evse og evbiler

Forummets indlæg er redigeret af KimT Jun 6 '19
bskaarup
bskaarup Jun 6 '19
Hvilken adresse skriver du til? info@evse.dk? De plejer at svare ret hurtigt de gange jeg har skrevet til dem (har været kunde i godt 3 år)
Hjemmesiden er ikke opdateret men de plejer at svare på email.
ThomasAnd
ThomasAnd Jun 6 '19
hmm. FDM har "skriv dig op på venteliste" til lader, uden yderligere forklaring. Det er simpelthen useriøst. Og så har jeg lige meldt mig ind i dag grundet forsikring. 
ThomasAnd
ThomasAnd Jun 6 '19
Citat fra bskaarup Hvilken adresse skriver du til? info@evse.dk? De plejer at svare ret hurtigt de gange jeg har skrevet til dem (har været kunde i godt 3 år)
Hjemmesiden er ikke opdateret men de plejer at svare på email.
ja, info@evse.dk. nå, men vi får se, om jeg får svar i morgen. 
jonsiii
jonsiii Jun 7 '19

Der gik også et par dage inden jeg fik svar. Hjemmesiden kunne godt klare en opdatering. ;)

ThomasAnd
ThomasAnd Jun 7 '19
så kom der hul igennem til evse. dk. har bestilt. fedt at man kan købe boksen relativt billigt, hvis refusionsaftalen ikke forlænges. men mon ikke den gør af den kommende regering, hvis partierne enes mener, hvad de siger om klima. 
Forummets indlæg er redigeret af ThomasAnd Jun 7 '19
Agon
Agon Jun 10 '19
Ja jeg fik også snakket med evse og er også fristet af den løsning. Er der nogen der kender en god elektriker i København med forstand på elbiler? Og billig naturligvis :-). Så send gerne en privat besked. 
Sider: « 1 2 3 »