Loading...
dk

Anbefaling til syn | Tesla Forum

Nilaus
Nilaus Jul 8 '19

Jeg har aldrig haft en bil til syn før (firma eller leasing) og nu har jeg fået en indkaldelse til syn ligesom sikkert en masse andre.

Har I nogle anbefalinger til hvor og hvordan man bedst klarer den? (Nordsjælland)

Mine eneste reference er at mine forældre altid betaler en formue i reparation forud, men tænker ikke det er normalt og især ikke for en 3 år gammel Tesla.

Ice2EV
Ice2EV Jul 8 '19

Har lige haft nr 2(tidligere nr 1) til 4 års syn. Kørte en tur bremsede lidt kraftigt et par gange, Og blæste den lidt igennem på motorvejen(det er nok ikke nødvendigt med en Tesla) Og trillede så i synshallen.

Den var næsten nede på minimum på dimensionen på foreste bremseskiver. Ellers intet. 

Vil umiddelbart være tosset at aflevere en blankocheck til et værksted før syn. Ved godt synshallen er trætte af at skulle angive rep behov. Men det virker alt andet lige billigere i længden.

PeterE
PeterE Jul 8 '19
Find et uafhængigt sted, fx FDM. Dem kan jeg i al fald sagtens anbefale.
YESTES
YESTES Jul 8 '19
Altså ... en Tesla er IKKE en vedligeholdelsesfri bil. Der er en række ting der er specielle og som bør kontrolleres af en fagmand med viden om netop Tesla. Det handler vel ikke bare om at få synet sin bil, med fejl der ikke bliver opdaget, men om at vores biler er sikre og holder længe. Jeg har netop fået synet min og den var måske gået igennem med fejl. Heldigvis brugte jeg et mindre værksted nær århus hvor der er meget stor viden om bilerne og fik udbedret nogle meget alvorlige fejl, fx bærearme, serviceret bremserne, men ikke skiftet det hele. Ingen blanco check på det værksted, men ordentlig og reel service og til en rigtig pris.
Jeg har haft flere store tunge kraftige biler og der er altså ting der skal skiftes hurtigere pga slid og det er ikke altid synligt eller mærkbart.
Kør sikkert og længe i din Tesla!
Vh Yestes
P85DK
P85DK Jul 8 '19

@Nilaus - du kan sagtens lige selv lave tjekket før du kører til værksted eller syn.

1: Visuelt tjek dine bremseskiver for rust. Hvis der er rust, så kører du lige ud på motorvejen, slå regne fra og på afkørslen bremser du ned fra 110 km/t til så meget trafikken nu tillader. Ikke katastrofe opbremsning, men bare bestemt. Tjek igen, hvis der stadig er rust, så se kør lige forbi et værksted og hør hvad de synes.

2: Tjek dine lys, blinklys, nummerpladelys etc. virker

3: Resten bør og er der helt sikkert ikke noget galt med.

4: Smil og gå med rundt under gennemgangen så lærer du lidt om din bil. Hvis du er glad og imødekommende, så er din synsmand også.

5: 10 min senere er du på vej hjem med en synet bil :-)

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Jul 8 '19
Ice2EV
Ice2EV Jul 8 '19

Grunden til jeg kører i synshallen først er at jeg har flere bekendte der har trillet eks en 4 år gammel Ford Ka til Ford og fået en regning på 17.000, en Alfa Mito 4 år, regning på 15.000 for at få dem synet. Der er flere eksempler. Det er ikke fordi de har kørt 30.000 om året eller har været totalt mishandlet. Det virker totalt useriøst.

Har synet mindst 1 bil om året de sidste 15-20 år. Mange af dem i alderen 12-15 år gamle.

P85DK
P85DK Jul 9 '19

@Nilaus - jeg har sendt dig en PM