724 elbiler (4,5 %). Tesla står for 64,6% - Model 3 står alene for 60,3% af elbilmarkedet.
Tesla Model 3: 437
Tesla Model S: 19
Tesla Model X: 12
Twitter link.
EDIT: Tak for rettelse @ SuneH
724 elbiler (4,5 %). Tesla står for 64,6% - Model 3 står alene for 60,3% af elbilmarkedet.
Tesla Model 3: 437
Tesla Model S: 19
Tesla Model X: 12
Twitter link.
EDIT: Tak for rettelse @ SuneH
Det er vel ikke så mærkeligt. Er der andre der kan (og vil) levere elbiler i de mængder
Det er vel ikke så mærkeligt. Er der andre der kan (og vil) levere elbiler i de mængder
Korrekt. Jeg har en god veninde, som var meget begejstret efter en prøvetur i en Kia Niro BEV. Hun bestilte derfor en tilbage i april, og fik at vide at der ville være mellem 9 og 12 måneders leveringstid.
Forleden ringede Kia så til hende, og hun tænkte "Nu fortæller de mig, at der er en på vej til mig!" - men nej. De ville blot sikre sig, at hun stadig var interesseret, og kunne fortælle at foreløbigt så det ud til at hun ville få en "i juni, men det er ikke sikkert". Altså juni 2020. Det er 14 måneders ventetid!
Nu har hun prøvekørt vores Model 3 og er meget tæt på at bestille en SR+.
Værd at bemærke er også, at Model 3 er fjerdemest solgte bil totalt set i september foran Nissan Qashqai og VW Passat. Ikke dårligt.
Nu gider jeg ikke finde tal frem, men hvis ret skal være ret, så er det vel pr. kvartal der skal sammenlignes for at få det mest retvisende billede med den leveringsmodel som Tesla benytter?
De andre mærker svinger jo også fra mdr. til mdr. i forhold til deres forskellige kampagner.
Men det ville være sjovt at se det kvartalsvist
Det lyder jo fantastisk men også helt vildt. Hvilke tal underbygger den påstand?Værd at bemærke er også, at Model 3 er fjerdemest solgte bil totalt set i september foran Nissan Qashqai og VW Passat. Ikke dårligt.
Det lyder jo fantastisk men også helt vildt. Hvilke tal underbygger den påstand?Værd at bemærke er også, at Model 3 er fjerdemest solgte bil totalt set i september foran Nissan Qashqai og VW Passat. Ikke dårligt.
https://www.bilimp.dk/Nyhed?id=7050
FDM har også nyheden
Der ligger et excel ark her : https://www.bilimp.dk/Nyhed?id=7050
Fedt :) Tak. At det så stort set ikke lykkes at sælge Model S i premium segmentet undrer mig virkelig.Det lyder jo fantastisk men også helt vildt. Hvilke tal underbygger den påstand?Værd at bemærke er også, at Model 3 er fjerdemest solgte bil totalt set i september foran Nissan Qashqai og VW Passat. Ikke dårligt.
https://www.bilimp.dk/Nyhed?id=7050
FDM har også nyheden
Fedt :) Tak. At det så stort set ikke lykkes at sælge Model S i premium segmentet undrer mig virkelig.
Mon det har noget med registreringsafgiften at gøre? Model 3 er med de gældende fradrag i praksis stort set afgiftsfri, mens der er betales en del i afgift af en Model S.
Desuden tror jeg, der er mange, der cross-shopper Model 3, hvor de tidligere har strukket deres budget urimeligt meget for at købe en Model S. Jeg er nok en af dem. Jeg har strukket mit bilbudget med en faktor 3, da jeg i 2015 købte min Model S. Skulle jeg købe bil i dag, ville det helt sikkert blive en Model 3.
Jeg tror du har - delvis - ret Mark. Jeg synes jo nok blot at køberne i netop premium segmentet får meget mere for pengene med en ny S end en A7 eller veludstyret e-klasse. Og netop MB e-klasse sælger jo faktisk over 300 styk på den samme måned hvor det bliver købt 19 S’ere. Det undrer mig virkeligt.
Fedt :) Tak. At det så stort set ikke lykkes at sælge Model S i premium segmentet undrer mig virkelig.Mon det har noget med registreringsafgiften at gøre? Model 3 er med de gældende fradrag i praksis stort set afgiftsfri, mens der er betales en del i afgift af en Model S.
Desuden tror jeg, der er mange, der cross-shopper Model 3, hvor de tidligere har strukket deres budget urimeligt meget for at købe en Model S. Jeg er nok en af dem. Jeg har strukket mit bilbudget med en faktor 3, da jeg i 2015 købte min Model S. Skulle jeg købe bil i dag, ville det helt sikkert blive en Model 3.
Model S er blevet gammel og at det (stort set) ikke er muligt at se forskel på en 2012 S60 og en 2019 Performance er ikke noget der tiltrækker kunder i premium segmentet. Groft sagt så er en Model S en Strandvejs Skoda i dag :-)
"Og netop MB e-klasse sælger jo faktisk over 300 styk på den samme måned hvor det bliver købt 19 S’ere."
E klassen, A6 og 5 serien går først og fremmest som leasede firmabiler hvor skatteværdien er meget lavere end kontantprisen, som Tesla må slås med. Som jeg husker det var skatteværdien på min E klasse nede på 530K med business pakken og en 4 cyl. motor. Netop derfor bør der indføres lempeligere firmabil beskatning på elbiler.
Jeg tror du har - delvis - ret Mark. Jeg synes jo nok blot at køberne i netop premium segmentet får meget mere for pengene med en ny S end en A7 eller veludstyret e-klasse. Og netop MB e-klasse sælger jo faktisk over 300 styk på den samme måned hvor det bliver købt 19 S’ere. Det undrer mig virkeligt.
Ja, det er da tankevækkende. Det er nok ikke hele forklaringen, men måske handler det dels om uvidenhed/usikkerhed ift. elbiler. Og så handler det måske også dels om, at hvis man allerede har kig på en Tesla (Model S), så opdager man nok ret hurtigt, at man kan få næsten lige så meget bil (Model 3) for halvt så mange penge. Og hvorfor så ikke tage en Model 3? Der er nok nogle få, der ikke kan undvære den store bagsmæk, varme i rattet osv. (ca. 19), mens de fleste nok kan leve med kompromisserne ved Model 3, når den nu kun koster det halve.