Loading...
dk

Hvid Model S P85D - AY91403 - stjålet i morges | Tesla Forum

P85DK
P85DK Oct 11 '19

@Metguy2000 - ja, det er jo gammelkendt teknologi. Det som man med rette kunne have forventet er jo at hver gang bilen kobles på et eller andet som fx en ladestander at den så også kunne 'fanges' på overvågning, men hverken Tesla, Eon, Clever eller Ionity indsamler vin-nummer

voersaa
voersaa Oct 11 '19

Det er da en ubehagelig historie. Skal nok holde øje når der dukker en hvid model S op (det er trods alt ikke så mange man ser i hvid). 

Jeg må hellere se at få noget pin slået til på min egen bil.

Forummets indlæg er redigeret af voersaa Oct 11 '19
DavidS90D
DavidS90D Oct 11 '19
Gaffeltrucks o.l. er immune overfor PIN koder....
MOS
MOS Oct 11 '19
Citat fra DavidS90D Gaffeltrucks o.l. er immune overfor PIN koder....

Korrekt. Men det er ikke alle biltyve, der ankommer med gaffeltruck, ligesom det normalt også vil vække en del opsigt, hvis man stjæler en Tesla ved at køre af sted med den på en gaffeltruck. Desuden tror jeg, man kommer til at ødelægge bilen, hvis man løfter den med en gaffeltruck. 

PeterE
PeterE Oct 11 '19
Citat fra MOS
Citat fra DavidS90D Gaffeltrucks o.l. er immune overfor PIN koder....

Korrekt. Men det er ikke alle biltyve, der ankommer med gaffeltruck, ligesom det normalt også vil vække en del opsigt, hvis man stjæler en Tesla ved at køre af sted med den på en gaffeltruck. Desuden tror jeg, man kommer til at ødelægge bilen, hvis man løfter den med en gaffeltruck. 

Enig, til gengæld er det vist ikke verdens største operation at løfte et hjul eller et par hjul af gangen med en donkraft og sætte en ‘rulleskøjte’ under hvert hjul og trille den ud af carporten og trække den op på en flatbed eller lign.  

Gad vide om dem der siger - øh sagde - at det er ‘umuligt’ at stjæle en Tesla stadigvæk siger det? Spørgsmålet er vel om det er indsatsen værd, for selvfølgelig kan alt stjæles...
Forummets indlæg er redigeret af PeterE Oct 11 '19
MartinPedersen
MartinPedersen Oct 11 '19
Kan anbefale at præge sine fælge indvendigt, og så diskret at andre ikke ser det.
MOS
MOS Oct 11 '19
Citat fra PeterE
Enig, til gengæld er det vist ikke verdens største operation at løfte et hjul eller et par hjul af gangen med en donkraft og sætte en ‘rulleskøjte’ under hvert hjul og trille den ud af carporten og trække den op på en flatbed eller lign.

"Rulleskøjter" eller dollys har små hjul og ret høj rullemodstand, så der skal en del kræfter til for at trække en tung bil som en Tesla. Det er ikke noget, man bare lige gør. Der skal i hvert fald maskinkraft til. Og jeg tror nu nok, jeg ville opdage det, hvis et mellemstort pit-crew rendte rundt i min indkørsel med donkrafte og dollys og der stod en flatbed kørende i tomgang og trak min Tesla ud af carporten. Det er en del ståhej at lave for at stjæle en bil. Det er vel næppe risikoen værd. Det er jo en del mere besværligt, end hvis man bare kan sætte sig ind i bilen, få den startet og køre væk, hvilket nok kan gøres rimeligt ubemærket.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Oct 11 '19
MartinPedersen
MartinPedersen Oct 11 '19
I forhold til jamming, så ved jeg et af værdihåndterings firmaerne har antijammings udstyr, en af sikringerne er at der går en alarm, hvis GSM signalet forsvinder (hvis der samtidig ikke er tænding på). Men det er måske også lidt meget at gøre ud af en bil til 700.000kr.
Forummets indlæg er redigeret af MartinPedersen Oct 11 '19
P85DK
P85DK Oct 11 '19

@MartinPedersen - det kræver jo at man kan komme til at se fælgene indvendigt og det er jo ikke noget en anden køber vil bide mærke i og dermed lade være med at købe dem.

@MOS - lige den del tror jeg de kan gøre pænt hurtigt og lydløst selvom jeg ikke tror de gider. Jeg kom for nogle år siden ud til konens MB CLK på 4 brændeknuder. Videoen viste at det havde taget 2 mand under 8 min at tage hjulene af. At løfte bilen og sætte noget under kan nok gøre på 1 min af 2 mand.

PeterE
PeterE Oct 11 '19
Citat fra MOS
Citat fra PeterE

"Rulleskøjter" eller dollys har små hjul og ret høj rullemodstand, så der skal en del kræfter til for at trække en tung bil som en Tesla. Det er ikke noget, man bare lige gør. Der skal i hvert fald maskinkraft til. Og jeg tror nu nok, jeg ville opdage det, hvis et mellemstort pit-crew rendte rundt i min indkørsel med donkrafte og dollys og der stod en flatbed kørende i tomgang og trak min Tesla ud af carporten. Det er en del ståhej at lave for at stjæle en bil. Det er vel næppe risikoen værd. Det er jo en del mere besværligt, end hvis man bare kan sætte sig ind i bilen, få den startet og køre væk, hvilket nok kan gøres rimeligt ubemærket.

Det kan vi så være enige om at være uenige om, jeg tror - evidensen er nok spinkel for os begge - at det tager ganske få minutter for to mand :)
koden
koden Oct 12 '19

Er pinkode sikker nok eller kan det også brydes?

Men heldigvis er det jo bare en bil og den er forsikret...

P85DK
P85DK Oct 12 '19

Apropos pin, så kræver den ikke pin hvis man bruger mobilen som nøgle ... hmmm

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Oct 12 '19
MartinPedersen
MartinPedersen Oct 12 '19
P85DK, hvis din bil eller fælge bliver stjålet, og du ser nogle fælge magen til dine, så er det godt at have mærket dine fælge.
P85DK
P85DK Oct 12 '19

Tja - nu er Teslas 21" turbine fælge jo ikke specielt unikke, så der skal i det tilfælde godt nok tjekkes nogle fælge ;-) 

MartinPedersen
Så mange er der heller ikke til salg, og slet ikke annoncer oprettet efter tyveriet. Og nogle af os har andre special fælge osv., der er i øvrigt ingen garanti, og det er måske ikke brugbart for alle, det var blot et råd, fordi man kan risikere at stå i situationen, hvor man ville ønske man havde lavet en mærkning
Ice2EV
Ice2EV Oct 12 '19

@MartinPedersen Politiet er komplet ligeglad med om du så selv kan henvise den hvor dit stålet udstyr ligger.

Min søster havde været i Paris med Rynkeby flere gange og havde derfor Rynkeby cyklen med hendes eget navn graveret, der er ikke andre i landet med det navn. Den blev stjålet og dukkede op på en facebook salgsannonce med billede af navnet?!. Politiet var ikke interesseret i at køre ud og kigge.

Personen ønskede ikke oplyse hvor han boede eller lukke ukendte ind i salgs gruppen...... Så det var op af bakke som privat.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Oct 12 '19
MartinPedersen
Lyder som en skod situation, men der skal mere end en enkelt historie til at ødelægge min tiltro til politiet. Uanset hvad, så er vi vel enige i at det ikke er en ulempe at have præget et mindre kendetegn, hvor det ikke lige spottes og fjernes?
Ice2EV
Ice2EV Oct 12 '19

Ja men man kan vel heller ikke forvente andet, når de skal bruge hele deres tid på at stå vagt ved grænsen, omkring Rasmus Palundan, synagogen, forberede besøg af en trompetist som udebliver etc.

PeterE
PeterE Oct 12 '19
Var det her engang en debat om biler og alt der hører der til? :)))
Sider: « 1 2 3 »