40.2.1 / Model 3 Performance
Jeg synes modstanden på rat er lidt hårdere end før opdatering. Er sat til sport mode.
Andre der oplever det samme?
40.2.1 / Model 3 Performance
Jeg synes modstanden på rat er lidt hårdere end før opdatering. Er sat til sport mode.
Andre der oplever det samme?
Skal vi ikke holde tråden til model S som den er oprettet i for ikke at skabe forvirring!
Jeg synes, det kan være relevant nok med observationer vedr. opdateringer - også selvom det er på en anden model, f.eks. Model 3. Det kan jo være, at forskellene er de samme for en Model S. Men for ikke at skabe forvirring, så er det en god idé (ligesom @hatoff) at skrive versionsnummer og bilmodel.
Jeg har i øvrigt et forslag til brugerne her på forum. Det er ofte relevant at vide, hvilken Tesla model andre brugere har. Og det er jo ikke altid, man lige får det skrevet i sit indlæg. Så det vil være en god hjælp, hvis I skriver det i det lille, blå felt inde i jeres profil.
En observation her til morgen - skal lige have testet lidt mere ; temp. grænsen for regen er hævet. Altså hvor hvor varmt batteriet skal være for at de stiplede linjer forsvinder.
PS når den stiplede linje forsvinder har du stadig kun 50% regen. Min min 70D ca 42kW. Max. regen jeg har set er 87,5kW
Så har jeg lige været en tur på Djursland. Hvor den stiplede linje tidligere forsvandt ved ca. 15,5C er den nu oppe på 18,8C (Gens. celle temp). Og når den forsvinder er der stadig kun ca. 42,5kW regen. Først når gens. temp når op på 23,5C topper regen. Dvs. at de åbenbart ifm. 2019.40.2.1 har hævet den ca. 3C
Den regen der er til rådighed falder faktisk med SoC (modsat ladehastigheden). Da batteriet var varmt lå SoC på 70%, og regen var 85,9kW. Da jeg kom hjem med en SoC på 22% lå regen på 78kW.
Og som folk også tidligere har observeret omkring batteri temp. Jeg skulle køre 50km (10km by/40km motorvej) inden temp. i batteriet var hævet fra 12C - 24C. Dvs. jeg kom fra Silkeborg til Århus N.
Der er nogle model 3 ejere på 40.2 ikke 40.2.1 der har rapporteret absurd højt energi forbrug, ihvertfald på energi app, hvorefter det går i normal efter nogle få køreture. Observeret lige efter Update.
ScanMyTesla som kører på en android jeg har købt til formålet.
Om ikke så lang tid bliver ScanMyTesla opdateret, så den kan streame CAN bus data direkte til min TeslaLogger, så man har historiske data liggende.
Men ind til videre har jeg bare nogle få værdier på skærmen (af de mange som man kan kikke på) :
Her : Hastighed, gens.batt. temp, BMS max. discharge, BMS max charge (det er max regen). Battery power, front torque, front/rear distribution, rear torque, front HP, HP combined, temp. battery inlet
Her kan man også følge med i fordelingen mellem forhjuls/baghjulstræk, og se at en stor del af tiden kører bilen som ren baghjulstræk, det er kun under acc. og regen at den kører som 4 hjulstrækker.
Og man kan faktisk også se at opvarmingen af batteriet ser ud til at være nænsomt. Battery inlet temp er ca 3-4 grader højere end gns. temp i batteriet. Det er nok også derfor man skal køre så langt inden batteriet er driftsvarmt. Alm. kørsel med jævn hastighed varmer ikke batteriet op. Gad vide om det er det samme når vi får frostgrader. Har ikke kørt med et batteri der har været koldere end 10 grader, mens jeg har aflæst data