Loading...
dk

Hvid Model S P85D - AY91403 - stjålet i morges | Tesla Forum

P85DK
P85DK Oct 10 '19

Min svigerfar fik stjålet sin hvide P85D fra sin carport i morges omkring kl. 04.00. Opdager det da han kommer ud i morges og bilen er væk. Ingen kontakt via tesla app, Tesla kan ikke få kontakt og der er ingen kontakt til DEFA alarm. Ingen nøgler mangler.

Særlige kendetegn er indfarvet spoiler i hvid, tonede ruder og sorte 21" turbine fælge.

Nummerplade: AY91403

Silden
Silden Oct 10 '19

Surt show.

Der er vel i udgangspunktet tre muligheder:

1) De har lavet relay-angreb. Jeg antager han ikke har brugt pin-kode.

2) Hans Tesla-konto er blevet kompromitteret. I så fald kan Tesla måske se noget om enheden, der har låst bilen op.

3) Den er blevet slæbt væk. Det er vel ikke ligetil i en carport, eller er min fantasi for dårlig?

Desværre er der jo nok ikke den store chance for at bilen dukker op igen. Er der noget kameraovervågning eller noget?

Venlig hilsen

Silden

P85DK
P85DK Oct 10 '19

Ja, det er surt. Desværre ingen videoovervågning. Min umiddelbare tanke var at det er et relay-angreb, ingen pin-kode på. Da han opdager at den er væk skifter han password på sin teslakonto, så den har de ihvertfald ikke kontrol over.

Der er nok en vis chance for at den ikke dukker op igen og den allerede er godt på vej ud af landet.

KimT
KimT Oct 10 '19

Surt.

Og så kan man sige ; hvor meget hjælper en ekstern GPS tracker som mange forsikringsselskaber kræver så lige.....

baldur
baldur Oct 10 '19
Hvad kan man med en Tesla som moderskibet ved er stjålet?
P85DK
P85DK Oct 10 '19

Tja, et par plader stjålet fra en anden Tesla, så kan du nok køre rundt i Danmark i ganske lang tid og spille smart uden at blive opdaget.

Alternativt ud af landet og måske til dele? Du behøver jo hverken service hos Tesla eller updates, bilen kører jo fint nok uden.

Twinauto
Twinauto Oct 10 '19
Fin run away car, formentlig trukket ind i en "boks" og på vej østpå h or de skrææler den og sælger den i stumper
DavidS90D
DavidS90D Oct 10 '19
Har bilen ikke en bestemt unik ID når den logger på nettet (wifi/3G)?
Altså egen MAC adresse eller hvad det hedder.
Burde vel kunne spores.
Men ikke hvis 12V er frakoblet og bilen er adskilt i atomer.
P85DK
P85DK Oct 10 '19

Tror ikke den kommer på nettet igen. Det har helt klart været nogle der vidste hvad de lavede og så kommer den ikke i nærheden af noget hvor den kan spores.

KimT
KimT Oct 10 '19

Køre rundt i lang tid - er den ikke blevet black listet af Tesla så det er slut med SuC ?

P85DK
P85DK Oct 10 '19

Du kan da fint klare dig uden SuC, specielt hvis du bare skal se smart ud fx i kbh og omegn. Du køber bare et clever/eon abonnement, de tjekker ikke for stelnummer (har spurgt).

Nu ved vi af gode grunde ikke hvem som har taget den, men når jeg gamer det ud, så er det ganske simpelt at undgå at få en Tesla på nettet eller på anden måde sporet. 

PeterE
PeterE Oct 10 '19
Vi er mange som kan holde øje, men hvor i landet? 
P85DK
P85DK Oct 11 '19

Strandvejen i nordsjælland.

Hvis den stadig er i landet vil jeg tro de har skiftet nummerpladen ud, så kendetegn som sorte 21" turbinefælge, tonede ruder og lidt mere usædvanligt den hvide spoiler er nok det man skal kigge efter. Hvis den er parkeret så er de sidste 5 tal i stelnummeret: 82462

PeterE
PeterE Oct 11 '19
Citat fra P85DK

Strandvejen i nordsjælland.

Hvis den stadig er i landet vil jeg tro de har skiftet nummerpladen ud, så kendetegn som sorte 21" turbinefælge, tonede ruder og lidt mere usædvanligt den hvide spoiler er nok det man skal kigge efter. Hvis den er parkeret så er de sidste 5 tal i stelnummeret: 82462

Tjek, jeg bor der og kigger selvfølgelig efter den - men du har ret, den er nok allerede blevet til reservedele nu. Hold øje med DBA - der kunne pludselig komme et sæt hjul på...
P85DK
P85DK Oct 11 '19
Quote from PeterE

Hold øje med DBA - der kunne pludselig komme et sæt hjul på... 

:-) Det er vist det man kalder et longshot, og hvad skal han bruge dem til, hvis han ikke har bilen?

Men de bør være lette at genkende, da svigerfar gerne bruger kantstenen som mekanisk parkeringssensor, så de har et seriøst angreb af kantstenseksem 

jramskov
jramskov Oct 11 '19
Citat fra P85DK
Quote from PeterE

Hold øje med DBA - der kunne pludselig komme et sæt hjul på... 

:-) Det er vist det man kalder et longshot, og hvad skal han bruge dem til, hvis han ikke har bilen?

Men de bør være lette at genkende, da svigerfar gerne bruger kantstenen som mekanisk parkeringssensor, så de har et seriøst angreb af kantstenseksem 

:D :D :D

Men æv hvor træls, det kunne da godt være man skulle begynde at benytte pincode  :(  

P85DK
P85DK Oct 11 '19
Citat fra KimT

Køre rundt i lang tid - er den ikke blevet black listet af Tesla så det er slut med SuC ?

Talte lige med min bror og nævnte det samme som dig, hvilket fik mig til at tænke på hvordan Tesla rent faktisk registrerer brugen på deres SuC.

Så vidt jeg ved så er det i den enkelte bils firmware at der sættes et flueben om hvorvidt den har gratis SuC eller ej.

Jeg tror faktisk at det er via bilen at al SuC afregning foregår, og det er den enkelte bil som fortæller moderskibet hvor meget den har 'tanket'. Jeg tror ikke SuC'erne er specielt intelligente installationer.

mbk
mbk Oct 11 '19

@P85DK

Jeg mener at wk057 lavede en undersøgelse, at det er et flag i bilen som bestemmer om den har fri superladning eller ej, men bilen sender sit VIN nummer over communications pins, men dette bliver angiveligt ikke brugt til noget, han har prøvet at sende 66666 uden nogen effekt, det var i USA og for nogle år siden. Jeg tror at bilen rapporterer hvem den er, men måske Tesla ikke rigtig bruger det til noget. Hvis de ville tror jeg godt de kunne spore hvor den har kørt på superladning. Men hvis det er professionelt nok, så er den jo nok kørt ind i en lastvogn og kørt til Rusland hvor Tesla officielt i ikke er tilstede og derovre 'jailbreaker' de dem nok og der er sikkert en russisk ingenier/wk057 som holder dem kørende incl en eller anden russisk app til brug af bilen osv.

Forummets indlæg er redigeret af mbk Oct 11 '19
P85DK
P85DK Oct 11 '19

Ja, det er også det jeg tænker. Fint bilen sender info, men hvis den info ikke bliver samlet op så hjælper det knap så meget :-)

Jeg tror ikke overvågningen af bilen er så avanceret som folk går og bilder sig selv ind.

Jeg tror min svigerfar er helt afklaret med han har set bilen for sidste gang

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Oct 11 '19
Metguy2000
Metguy2000 Oct 11 '19

Som det tidligere har været diskuteret kan en "jammer" super nemt at afbryde internet forbindelsen hvorved den indbyggede overvågning ikke kan kontaktes. Det gælder også ekstra GPS baseret overvågning monteret af forsikringskrav. 

Jeg fik forklaringen til frokost af vores svagsstrømsingeniør. Jammeren udsender et kraftigt signal hvorved modtageren juster følsomheden så langt ned at forbindelsen til mobilmasterne forsvinder. Vupti er forbindelsen væk og bilen kan ikke længere spores.

Så det er bare igang med at bruge pin koden.

Sider: 1 2 3 »