Loading...
dk

Næste sending nye biler? | Tesla Forum

Voyager4DK
Voyager4DK Feb 21 '20

Så har jeg også fået et vin nummer i sourcekoden... I dag..

Jeg bestilte mellem jul og nytår og det er også en M3 SR+.

De gange jeg har spurgt sagde de jeg skulle forvente at få den ca. Marts/april.

 

MOS
MOS Feb 21 '20
Citat fra Skroget

Mormorladeren - er der 3 benet stik på den, eller skal man have en adapter?

Til UMC'en medfølger der pigtails til blåt industristik og Schukostik. (Edit: Jeg har nu set på Teslas hjemmeside, at der kun medfølger den almindelige adapter, men ikke den til blåt industristik. Det gjorde der tidligere engang.)

Hvis du har en blå industristikkontakt i garagen, så vil det være klart at foretrække, indtil du får din ladeboks.

Hvis du har en rød industristikkontakt, så kan du også bruge denne, men det kræver en adapter fra rød han til blå hun, f.eks. denne: https://www.evse.dk/shop/adapter-kabelsaet/

Schukostikket passer ikke helt til en almindelig, dansk mormor-stikkontakt, da den ikke kan få korrekt jordforbindelse og uden jordforbindelse vil den ikke lade. Så du skal bruge en Schuko-adapter, f.eks. denne: https://www.jemogfix.dk/hybridstikprop-hvid/7110/9042128/

Hvis du lader fra en mormorstikkontakt, så vær opmærksom på, at disse som regel ikke er dimensioneret til at lade med høj strømstyrke i længere tid ad gangen. Selvom de er forsikret til 10 A eller 13 A, så er det ikke givet, at resten af elinstallationen kan holde til dette i mere end et par timer ad gangen. Især gamle elinstallationer kan udgøre en brandfare, hvis du overbelaster dem med høj strømstyrke i mere end et par timer. Hvis der er andre elforbrugere på den samme sikringsgruppe, så skal du også være opmærksom på, at det kan være nødvendigt at skrue ned for strømstyrken. Hvis du ikke er sikker på, hvor meget du kan trække, så skru strømstyrken ned til 6 A på skærmen inde i bilen. Så burde du være på den sikre side. Desværre giver det meget langsom opladning, så sørg for at få sat stikket i hver gang, du har mulighed for det. Forhåbentlig kan du leve med det, indtil du får din ladeboks.

Jeg har selv ladet fra en mormorstikkontakt med en forlængerledning hængende ud ad soveværelsesvinduet i et par måneder, indtil jeg fik min ladeboks. Det er langt fra optimalt, men det kan altså godt lade sig gøre.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Feb 22 '20
Vildgut
Vildgut Feb 21 '20
Det kunne da tyde på der bliver sprøjtet nogle sr+ ud på vejene i løbet af de næste par mdr.

Nogen som ved om Tesla laver en form for opgørelse over deres salg af M3 fordelt på varianterne? 
JanKN
JanKN Feb 21 '20
Citat fra ankjaers

Så dukkede der også VIN op til min SR+. Kan nok forvente levering om 2-3 uger håber jeg

 

 

Som  Voigt også skriver, tror jeg det er lidt individuelt med, hvor hurtigt det går. Jeg fandt VIN d. 10/2, skrev til Tesla i dag og fik følgende svar: 

"Det er korrekt at du har fået tildelt et stelnummer, hvilket vil sige at din bil er ankommet til Belgien. Du får inden for den nærmeste fremtid en besked på den email, der er tilknyttet din Tesla-konto, hvor du kan vælge dit ønskede afhentningstidspunkt. Bilen er estimeret til at ankomme midt i marts.

Du skal nok høre fra os, vi glæder os meget til at udlevere din nye Tesla."

Så der kan sagtens gå en måneds tid fra VIN til levering. Men bilen er trods alt tæt på nu!

Skroget
Skroget Feb 21 '20

Jeg fik vin i forgårs, og har netop snakket med Tesla. De siger levering midt marts.

Så hvis det holder er det under 1½ måned fra bestilling til levering for mig.

Så er det bare lidt skidt at ladeboken først kommer slut april.

Tak til MOS for svar. Jeg er klar over de udfordringer der kan være med gamle elinstallationer og lang tids maks belastning. 

chrisdk
chrisdk Feb 21 '20
Citat fra JanKN
Citat fra ankjaers

Så dukkede der også VIN op til min SR+. Kan nok forvente levering om 2-3 uger håber jeg

 

 

Som  Voigt også skriver, tror jeg det er lidt individuelt med, hvor hurtigt det går. Jeg fandt VIN d. 10/2, skrev til Tesla i dag og fik følgende svar: 

"Det er korrekt at du har fået tildelt et stelnummer, hvilket vil sige at din bil er ankommet til Belgien. Du får inden for den nærmeste fremtid en besked på den email, der er tilknyttet din Tesla-konto, hvor du kan vælge dit ønskede afhentningstidspunkt. Bilen er estimeret til at ankomme midt i marts.

Du skal nok høre fra os, vi glæder os meget til at udlevere din nye Tesla."

Så der kan sagtens gå en måneds tid fra VIN til levering. Men bilen er trods alt tæt på nu!

vil det sige, at hvis man får VIN i sourcekoden er den i Belgien? Eller får man den explicit givet i sin ordre?
JanKN
JanKN Feb 22 '20
Citat fra chrisdk
Citat fra JanKN
Citat fra ankjaers

Så dukkede der også VIN op til min SR+. Kan nok forvente levering om 2-3 uger håber jeg

 

 

Som  Voigt også skriver, tror jeg det er lidt individuelt med, hvor hurtigt det går. Jeg fandt VIN d. 10/2, skrev til Tesla i dag og fik følgende svar: 

"Det er korrekt at du har fået tildelt et stelnummer, hvilket vil sige at din bil er ankommet til Belgien. Du får inden for den nærmeste fremtid en besked på den email, der er tilknyttet din Tesla-konto, hvor du kan vælge dit ønskede afhentningstidspunkt. Bilen er estimeret til at ankomme midt i marts.

Du skal nok høre fra os, vi glæder os meget til at udlevere din nye Tesla."

Så der kan sagtens gå en måneds tid fra VIN til levering. Men bilen er trods alt tæt på nu!

vil det sige, at hvis man får VIN i sourcekoden er den i Belgien? Eller får man den explicit givet i sin ordre?
Jeg har ikke fået den givet explicit i min ordre endnu, der står stadig blot mit ordrenummer. Så ja, det er hvad han skriver i hvert fald. 
Hvorfor det så skal tage over en måned for bilen at komme fra Belgien til Danmark kan jeg ikke helt gennemskue
saldenryd
saldenryd Feb 22 '20

Min erfaring, se højere oppe i tråden er, at man får VIN nummer ved afsendelse med skibet. Dvs ca 2 uger efter VIN er bilen i Belgien og ca 1 uge senere klar til udlevering.

MOS
MOS Feb 22 '20

Jeg har nu set på Teslas hjemmeside, at der kun medfølger den almindelige adapter, men ikke den til blåt industristik. Det gjorde der tidligere engang.

JanKN
JanKN Feb 22 '20
Citat fra saldenryd

Min erfaring, se højere oppe i tråden er, at man får VIN nummer ved afsendelse med skibet. Dvs ca 2 uger efter VIN er bilen i Belgien og ca 1 uge senere klar til udlevering.

Det er egentlig også hvad jeg tror. Jeg citerer bare, hvad Tesla support skrev til mig! Ikke sikkert de her 100% styr på det? 
Ændrer dog ikke på, at der kommer til at gå 5 uger for mig fra VIN til levering og ikke 3, som du antager her :) 
ankjaers
ankjaers Feb 24 '20

Jeg har lige talt med Tesla. Fik at vide levering skulle være midt i Marts nu. Skib 2 for 2020 som leverede biler har ikke kunne komme i havn pga det stormvejr som hærgede i Holland og Belgien. Så det lå omkring en uges tid for anker. Forsinkelsen ligger nok der

MrCoffee
MrCoffee Feb 24 '20

Harlige prøvet at konfigurere min Performace og nu skriver de lev. Maj

Zenon77
Zenon77 Feb 26 '20
Citat fra MrCoffee

Harlige prøvet at konfigurere min Performace og nu skriver de lev. Maj

Jeg bestilte en grå SR+ Med 18” aero, sort interiør og anhængertræk d. 17/2 imens der stadig stod forventet levering i marts. 
Få dage senere sagde konfigurationen så at nye bestillinger ville leveres i maj.  Så jeg regner egentligt ikke med at jeg skulle være så heldig at få leveret i Marts. 
Men igår talte jeg med Tesla ifm. finansiering, og spurgte til leveringstidspunktet. Her fik jeg at vide at det ser ud til levering i 3. uge i marts. 
Jeg har dog ikke fået VIN endnu. 
Tør jeg tro på at det allerede bliver i marts?
Burnix
Burnix Feb 27 '20
Quote from Zenon77
Citat fra MrCoffee

Harlige prøvet at konfigurere min Performace og nu skriver de lev. Maj

Jeg bestilte en grå SR+ Med 18” aero, sort interiør og anhængertræk d. 17/2 imens der stadig stod forventet levering i marts.  Få dage senere sagde konfigurationen så at nye bestillinger ville leveres i maj.  Så jeg regner egentligt ikke med at jeg skulle være så heldig at få leveret i Marts.  Men igår talte jeg med Tesla ifm. finansiering, og spurgte til leveringstidspunktet. Her fik jeg at vide at det ser ud til levering i 3. uge i marts.  Jeg har dog ikke fået VIN endnu.  Tør jeg tro på at det allerede bliver i marts?
Jeg bestilte min LR d. 25. januar og jeg kan hente den fra d. 10. marts - det er altså 45 dage fra bestilling til mulig levering. Imponerende, hvis de kan nå at levere din en måned efter bestilling, da det tager omkring 3 uger blot at sejle den herover.
Skroget
Skroget Feb 27 '20
Quote from Zenon77  Jeg har dog ikke fået VIN endnu.  Tør jeg tro på at det allerede bliver i marts?

 

Har du fået VIN ved at kigge i sourcecode? Hvis ikke ser det nok sort ud.

Jeg kan ikke se mit VIN på min Tesla konto, men godt via sourcecode. 

Nu har jeg nørdet Tesla levering en del, og hvis man ellers tør stole på hvad internettet skriver så passer det meget godt med at min bil er med båden Asian King som skulle ankommer til Zeebrugge d. 7-3. 

Zenon77
Zenon77 Feb 28 '20

Så har jeg lige fået en aftale om udlevering af bilen d. 16/3. Det er præcis 4 uger efter bestillingen.

Dog har jeg endnu ikke fået tildelt VIN, hverken på Teslakonto eller i scourcecode..... Det bryder vist med alle teorierne....

Forummets indlæg er redigeret af Zenon77 Feb 28 '20
Pensionisten
Pensionisten Feb 28 '20

Vi bestilte M3 SR+ hvid m. træk den 27. november 2019. Fik VIN nr. i scourcecode den 20. februar.

Der kom en sms i dag om, at vi kan afhente bilen i Ringsted den 17. marts. Tesla's væglader sidder klar i garagen. Vores kørsels behov på ca. 15.000 km/år er vist ikke til en abonnements ordning, så det bliver hjemmeladning om natten på 3 faser. 

MOS
MOS Feb 28 '20

@Pensionisten

Med et kørselsbehov på 15.000 km/år kan det rigtig nok ikke svare sig med et abonnement fra Clever eller E.ON, medmindre det er vigtigt for jer at kunne lade billigt på deres ladestandere ude i byen.

Men du kan overveje et abonnement hos f.eks. EVSE. Det  koster kun 50-75 kr./mnd. og så får man refunderet elafgiften på lidt over 1 kr./kWh, så der skal ikke lades ret meget, før abonnementet er tjent hjem.

Voyager4DK
Voyager4DK Feb 29 '20

Så nu har jeg også fået dato for levering af min M3 SR+, jeg kan afhente den 18. Marts og fik vin nummer i source koden den 21. februar. Jeg bestilte i juleferien.

Skroget
Skroget Mar 2 '20
Quote from MOS

@Pensionisten

Men du kan overveje et abonnement hos f.eks. EVSE. Det  koster kun 50-75 kr./mnd. og så får man refunderet elafgiften på lidt over 1 kr./kWh, så der skal ikke lades ret meget, før abonnementet er tjent hjem.

Når Pensionisten allerede har investeret i en Tesla wallcharger, som jeg synes er den pæneste løsning, tager det lang tid før det kan svare sig at skifte til f.eks. evse. Specielt når der er usikkerhed om refusion fortsætter efter 31-12-2021.

Jeg fik som en del andre også en SMS i fredags om at bilen er klar og jeg valgte d 20 marts til levering. 42 dage efter bestilling - ret hurtigt.

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 »