Loading...
dk

Seneste opdatering v. 10 | Tesla Forum

Gyzz
Gyzz Dec 11 '19

Min blev også tilgængelig i nat, fik dog ikke installeret den så den kommer på i aften, men jo det er snart på tide at de får opdelt lidt i hvad der kommer til hvilke biler/MCU/AP'er eller hvad det nu er der afgører funktionaliteterne ...

jeg vil nok stadig installere seneste version, men det er ved at være temmeligt uoverskueligt hvem der får hvilke funktionaliteter. 

lauz
lauz Dec 11 '19

2019.40.2 giver scheduled departure på de mere “modne” modeller. Dvs. du kan indstille afrejse tid om morgenen og så sørger bilen selv for at ladning klares op til afrejsetidspunktet (optimerer batteritemperatur) + forvarmning af bilen starter automatisk.

HemligNemlig
HemligNemlig Dec 12 '19

Installerede ikke 40.2 da der intet er til min bil. Her til morgen er der så en 40.2.1 tilgængelig så den anden var nok fuld af fejl som sædvanlig, præcis derfor det er til grin de sender ud til alle biler!

Forummets indlæg er redigeret af HemligNemlig Dec 12 '19
koden
koden Dec 12 '19
Citat fra janlanxe

@ KimT:

Det er ikke den eneste løsning. Du kunne jo bruge fartpiloten og lade være med at køre for hurtigt - jeg nævner det bare i forbifarten

----------------------

Selv om man overholder fartgrænser, så kan en saphe godt redde dig ind imellem.

Forummets indlæg er redigeret af koden Dec 12 '19
KimT
KimT Dec 12 '19

Min bil har også hentet 2019.40.2.1 - den må dog også indeholde andet. Bilen har hentet lige knap 1GB - en "normal" opdatering ligger på mellem 80-150MB (opdatering af kort er på over 7GB)

baldur
baldur Dec 12 '19

Hvordan ser du hvor meget bilen har downloadet?

KimT
KimT Dec 12 '19

Det kan man kun se på sin router. Nogle producenter opsamler statistik som man så kan kikke på. Min gamle Asus gjorde det - og jeg kører med Ubiquiti nu

Her kan man bl.a også se at det er i tidsrummet 7:40-8:25 filen blev hentet :

Forummets indlæg er redigeret af KimT Dec 12 '19
HemligNemlig
HemligNemlig Dec 12 '19

Kim, du kan jo se om kort versionen er blevet opdateret så ved du om det var det ene eller andet.

KimT
KimT Dec 12 '19

Den er lige blevet færdig. Release notes siger kun 2 ting :

- Scheduled Departure

- Automatic Navigation (starts a route to a likely destination.....

Kortet er ikke blevet opdateret - det er stadig den game version (det plejer som sagt at fylde ca. 7GB).

Så det er nok selve navigation softwaren der er blevet opdateret til at kunne klare Automatic Navigation.

Gyzz
Gyzz Dec 12 '19

jeg fik 40.2 i aftes og (TMS 85D fra 15) og der stod scheduled departure og automatic navigation, kan dog ikke finde noget ændret i mine menuer, men der var til morgen allerede en 40.2.1 til download så jeg loader lige den ned før jeg dømmer ;-)

KimT
KimT Dec 12 '19

Under opladning stod der hos mig noget i retningen af start time/departure som man kunne vælge i mellem. Og navigationen foreslog ruten til arbejde da jeg satte mig i bilen.

burns
burns Dec 12 '19
Jeg har lagt 2019.40.2 ind og synes ladehastigheden er faldet (igen). Jeg skal på en lidt længere tur i dag, så jeg vil se om det er pga kulde eller ej.
HemligNemlig
HemligNemlig Dec 12 '19

Burns, prøv evt om du kan nå at få 40.2.1 på, siden den kom så hurtigt efter må der have været fejl i 40.2

KimT
KimT Dec 12 '19
Citat fra burns Jeg har lagt 2019.40.2 ind og synes ladehastigheden er faldet (igen). Jeg skal på en lidt længere tur i dag, så jeg vil se om det er pga kulde eller ej.

Konen var i Gråsten i fredags, og hun var ikke tilfreds med hastigheden. Hun ankom til Rødekro med 19% - (efter 140km kørsel så bat. var varmt). Kan se den kørte op på 82kW, men så for at falde til 72 efter max. 1min :

20% - 76kW

25% - 68kW

30% - 63kW

35% - 61kW

40% - 59kW

Det var med 2019.32.12.7 - håber godt nok ikke den ladekurve bliver dårligere. Hun fik 15kWh på 15min (19%-42%) - så kom der en flok polakker, og en politibil - så gad hun ikke holder der længere......

Nikolaj
Nikolaj Dec 12 '19
Jeg har også lige fået 40.2 updaten til min model 3 SR+. Den indeholder 2 nyheder. Dels den længe ventede 170kw ladehastighed samt mere intelligent vinduesvisker foran.
Den fyldte også ca 1gb. Jeg mistænker lidt at Tesla måske bruger updates til at få almindelig kørsels feedback fra biler som normalt ikke er tilsluttet wifi.
Forummets indlæg er redigeret af Nikolaj Dec 12 '19
HemligNemlig
HemligNemlig Dec 12 '19

@nikolaj, niks så havde routeren vist trafik der blev uploadet ikke downloadet!

KimT
KimT Dec 12 '19

@Nikolaj. Jeg går ud fra at der sidder et sim kort i samtlige Tesla'er, og samtlige biler streamer data TIL Tesla. Det kan godt være at de billige model 3'er ikke giver brugeren adgang til satellit kort/spotify/TuneIn (uden at skulle betale for det). Men Tesla har stadig fuld adgang til bilen 24/7, og de venter ikke med at sende data tilbage til moderskibet til bilen måske en gang kommer på wifi. Og app'en virker vel også stadig på de billige modeller.

PS det pudsige var faktisk at jeg som skrevet i morges fik 2019.40.2.1, men kl 13 hentede den igen ca. 100MB, og afsendte 50MB

burns
burns Dec 12 '19
Citat fra HemligNemlig

Burns, prøv evt om du kan nå at få 40.2.1 på, siden den kom så hurtigt efter må der have været fejl i 40.2

Fik lagt 40.2.1 ind og ladehastigheden er ca som med .36, dvs ikke så god som før branden i Singapore, men det bedste siden.  Jeg opnår ca 110 (SoC + ladehastighed), men havde oprindeligt noget over 120.
KimT
KimT Dec 13 '19

En observation her til morgen - skal lige have testet lidt mere ; temp. grænsen for regen er hævet. Altså hvor hvor varmt batteriet skal være for at de stiplede linjer forsvinder.

PS når den stiplede linje forsvinder har du stadig kun 50% regen. Min min 70D ca 42kW. Max. regen jeg har set er 87,5kW

HemligNemlig
HemligNemlig Dec 13 '19

Burns, ok så har jeg ingen hast med at opdatere. Kunne være dejligt med en knap så den ikke konstant popper op og siger der er en Update når man ikke ønsker den.

Sider: « 1 2 3 »