Loading...
dk

4. forrude :( | Tesla Forum

PeterE
PeterE Jul 5
Jaja, jeg ved det godt - jeg er nok bare uheldig. Men jeg har godt nok været mere uheldig med min TMS end alle mine andre biler tilsammen når det kommer til stenslag. 

Nu røg så min 4. rude og jeg har der ud over haft mindre 8-9 stenslag. Det bliver forsikringen træt af lige om lidt. Håber at Autoskadestuen har en rude liggende.

God fredag folkens :)

P85DK
P85DK Jul 5

Pænt stort, hvor kørte du og bag hvad? Har 7-9-13 endnu ikke haft et stenslag i forruden, men 'kølerhjelmen' har svær akne

PeterE
PeterE Jul 5

Ja, det gav et pænt knald. Helsingørmotorvejen og ikke for tæt på nogen eller noget, og ingen ladvogne med et læs sten i nærheden - bare uheldigt, og rart med glasforsikringen trods alt.

Gustavsfar1
Gustavsfar1 Jul 5

Øv Peter :-(

Håber bare ikke at ruden stadig er i restordre i 2-3 måneder som da jeg skulle have skiftet min...

PeterE
PeterE Jul 5
Autoskadestuen har heldigvis en på lager og de skifter den på mandag :)
Dec14
Dec14 Jul 5

@PeterE

Rigtig træls for dig, men jeg tror det er tilfældighedernes spil. Teslaen er den første bil jeg har haft i 4 år uden antydningen af stenslag i frontruden - alle mine tidligere biler er blev repareret flere gange.

BOF Administrator
BOF Jul 5

@PeterE det er sgu nederen. Jeg har også kørt bil i 30 år eller mere... Uden at jeg har haft stenslag der ødelagde nogen. 

Men der er flere biler på vejene, og jeg ser også flere lastbiler med grus uden dækning som kører i rutefart fra bla. Roskilde til København. Der er sikkert også andre. Disse lastbiler ser det åbenbart som en gevinst at de får  gruslagt de større motorveje med grus. 

Et tidl. job startede altid med en retur til hjemmet med at jeg mødte 5-6 lastbiler med grus mod københavn, og bare det at køre bag dem, gav sådan en mindre regn af flyve sten og grus. 

Hvad kan man så sige til at det går så dårligt til. 

Ice2EV
Ice2EV Jul 5

Tror du er mega uheldig.

Har skiftet en forrude på 26 år med egne biler, de sidste 17 år med 2 i indkørslen.

Firmaet har det sidste år skiftet 3 ruder på et år, og alle 3 er gået igen.

MOS
MOS Jul 5

Tilfældighed er noget spøjst noget. Man kan være uheldig eller heldig. Nogle gange virker det bare for usandsynligt.

Jeg har tidligere haft biler, hvor jeg typisk har haft et par mindre stenslag om året og jeg har da også fået skiftet et par forruder igennem årene pga. stenslag, der ikke kunne repareres, da forruden var revnet.

Så fik jeg en Tesla og kørte i 3 år uden ét eneste stenslag. Men pludselig en dag var der en lastbil foran mig på motorvejen, som kørte hen over en ujævnhed, hvilket fik anhængeren til at hoppe. På anhængeren lå en bunke løse sten, som blev kastet ud over min Tesla. På 3 år havde jeg ikke fået ét eneste stenslag. Og 1 sekund efter havde jeg pludselig ca. 30 stenslag! ARGH!!

Forummets indlæg er redigeret af MOS Jul 5
pouls
pouls Jul 7

PoulS.

Tilfældighed. Da jeg hentede min sidste nye BMW før Teslaen i Kolding og kørte 200 m til tilkørslen og ned til motorvejen, kom der en hurtigkørende bil på motorvejen. En sten fra den røg op over til tilkørslen og lavede en stor stjerne i min forrude. Jeg kørte tilbage via næste afkørsel til BMW. De reparerede den dog uden beregning.

PeterE
PeterE Jul 8
Selvfølgelig tilfældigt - og nu har de dygtige folk hos Autoskadestuen skiftet den. 

Kaffe, fantastisk god service, støvsuget bil og en sjælden el-lånebil imens :)