Loading...
dk

Vinterdæk | Tesla Forum

hgme20
hgme20 Nov 29 '19

Så skulle jeg få min M3 AWD om 10 dage! Den er med 18" Aero-fælge, men hvilke dæk er der mon monteret? Er der nogen, som for nylig har fået leveret en M3 med 18" Aero-fælge, som kan fortælle om der var monteret sommer- eller vinterdæk? (begge muligheder skulle være der) og hvilket fabrikat de er?

CrunkyJune
CrunkyJune Nov 29 '19

@hgme20 bilen ankommer med Michelin pilot sport 4 som er sommerdæk.

TUX
TUX Dec 2 '19

Jeg har lige fået vinterdæk på mine 18" Aero-fælge og har købt nye sommer fælge til min sommerdæk, den der var på T3 LR AWD org., som nu har kørt ca 11500 km siden starten af august 2019.

Nye vinterdæk er:  Kleber 235/45 R18 98V XL HP 3  " Kørt på dem en uge nu, de er støj svag :-) "

Sommer fælge er:  KW-SERIES S15 V3  18"   " De org. T3 LR AWD sommerdæk er nu på disse "

husfeldt
husfeldt Dec 11 '19

Nu er mine vinterdæk endelig på.. forløb som følger

  1. Køb af fælge og TPMS ventiler via tesla pris 9300 kr, (Og det var så uden montage - det ville koste 1600 oveni; (jeg havde egentligt ved bestilling fået indtryk af at det var med).
     
  2. Købte selv dæk "Micheling Pilot 5" på Daeklaeder.dk
     
  3. Købte de der gummiklodser til at sætte under løftepunkter.
    De er billige og leveringen to 3 dage..
    https://www.amazon.de/dp/B07Z9XRM4B/ref=pe_3044161_189395811_TE_SCE_dp_1
     
  4. Kørte til min lokale Mekaniker (Ket Auto Aalborg - super fint sted) - han monterede dæk på fælge, og derefter på bilen - alt sammen gnidningsfrit - montagen af hjul tog vel 30min.
    Pris for dette, samt opbevaring af sommerdæk var beskedne 1000 kr.
     
  5. Kørte 5-10 km, hvorefter TPMS registrerede de nye dæk.

--

De er iøvrigt super lydløse, betydeligt mindre dæk støj end fra mine standardmonterede sommerdæk.

Bemærk også at jeg har kørt 39.000 på mine sommerdæk, og at vurderingen var at de kunne klare ca. 20.000km mere så det er ret fint tænker jeg .. altså ca. 60.000 KM på et sæt dæk.

Forummets indlæg er redigeret af husfeldt Dec 11 '19
Vildgut
Vildgut Dec 11 '19
Citat fra CrunkyJune

@hgme20 bilen ankommer med Michelin pilot sport 4 som er sommerdæk.

Så selv om man får bilen leveret i december og har bestilt vinterdæk... Leverer de den simpelthen på.... sommerdæk? 
bskaarup
bskaarup Dec 11 '19
Citat fra husfeldt

Købte selv dæk "Micheling Pilot 5" på Daeklaeder.dk

Jeg valgte også Michelin Pilot 5 pga. 68db. Jeg købte dog ved det lokale dækcenter på denne fælg:

monteret med Continental/Vdo ventiler for kr. 13.600.

Jeg skulle så selv sætte hjulene på bilen

 

DeaconWP
DeaconWP Dec 11 '19

 

Ja. Du skal selv kontakte det dæk center, som skal levere dine vinterhjul.Husker ikke lige kædens navn lige nu, men de kan så fortælle dig, hvordan og hvornår du kan få dem på din bil.


 

Citat fra Vildgut
Citat fra CrunkyJune

@hgme20 bilen ankommer med Michelin pilot sport 4 som er sommerdæk.

Så selv om man får bilen leveret i december og har bestilt vinterdæk... Leverer de den simpelthen på.... sommerdæk? 
 
 
Vildgut
Vildgut Dec 12 '19
Citat fra DeaconWP

 

Ja. Du skal selv kontakte det dæk center, som skal levere dine vinterhjul.Husker ikke lige kædens navn lige nu, men de kan så fortælle dig, hvordan og hvornår du kan få dem på din bil.


 

Citat fra Vildgut
Citat fra CrunkyJune

@hgme20 bilen ankommer med Michelin pilot sport 4 som er sommerdæk.

Så selv om man får bilen leveret i december og har bestilt vinterdæk... Leverer de den simpelthen på.... sommerdæk? 
 
 
Det er godt nok ringe. Jeg har skrevet til Tesla delivery. Så må jeg se om de kan pege mig til dem der smider mine dæk på.

Tak for svaret. 
M3LRjb
M3LRjb Dec 12 '19

Vildgut: Det er Euromaster, som du skal kontakte, men de får først dine dæk, når du har fået en leveringsdato på bilen (så inden da kan du ikke bestille tid til dækskifte, som Tesla i øvrigt betaler for).

Vildgut
Vildgut Dec 12 '19
Citat fra M3LRjb

Vildgut: Det er Euromaster, som du skal kontakte, men de får først dine dæk, når du har fået en leveringsdato på bilen (så inden da kan du ikke bestille tid til dækskifte, som Tesla i øvrigt betaler for).

Aah...OK. Tak for uddybningen. Lige nu har jeg stadig kun en forventet dato. Men krydser fingre for den holder.

Vildgut
Vildgut Dec 13 '19
Citat fra M3LRjb

Vildgut: Det er Euromaster, som du skal kontakte, men de får først dine dæk, når du har fået en leveringsdato på bilen (så inden da kan du ikke bestille tid til dækskifte, som Tesla i øvrigt betaler for).

Hej, jeg fik at vide jeg nok godt kunne bestille tid bare jeg har stel nummer og det har jeg jo. Så tænker jeg vil ringe til euromaster i Vejle og se om de kan klare den sag. 

Hmm ved nogen her om de så også kan klare fx bremserens mm, om en sæson eller 2 når jeg alligevel skal have skiftet dæk hos dem. 

Nogen erfaringer med euromaster herinde? 
Micmex
Micmex Dec 14 '19
Citat fra bskaarup
Citat fra husfeldt

Købte selv dæk "Micheling Pilot 5" på Daeklaeder.dk

Jeg valgte også Michelin Pilot 5 pga. 68db. Jeg købte dog ved det lokale dækcenter på denne fælg:

monteret med Continental/Vdo ventiler for kr. 13.600.

Jeg skulle så selv sætte hjulene på bilen

 


Hej, var det Euromaster dækcenter de ser nemlig ud til at have Pilot 5 til rimelige priser, hvad hedder fælgen? Har netop fået bekræftet at TM3P leveres med sommerdæk, så jeg er på udkig efter gode vinterdæk/fælge til rimelige priser og relativ kort leveringstid
Forummets indlæg er redigeret af Micmex Dec 14 '19
Micmex
Micmex Dec 17 '19

Hej, fik købt fælge/vinterdæk i dag. 19” KW series S15 med Dunlop dæk (lavest støjniveau) 15kkr monteringsklar. Så er jeg vinterklar, men håber trods alt på en mild vinter.

bskaarup
bskaarup Dec 18 '19
Citat fra Micmex Hej, var det Euromaster dækcenter de ser nemlig ud til at have Pilot 5 til rimelige priser, hvad hedder fælgen? Har netop fået bekræftet at TM3P leveres med sommerdæk, så jeg er på udkig efter gode vinterdæk/fælge til rimelige priser og relativ kort leveringstid

Fælgen hedder MAK Magma Matt Titan. Jeg brugte det lokale dækcenter da de sagtens kunne konkurrere med de store kæder.

Sider: « 1 2 3 4 5