Loading...
dk

Tesla - og service | Tesla Forum

PeterE
PeterE Oct 23 '19

Jeg må lige nævne, som supplement til det sædvanlige brok herinde, at jeg har været i kontakt med Tesla Service (Kastrup) flere gange de seneste par dage på SMS og på telefon. Og jeg oplever en imødekommenhed og service helt i top.  

(og nej, jeg arbejder ikke for Tesla - og vi er ikke altid enige om alting)

NikolajK
NikolajK Oct 23 '19

Efter vores seneste besøg fik jeg en mail om at give dem en vurdering fra 0-5. Jeg gav dem 4 og der gik ikke lang tid før de ringende mig op for at høre hvorfor det kun var 4 og hvad der skulle til for at det blev 5.

Det viser mig at de gerne vil blive bedre (jeg synes jo ellers at 4 var meget flot).

Kiefer
Kiefer Oct 24 '19

Seneste service blev til et 1-tal, man kan ikke give mindre, og vi blev præsenteret for en regning på 1300 kroner fordi Tesla ikke mente der var noget galt med bilen...

Nu har vi så bestilt næste reparation, fordi det ene passagersæde ikke kan justeres... flot... så mon det bliver til et 1-tal igen.

Nå ja, og så fik vi at vide, at vi jo ikke måtte sammenligne en Tesla med en tysk bil. Kvaliteten er jo ikke på højde med tyskerne var forklaringen...

Vi er herhjemme helt enige om, at Tesla køber vi ikke igen, fin bil. Men servicen. Nej tak!

burns
burns Oct 25 '19
Jeg er stadig pænt utilfreds med de manglende kommunikationsmuligheder. Jeg havde min bil inde og skulle give en besked til dem om noget jeg glemte at sige da jeg afleverede bilen. Det viste sig at være umuligt. Sådan noget synes jeg er pisse træls. Jeg prøvede at give besked via web og app, men intet kom igennem. Kan godt være man kan have udmærkede oplevelser, men jeg er på ingen måde imponeret. Jeg betragter det stadig som dårlig service.
PeterE
PeterE Oct 26 '19
Bare rolig, jeg pådutter ingen at elske Tesla service udover det rimelige. Jeg havde blot selv en god oplevelse og derfor delte jeg den - fordi vi herinde er bedre til at tygge bræk end til at få de bare nogenlunde gode oplevelser frem :)

Jeg har også haft dårlige oplevelser med Tesla og blev sidste år hysterisk over deres håndtering af mine p-bremse fejl. Men livet går - heldigvis - videre.
Pim
Pim Oct 26 '19
Der er ingen service! Det er helt urimelig at man ikke kan føre en normal samtale med dem, hverken på skrift eller tale. Sidst sendte jeg flere mails, og ringede og sms’ede men uden svar overhovedet. Jeg måtte sende en stråmand til Århus for at få mit udestående ordnet, men han blev mødt med en arrogance uden lige, så der opstod en mindre diskutioner mellem ham og manden hos Tesla. Efterfølgende beklagede Teslamanden sin opførsel, og sagde jeg skulle bruge appen fremover til kommunikation. Det har jeg så gjort nu til Vejleafdelingen, da min GPS er død ved seneste softwareopdatering. Jeg beder dem ringe mig op, da det formentlig er noget med software, og jeg derfor ikke behøver at bruge 2-3 timer til at køre frem og tilbage. Men nej, ingen svar retur. En bil til knap 1 mill, og så har man ikke tid til efterfølgende at kommunikere med kunden.
P85DK
P85DK Oct 26 '19
Citat fra Pim En bil til knap 1 mill, og så har man ikke tid til efterfølgende at kommunikere med kunden.

Det er fordi de har solgt alle de modeller til 400.000 ...

PLS
PLS Oct 26 '19

Vi købte en brugt Tesla S for snart 2 år siden, og vi oplevede en fantastisk service indtil i sommers, hvor det pludselig blev umuligt telefonisk at kontakte de ellers meget serviceorienterede unge mennesker i Kastrup. Der var ikke kun tale om ønske om lidt "hyggesnak" med personalet, men ønske om udbedring af konkrete problemer imod betaling på værkstedet. I stedet for en telefonsamtale på måske 5-10 minutter blev vi tvunget til at køre 2 x 60 km til værkstedet og beslaglagde ca. en halv time af Tesla personalets tid, hvor de skulle høre på vores utilfredshed med de manglende telefoniske kontaktmuligheder.

Vi fik at vide, at var tale om ny politik vedtaget på højeste plan i USA, og at man skulle anvende Tesla appen for at komme i kontakt med værkstedet. Den funktion havde været på vores app, men var fjernet senere, og på daværende tidspunkt var servicefunktionen ikke eksisterende på appen. Det blev i mellemtiden ændret, så nu er det muligt at komme derind. Problemet er så, at man skal være halvt uddannet mekanikker for at identificere, hvilket problem man har, og hvor det hører hjemme. Det må være nok med at man beskriver problemet. Der til kommer, at man måske har haft nogle forudgående samtaler med personalet om eksempelvis, hvad man ved sidste service blev enige om, at der skulle kikkes på næste gang? Skal hele det sagsforløb nu beskrives på ny? og på hvilket sprog? Det er muligt, at der er en del danskere, der kan beskrive nogle tekniske problemstillinger på engelsk, men vi hører desværre ikke til den gruppe. Vi kunne muligvis gøre det på tysk, men kan vi kommunikere med Tesla i Holland på tysk? Muligvis, men det er stadigvæk ikke tilfredsstillende.

Nu kommer der heldigvis et nyt Tesla serviceværksted i Hillerød, så nu behøver vi kun at køre 2 x 10 km, hver gang vi vil tale med værkstedet., men det kan ikke være rigtigt, at man ikke kan få telefonisk kontakt med værkstedet. Der er ikke  tale om en standardvare som f.eks. 1 kg mel eller sukker, som nogle måske foretrækker at købe over nettet. Der er tale om sofistikerede luksus produkter, der tilmed i stort omfang er basseret på ny teknologi, som måske kræver lidt ekstra rådgivning, som ikke kan indhentes mange andre steder end hos Tesla.

Siden kontaktproblemerne opstod har vi flere konkrete eksempler på utilfredsstillende kommunikation og de deraf opståede problemer, men dem skal vi ikke trætte med. Vi har for små 2 uger siden skrevet et 3 siders langt brev til ledelsen af Tesla i Danmark, hvor vi giver udtryk for såvel vores positive som negative erfaringer. Vi har dog endnu ikke modtaget nogen reaktion fra Teslaledelsen.

Vores datter og svigersøn har netop bestilt en ny X model, som skal leveres inden årets udgang, men min datter er allerede blevet lidt skeptisk, fordi hun p.t. heller ikke kan få kontakt til salgspersonalet, for at få svar på de spørgsmål, man vel med rette kan forvente at få besvaret, når man køber en bil til mere end 1 mio. kr. 

Vi er fortsat meget tilfredse med vores bil og Tesla personalet, når det endelig lykkedes at komme i kontakt med dem. Vi håber, at Tesla indser, at personlig kontakt mellem kunde og leverandør er en salgsfremmende foranstaltning. Hos os vil det i alle tilfælde være afgørende for, om vi i fremtiden skal overveje at udskifte til en ny Tesla, eller om konkurrenterne måske kan levere til interessant produkt og en tilfredsstillende kundeservice :-)  

Bianco
Bianco Oct 26 '19

Hørt Hørt - Vi har faktisk bestilt en Leaf istedet for en 3, netop fordi Tesla ikke længere er en seriøs partner.

KimT
KimT Oct 26 '19

Hvor lang er leveringstiden på en Leaf ? Det er vel ikke mange mærker der kan levered inden for rimelig tid. Så at de har dumpet prisen på eGolf - men kan de leverede, og VIL forhandlerne levere her i DK. Det lyder generelt ike sådan når man hører om folk der kontakter VW for prøveture m.m.

Bianco
Bianco Oct 26 '19

Vi får en 60 kWh Leaf om ca to uger, så der har været 3 måneders leveringstid. Men det skulle blive meget bedre nu. Vores er vist blandt de første alm. leveringer hvor de foregående kun har været til demo.

MSLFC
MSLFC Oct 27 '19
@PIM
Alle software fejl anbefaler jeg du ringer til Tesla i Holland (dansk nummer) omkring. De har stadig en fornuftig service.
Pim
Pim Oct 27 '19
@MSLFC
Takker, det vil jeg prøve næste gang. Denne gang hænger jeg på den ikke eksisterende danske service, da jeg fredag påkørte et rådyr. Det kan desværre nok ikke ordnes med software alene :-(
KimT
KimT Oct 27 '19

@Pim - Hvis det kun er buler, er det jo andre alternativer. F.eks autoskadestuen, som jo er Tesla approved body shop. De har afdelinger i Kastrup og Vejle.

Jeg har selv en P-skade som jeg regner med de skal lave. Afventer svar fra forsikringsselskab om modpart vil anerkende skyld. (jeg var så heldig at have billede af hvem der har parkeret ved siden af bilen)

Forummets indlæg er redigeret af KimT Oct 27 '19
PeterE
PeterE Oct 27 '19
Citat fra Pim @MSLFC
Takker, det vil jeg prøve næste gang. Denne gang hænger jeg på den ikke eksisterende danske service, da jeg fredag påkørte et rådyr. Det kan desværre nok ikke ordnes med software alene :-(
Husk at du har frit værkstedsvalg, og at der er værksteder som ved mere om Tesla end andre.
HKM
HKM Oct 29 '19

Jeg bruger 5 minutter på "Power up" og min skærm virker ikke, varmen er på konstant og reboot hjælper ikke. Har bestilt næste mulige værkstedstid 9. December, 6 uger!!!!:-(

Er der ikke en akut ordning eller skal man bare tage derud? (Nu er jeg så heldig at jeg kun har 20 minutter til Tilst)

PeterE
PeterE Oct 29 '19
Citat fra HKM

Jeg bruger 5 minutter på "Power up" og min skærm virker ikke, varmen er på konstant og reboot hjælper ikke. Har bestilt næste mulige værkstedstid 9. December, 6 uger!!!!:-(

Er der ikke en akut ordning eller skal man bare tage derud? (Nu er jeg så heldig at jeg kun har 20 minutter til Tilst)

Et du indenfor garantien?
lauz
lauz Oct 29 '19

Personligt har jeg kun gode erfaringer med at møde op personligt og opføre sig pænt. Jeg ville gøre forsøget. 

HKM
HKM Oct 29 '19

Nej ingen garanti, den fra marts 2015:-(

P85DK
P85DK Oct 29 '19

@HKM - kan du betjene varmen med knapperne på rattet via den lille skærm?

Sider: 1 2 »