Loading...
dk

LR RWD er ikke tilgængelig mere | Tesla Forum

Emne placering: Forum hjem » Model 3 » Model 3 - Nyheder
jramskov
jramskov Jun 13 '19

Der er en på Facebook gruppen der bestilte en RWD for 14 dage siden, men nu har fået at vide at den ikke kan leveres. Ret dårlig stil af Tesla vil jeg mene.

Ice2EV
Ice2EV Jun 13 '19

Det lyder mærkeligt idet der på Tesla's hjemmeside er 12 til salg som demo'er med LR RWD i sort og hvis. Dog ingen røde, blå eller mørk sølv

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Jun 13 '19
Laksefiskeren
Laksefiskeren Jun 13 '19
De 12 har vel heller ikke træk?
jramskov
jramskov Jun 13 '19
Citat fra Ice2EV

Det lyder mærkeligt idet der på Tesla's hjemmeside er 12 til salg som demo'er med LR RWD i sort og hvis. Dog ingen røde, blå eller mørk sølv

Det er biler der allerede er produceret., de er ikke relevante for nye bestillinger, medmindre en af bilerne har samme specs som det bestilte.

Ice2EV
Ice2EV Jun 13 '19

De har alle VIN omkring 330-345, så det kunne godt være "overskudslager" fra før 12/4 og pre HW3.

Boris
Boris Jun 13 '19

Betyder det, I skriver, at det så er over and out med produktion af LR RWD?

Deebee
Deebee Jun 13 '19

Det passer meget godt. Jeg bestilte for 3 uger siden en LR RWD, og fik at vide der ikke vil produceres mere ''snart'' af denne variant. 

jramskov
jramskov Jun 13 '19

Boris: Det tror jeg desværre. Det er ikke til at vide om den bliver tilgængelig igen på et tidspunkt.

Boris
Boris Jun 13 '19

@jramskov:  Trist at en så attraktiv model forsvinder. Mit indtryk er, at den i den korte periode, den har været tilgængelig (offline) her i DK og Norge, har været en meget stor succes - til trods for besværet med offline bestilling. Rimelig pris - Maksimal rækkevidde - Premium udstyr.

MikaelH
MikaelH Jun 13 '19

@Boris

Tesla's produktion er pt. begrænset af mængden af batterier. Derfor giver det mening for dem at fjerne LR RWD fra programmet, så længe de fortsat har en større efterspørgsel på SR+ (færre celler pr. bil) og LR AWD/Performance end de har produktionskapacitet. 
LR RWD æder bare at et potentielt overskud pt. 

Når Panasonic får styr på produktionen, og de er klar til åbne flere produktionslinjer i Nevada, så vil jeg også umiddelbart forvente at modellen kommer igen. Den er nemlig utrolig populær som du siger. 
 

jramskov
jramskov Jun 13 '19

Ja, jeg synes også det er ærgeligt.

Jenskh
Jenskh Jun 13 '19
Jeg har fået besked om at min oprindelige ordre på en LR RWD i rød og med træk ikke kan opfyldes da den ikke vil blive produceret.
Delivery manager var hjælpsom og tog kontakt direkte for at høre om vi kunne finde noget andet.
Det blev til en LR RWD i sort med 19" og træk - heldigvis. Har fået VIN i dag så jeg ser frem til at få den snart.
Så skal den folieres - har en sort bil i dag. Den kosmetiske fejl skal ikke gentges.
Jeg har et par gange skrevet til Wrapstyle i Køge men de svarer ikke.
Må vel ringe til dem i morgen for at høre priser

Jenskh
Jenskh Jun 13 '19
Citat fra Ice2EV

De har alle VIN omkring 330-345, så det kunne godt være "overskudslager" fra før 12/4 og pre HW3.

Jeg har fået et VIN på 5YJ3E7EA8KF351xxx
Er der nogen der kender produktionsdatoen for den?
MikaelH
MikaelH Jun 13 '19
Citat fra Jenskh Jeg har fået et VIN på 5YJ3E7EA8KF351xxx Er der nogen der kender produktionsdatoen for den?

Jeg har samme, og fik oplyst d.12/4 med HW2.5. 

KristianM
KristianM Jun 13 '19

Ditto her: "vin":"5YJ3E7EA2KF340xxx" - oplyst HW2.5.

Levering 20/6 - Can't wait! :)

Jenskh
Jenskh Jun 13 '19
Køber alligevel FSD efter leveringen så der installerer de vel HW3 eller?
MOS
MOS Jun 13 '19

Jeg tror ikke, du skal regne med at få installeret HW3, før det er nødvendigt. Dvs. først når der kommer softwareopdateringer med selvkørende funktioner, hvor HW3 er nødvendig for at kunne køre disse. Så længe HW2.5 kan køre de tilgængelige funktioner, giver det vel god mening at beholde den gamle hardware.

mbk
mbk Jun 14 '19

Der er en risiko for at HW2.0 og HW2.5 ikke bliver opgraderet til HW3.0, lige meget hvad Elon har tweetet. For den sags skyld kan HW3.0 være forældet efter et år eller to, sådan er det bare, køb bilen som den er og glem alt om at tro at den kan meget mere senere. Enten vent til Tesla rent faktisk kan noget af det de siger med selvkørende biler eller nyd den som den er, og håb på at opdateringer ikke irritererer dig mere end de features de bringer.

Jenskh
Jenskh Jun 14 '19
Citat fra mbk

Der er en risiko for at HW2.0 og HW2.5 ikke bliver opgraderet til HW3.0, lige meget hvad Elon har tweetet. For den sags skyld kan HW3.0 være forældet efter et år eller to, sådan er det bare, køb bilen som den er og glem alt om at tro at den kan meget mere senere. Enten vent til Tesla rent faktisk kan noget af det de siger med selvkørende biler eller nyd den som den er, og håb på at opdateringer ikke irritererer dig mere end de features de bringer.

Det var meget pessimistisk. Har du et link til dette tweet?
Hvordan ser jeg hvilken HW? Der er i den model 3 jeg har købt?
Sider: 1 2 »