Loading...
dk

Brug for nye dæk for a få godkendt syn... | Tesla Forum

Nilaus
Nilaus Jul 22 '19

Hej

Jeg håber at kunne få lidt hjælp her på forumet.

Min Tesla dumpede til syn pga nedslidte dæk :( Jeg havde lidt en mistanke om det, men regnede med at de kunne klare det til vinterskift.

Nu har jeg så et par uger til at få nye dæk på og ved intet om det...

Jeg har ringet 10 gange til Tesla, men de gider åbenbart ikke tage telefonen mere (lorte service forresten).

Er der nogen her der har gode anbefalinger for nye dæk til Tesla Model S 70D omkring Birkerød? Jeg kører ikke særlig meget eller særlig vildt, så det skal ikke være magiske sportsdæk ;)

På forhånd tak :)

bskaarup
bskaarup Jul 22 '19

Det kan ethvert dækcenter klare f.eks. Quickpot Birkerød eller BIRI Drive in center

De skal vide dimensionerne der står på siden af dækket hvis du vil ringe til dem (f.eks. 245 / 45 R 19). 

Forummets indlæg er redigeret af bskaarup Jul 22 '19
KimT
KimT Jul 22 '19

Det er ingen heksekunst at finde dæk til en Tesla. Det kan enhver dækmand. 

Men gå efter nogen støjsvage - dvs. find nogen med 69dB - nu når det er til en elbil

Forummets indlæg er redigeret af KimT Jul 22 '19
MOS
MOS Jul 22 '19

Jeg kan kun tilslutte mig kommentaren fra KimT om, at vælge dæk med lavt støjniveau til en elbil. Vælg også gerne dæk med lav rullemodstand (f.eks. energimærke B), da det mindsker energiforbruget og dermed øger rækkevidden. Energimærke A ville være bedst, men jeg har ikke kunnet finde nogle, der passer til en Model S.

Jeg har selv Landsail LS588 UHP dæk i dimension 245/45 ZR19 102Y på min Model S. De har energimærke B, vejgreb B og støj 69 dB. De er mere slidstærke (UTQG 500) og en del billigere (koster godt 800 kr/stk.) end de originale dæk. Jeg er meget tilfreds og kan anbefale disse dæk. Eneste ulempe jeg kan få øje på er vejgrebet, som er en anelse dårligere, men bestemt ikke ringe på nogen måde. Så hvis du ikke er racerkører og har standard 19" hjul, er dette dæk er rigtig godt bud.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Jul 22 '19
thomasbj
thomasbj Jul 24 '19

Jeg er ret kræsen med dæk. Så er det slået fast. Derfor skal der også meget til at jeg bliver positivt overrasket, og det er jeg blevet af de 245/45/19 Continental Premium Contact 6 som Zelko hos SDF i Hillerød monterede i forsommeren. Efter 4500km tur/retur til Kroatien via østeuropa kan jeg slå fast at det er de absolut bedste dæk jeg har haft på i de næste 6 år jeg har kørt min Model S. De er lydsvage, retningsstabile og komfortable selv på en hullet polsk motorvej. Hermed anbefaling givet videre.