Loading...
dk

Bagklappen laver ridser i lakken | Tesla Forum

Joe73
Joe73 Jun 30 '19

Jeg har haft min dejlige Tesla Model 3 i tre måneder efterhånden, og i den tid har jeg brugt bagagerummet flittigt, men da jeg var ved at tørre lidt støv af den anden dag, opdagede jeg denne rids i lakken i mundingen til bagagerummet, og en tilsvarende på æggen af bagklappen. (tilsvarende rids i den anden side)

Det går så op for mig, at når jeg smækker bagklappen, så kommer bagklapkanten åbenbart nogle gange ned og rammer malingen :-(

Mit spørgsmål til forummet her er: Har andre har oplevet dette fænomen eller er det kun mig?

 

 

 

 

 

 

 

klik for stort billede

DeaconWP
DeaconWP Jun 30 '19

Bank lige på den ridsede del.

 

Er det ikke plastik?

Det sidder nok ikke ordentligt, og måske er det klappen, der kommer for langt ned.

Det er jeg sikker på, at Tesla godt vil kigge på for dig, hvis du forelægger dem problemet.

 

De kan så sende besked tilbage om et problem, under produktionen, hvis der er mange. Og så skal de nok hjælpe dig med ridsen, og fortælle hvordan du gør.

Joe73
Joe73 Jun 30 '19
Det er ikke usansynligt at det er plastik, men bagklappen er magnetisk så den er lavet af jern, og den begynder jo nok at ruste hvis lakken bliver slået af på hjørnerne.
Naturligvis vil jeg forlægge Tesla sagen, jeg ville bare lige høre om andre har oplevet det.
Er det kun mig, er der jo nok bare noget der ikke sidder helt rigtigt, som du siger.
jramskov
jramskov Jun 30 '19

Lavede lige et hurtigt tjek og tror vores Model 3 har samme fejl. Glemte at tjekke om det helt passer sammen, men tror jeg kunne se problemer i lakken på bagklappen der passer med ridserne på mundingen til bagagerummet.

jonsiii
jonsiii Jul 1 '19

Tjekkede lige, og har ikke problemet. Phew.

Ice2EV
Ice2EV Jul 1 '19

Fruen er lige kommer hjem med baby. Der er en svag ridse i bagskærmen hvor klap går ned. Men hvis man kigger i plastikken lige over baglygten, så er der en møtrik lignenede tingest, som modsvarer en fjederbelaster dæmper der sidder på bagklap. 

Jeg gav den lige en halv omgang i begge sider, så burde klap have 0,5-1 mm større frirum når den slammes i.

Hvis det er løsningen, så gider jeg ikke køre 1 time hver vej for at forstyrre Århus. 

selsoe
selsoe Jul 4 '19

Jeg tjekkede lige i går og min har samme problem. :(

Vil meget gerne høre hvad Tesla siger hvis nogen af jer har været i kontakt med dem om det.

SuneH
SuneH Jul 4 '19

Min har samme problem. Prøver at dreje på møtrikken, som Ice2EV beskriver.

PeterE
PeterE Jul 4 '19

Lad nu være med at stramme den møtrik så meget at I flækker lakken nedenunder, og derved skaber lakskader som I selv hænger på senere (!)

Ice2EV
Ice2EV Jul 4 '19

@PeterE Vi strammer jo just ikke møtrikken, vi løsner den, således at klappen ikke kommer helt så langt ned. Det kan gøres med tommel og pegefinger. Der er altså ikke en meter lang moment arm iblandet.

 

PeterE
PeterE Jul 4 '19

Ok, uanset hvad så ville jeg nok besøge Tesla i stedet for selv at skrue på en helt ny bil - men det er nok bare mig :)))

ThomasAnd
ThomasAnd Jul 5 '19
Kære alle. Tror ikke det er en god ide at skrue på møtrikken over baglygterne. Skru i stedet på spiralen på selve bagklappen (som jeg peger på). Den rammer møtrikken, og kan let drejes ud og ind med to fingre. Ingen grund til et servicebesøg. 


Forummets indlæg er redigeret af ThomasAnd Jul 5 '19
B8Peter
B8Peter Jul 5 '19

Møtrikken på baglygten er ikke en justering møtrik, den må ikke løsnes den holder baglygten på plads.
Jeg ved det fordi jeg har haft kofangeren af.
Juster kun på gummidutten som ThomasAnd skriver

 

 

Ice2EV
Ice2EV Jul 6 '19

@B8Peter + ThomasAnd

Ups, skruer straks en halv omgang på lygtemøtrik og kigger nærmere på dæmper.

 

Takker!

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Jul 6 '19
ThomasAnd
ThomasAnd Jul 6 '19
Citat fra Ice2EV

@B8Peter + ThomasAnd

Ups, skruer straks en halv omgang på lygtemøtrik og kigger nærmere på dæmper.

 

Takker!

FYI: efter jeg justerede gummispiralerne på bagklappen (længere ud) på min M3 , siger det ikke længere KLONK, når jeg smækker bagklappen ned. Troede initielt det var nummerpladen, der larmede. Det var det så ikke. 
selsoe
selsoe Jul 7 '19

I er ikke bekymrede for om Tesla vil dække lakskaden efter I har skruet på gummidutten? Nu er det jo ikke længere beviseligt baggagerumsklappen der har lavet skaden.

PeterE
PeterE Jul 18 '19
Helt vildt at købe en ny bil til en lille halv million og så selv lege mekanikker på den - når der er garanti på. Men det er nok bare mig :)
Vildgut
Vildgut Mar 20 '20

Hej

 

Jeg har lige tjekket min m3'er som jeg fik leveret sidst i december 2019. Og jeg har samme fejl...skader på lakken hvor det faktisk er svagt gået igennem den klare lak på bagkofangeren.

 

Er det nok at dreje gummidutten eller tænker I jeg skal sende den til service center, så de også kan udbedre lakskaden?

 

Kiefer
Kiefer Mar 20 '20

Bare rolig, det havde vi på mågevingerne på vores Model X tilbage i 2016 da vi fik den. Teslas løsning er et klistermærke. Så mon ikke snart alle Model 3 ejere får et klistermærke tilsendt ;)

 

Ice2EV
Ice2EV Mar 20 '20

Havde Ranger forbi til andet uessentielt. Han nævnte om vi havde fået justeret låsebøjlen til bagklap. Det havde vi ikke. Han gjorde det straks på 3 minutter.

han tog beklædningen af på indersiden, løsnede bøjlen let flyttede den nogle få mm længere op. Har indtryk af den sidder i en slids og kan justeret måske 1 cm op og ned.

 

Efter han justerede den, kan man nøjes med at slippe klappen 5 cm over lukke position og den lukker. Før skulle den have et større klap for at lukke helt.

Sider: 1 2 »