Loading...
dk

Model S P100D+ test | Tesla Forum

P85DK
P85DK Sep 12 '19

Interessant at høre at de tester Model S med Plaid og at den kommer til at have 3 motorer. Håber også at de introducerer track mode etc.

Den bil de har med på Nürburgring er også interessant set ude fra. De har markant bredere dæk på og skærmforøgere båed for og bag. Den får et markant mere plantet udtryk. Bilver interessant at se om det 'bare' bliver skærmforøgere i produktionsmodellen eller om det bliver et decideret wide body kit (bilen er jo ikke særlig bred i forvejen)

PeterE
PeterE Sep 12 '19
Spændende :)
P85DK
P85DK Sep 12 '19

Det ligner at det er en Model S ovenpå den nye roadsters undervogn. Det er også samme fælg design som på den nye roadster.

Billederne passer også meget godt med at den har 325/30-21 bagpå og 265/35-20 foran, nogle ordentlige sutter, men nok ikke lige dem MOS havde valgt ;-)

PeterE
PeterE Sep 12 '19

Så fik jeg læst artiklen, journalisten har jo ret - det er lidt ærgerligt at Tesla vil sætte en modificeret S op imod en Porsche som kom lige ud af fabrikken. Det kommer der aldrig en god historie ud af, uanset hvem der vinder. Hm.

MOS
MOS Sep 12 '19

@P85DK

Haha, nej jeg havde nok valgt disse. Koster også kun 221 kr.

;-)

P85DK
P85DK Sep 12 '19

@PeterE - det er noget journalistisk pjat, nu har jeg kørt en prototype/beta version af Tesla i snart 5 år. Alle Teslaer er beta versioner, det står endda på skærmen under autopilot og summon ;-)

Spørg til side, jeg tror ikke det er et problem, for Tesla får alligevel ikke lov til at køre fuld rulle denne gang, så de kommer nok først næste år og lejer banen og giver den alt hvad Rosberg kan trække. Det er her er nok mere Elon der troller Porsche, og hvis det er de specs, så skal Porsche også være bekymret.

@MOS - du skal nok bruge 5-6 ordentlige dækjern for at få dem klemt ind over de fælge :-)

selsoe
selsoe Sep 12 '19

Som jeg forstår det er det en udgave af Model S der bliver lanceret senere i år. Altså muligvis en prototype, men en som kommer på markedet snart?

Se: https://electrek.co/...e-7-seats-elon-musk/

selsoe
selsoe Sep 12 '19

Tror ikke det er Roadsters undervogn. Som jeg forstår det er Roadsteren langt mindre end S?!

MOS
MOS Sep 12 '19

@P85DK

Jo, med den tolerance er der vist tale om en prespasning! Det kan godt være, dækket lige skal varmes "lidt" op, inden det passer ;-)

PeterE
PeterE Sep 12 '19

@P85DK du har jo desværre 100% ret :) 

Og der er garantere nogle Porsche ingeniører som sidder nu og ryster i bukserne indtil Tesla har været rundt og fået en officiel tid. Og det vil ærgre mig helt vildt, hvis bilerne har tider som er nogenlunde lige og Porsche så har undskyldningen om at Tesla kører med en prototype.

P85DK
P85DK Sep 12 '19

@selsoe - den nye roadster nextgen bliver størrelsesmæssigt henad som vi kender Model S i dag uden udhæng bagtil, du skal huske de skal have plads det kæmpe batteri på små 200 kWh som de vil have i den. Ligegyldigt hvordan man vender og drejer den, så fylder så mange batterier en hel del.

Roadster Nexgen har intet tilfælles med den roadster du kender andet end navnet.

Men når jeg skriver undervogn her, så mener jeg helt præcist front og bag subframe. Det er tydeligt at det er dem fra roadsteren de bruger. Udover at dækkene bagpå er voldsomt brede i forhold Model S 21" på 265, så er der også 2 motorer på subframe'en bagpå. 

MOS
MOS Sep 12 '19

@P85DK

Hvordan kan du helt tydeligt se, at det er subframe fra Roadster 2? Jeg kan godt se, at dækkene er bredere end normalt og at den har fået lidt bredere skærme, men det kan man vel sætte på en hvilken som helt bil med en hvilken som helst undervogn?

P85DK
P85DK Sep 13 '19

1: Største give-away er de forskellige størrelser på hjul på for og bagaksel. 20" foran og 21" bagpå. Det har aldrig været en ting på Model S, men altid (selv på den gamle roadster 16" og 17") været en ting på Roadsteren

2: Selvfølgelig at dækkene passer i dimensioner med  roadsteren

3: Fælgene er den samme som på Roadster Nextgen

4: Elon siger at plaid kommer til Roadster og S/X og kender vi Tesla så vil de genbruge alt hvad de kan mellem de forskellige modeller (hvilket giver god mening)

Elons Tweet om Plaid

5: Fotografen fortæller at bilen har Pilot Sport Cup 2 dæk, hvilket er de samme dæk raodsteren har på på diverse billeder

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Sep 13 '19
P85DK
P85DK Sep 13 '19

Det er også samme bremser som på Roadsteren, floating keramisk skive, dem ville jeg gerne have. Tror så ikke der vil være så meget street creed i den spoiler addition de har sat på :-)

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Sep 13 '19
jramskov
jramskov Sep 13 '19

Spoileren bemærkede jeg også - tror ikke det er final design :P 

henrik_dk
henrik_dk Sep 13 '19

Synes bare ikke, at det giver nogen mening, hvis det er en Roadster i forklædning....

Jeg troede, at alt det her "stå hej" var for, at slå Porsche Taycan´s tid på Nurburgring med en almindelig 4 dørs familiebil, der også kan købes (på et tidspunkt...). Ikke en forklædt super Roadster med keramiske bremser, enorme bagdæk og kæmpe spoiler... Især de keramiske bremser giver da ingen mening for en el bil med regenerative bremser....

Uanset resultatet, så kan tiderne slet ikke sammenlignes med Porsche Taycan´s. To vidt forskellige bil typer....

Forummets indlæg er redigeret af henrik_dk Sep 13 '19
P85DK
P85DK Sep 13 '19

Men det er jo ikke en forklædt Roadster, det er den nye Model S/X performance som deler dna med den nye Roadster på samme måde som du ser Mercedes bruger deres 63AMG motor i alt fra AMG GT til G Wagon.

Model S Performance er da ikke en vidt forskellig bil fra en Taycan, de er da direkte konkurrenter

Nu er det jo heller ikke fordi Porsche Taycan deler bremser med en Morris Mini.

henrik_dk
henrik_dk Sep 13 '19

Fordi Porsche også tilbyder kæmpe kulfiber bremser til Taycan, gør det ikke til en god løsning....

MOS
MOS Sep 13 '19
Citat fra henrik_dk

Uanset resultatet, så kan tiderne slet ikke sammenlignes med Porsche Taycan´s. To vidt forskellige bil typer....

Jo, tiderne kan man umiddelbart sammenligne. Men bilerne er ikke nødvendigvis sammenlignelige, da en Tesla Model S aldrig har været nogen fuldblods sportsvogn. Det er "bare" en familiebil, der tilfældigvis har så meget power, at den faktisk kan rykke fra næsten hvad som helst fra stående start. Den er nok ikke decideret designet til at køre i sving og sætte gode omgangstider på en lang bane som Nürburgring. Så hvis den alligevel kan slå Porsche på deres hjemmebane, vil det være ekstremt opsigtsvækkende.

Og så kan man jo altid diskutere, om den er stock, modificeret, prototype, kan købes på markedet i dag eller på et tidspunkt i fremtiden osv. Men uanset, så er det da spændende, at der er nogle seriøst kompentente biler, der konkurrerer på højt niveau.

Sider: 1 2 »