Loading...
dk

Teslalogger - en beskrivelse af datalogning fra din bil | Tesla Forum

moneymaker
moneymaker Nov 29 '19

Det rent øv jeg ikke kan få det til virke...........

HemligNemlig
HemligNemlig Nov 29 '19
Kører det lokalt på i Device eller alt via skyen?
Det virker som om den ikke kan få fat i sin database, ligger den lokalt kan det være noget så simpelt som den er løbet tør for plads eller brugeren er blevet låst.
Hvis det kører i skyen kan det så tænkes du på dit wifi har noget sikkerhed der forhindre den adgang?
Har du evt support hos teslaloggers, de må have set fejlen før og ved præcis hvad problemet er.
moneymaker
moneymaker Nov 29 '19

1. ja det kører lokalt, (raspberry pi)

2.Præcis, den henter ingen data, og ja, jeg tror et eller andet sted at brugeren er låst, men hvorfor!!!!!!

3. og ja; kunne køres i skyen før dette.

4. jo; support hos Michael Kluge, ville bare høre om andre havde det samme problem som mig, måske Michael har en løsning..

5. Lyder som om du har god indsigt, hvor det nok kniber lidt for mig-:(

HemligNemlig
HemligNemlig Nov 29 '19
SQL problem eller bruger problem kræver nok man har adgang til enheden for at forstå hvorfor den fejler når fejlen ikke er mere specifik.

Kan du logge ind på boksen og køre dette check?
mysqlcheck teslalogger -u root -p
Forummets indlæg er redigeret af HemligNemlig Nov 29 '19
moneymaker
moneymaker Nov 30 '19

Ja og det ser fint ud.

 

pi@raspberry:~ $ mysqlcheck teslalogger -u root -p
Enter password:
teslalogger.can                                    OK
teslalogger.candata                             OK
teslalogger.car_version                       OK
teslalogger.charging                            OK
teslalogger.chargingstate                    OK
teslalogger.drivestate                          OK
teslalogger.pos                                    OK
teslalogger.shiftstate                           OK
teslalogger.state                                  OK

 

HemligNemlig
HemligNemlig Nov 30 '19
Hmm ok så har jeg ikke lige nogen bud uden at have fingrene i det.
Jeg ville nok prøve support om de kan hjælpe på hjemmesiden.
Du har intet ændret overhovedet?

Du kan oprette et spørgsmål her: https://github.com/bassmaster187/TeslaLogger/issues
Forummets indlæg er redigeret af HemligNemlig Nov 30 '19
KimT
KimT Dec 27 '19

Så er ScanMyTesla blevet opdateret så den nu kan streame CAN-Bus data fra app'en direkte tilbage til ens TeslaLogger.

De dashboards der er udviklet til TeslaLoggeren er også løbende blevet opgraderet så data fra ScanMyTesla kan blive præsenteret.

Her lidt data fra vore tur i går

 

 

Forummets indlæg er redigeret af KimT Dec 27 '19
KimT
KimT Jan 5 '20

Så fik jeg testet en opladning på 11kW med et batteri der 1,4C ved start.

Ikonet til forvarmning af batteriet var synlig i App'en fra 8:27-8:45

Til at starte med lader den slet ikke. Den trækker 2,6kW til forvarmning af batteriet ind til kl. 8:33. På det tidspunkt er batteriet kommet op på 3,4C og batteri heater er på 22C. Så startes opladningen, og på dette tidspunkt kommer der tid på opladningen i App'en - den har hidtil kun stået med "Charging".

Over de næste 6min begynder den at hæve ladekurven til 6,3kW - som vel er det maksimale den kan lade med, samtidig med at forvarmningen kører (min står til 15A, så den oplyser at den smider 9,3kW max i batteriet).

8:45 slukke forvarmningen af batteriet. Batteriet er på det tidspunkt 9,3C, batteri heater 28,1C, og ladekurven bliver hævet til 9,3kW.

Batteri Heater temp. kurven falder, og batteri temp. flader ud.

PS bilen blev ladet fra SoC 48% - 85%.

Herefter har bilen stået og summet/kølet batteriet. Den har trukket  2-300w/h ind til batteriet har været omkring 14,5C, og det var den efter 3timer.

Forummets indlæg er redigeret af KimT Jan 5 '20
Kiefer
Kiefer Mar 15 '20

Fortsætter lige i denne tråd da det mere handler om Teslalogger:

Citat fra KimT

Du kan se nogle af mine screendumps i den tråd jeg oprettede : http://www.teslaforum.dk/forum/topic/6629

Vi er nogle stykker der bruger den. Den læser både data fra API og gemmer/streamer data fra ScanMyTesla. (som du ved har min jo pt. ikke adgang via API, og da ScanMyTesla først lige er kommet til, er data fra API'et prioriteret - dvs. jeg får ikke logget ladninger, selv om ScanMyTesla kan levere disse data, da løsningen præsentere omkring ladningen fra API'et)

Men det er vel stort set ligegyldigt hvad du kommer med af data til Tesla - selv et ark papir (der var en i en eller anden tråd der havde tegnet ladekurven på et A4 ark), så vil de vel ikke acceptere det.

 

De data man kan hente ind der omhandler batteriet ved opladning, kommer de via scan my tesla, eller henter man disse direkte ind i teslalogger?
 

KimT
KimT Mar 15 '20

Teslalogger er lavet til at hente data via API'et. Men den nyeste udgave af ScanMyTesla kan sættes den op til at streame data til ens egen Teslalogger. Så kombineres data fra API'et med data fra ScanMyTesla (can-bus data). Alt gemmes i en db (MariaDB - som man har mulighed for at tilgå hvis man ønsker). Men ellers er det meningen man skal bruge Grafana som frontend. Der følger dashboards med Teslalogger som viser div ting - som er der, div screendumps stammer fra. Og det er jo disse dashboards som er programmeret til enten at vise data fra API'et eller fra ScanMyTesla - eller en kombination.

Opladning tager SoC fra API'et, men kombineret det med temp. m.m. - som du kan se i ovenstående screendump hvor jeg ladede med 11kW på et koldt batteri.

PS Grafana har åbenbart den begrænsning af X-aksen skal være Tid. Så man kan ikke få vist SoC/kW

 

PPS Marcel har jo et screendump fra en ladekurve fra Telalogger her (det ser dog ikke ud som omhan har haft tændt for ScanMyTesla samtidig da cell temp. mangler): http://www.teslaforum.dk/forum/topic/6891?page=12#post-103557

Forummets indlæg er redigeret af KimT Mar 15 '20
migselv
migselv Mar 16 '20
Da jeg lavede ladetesten havde jeg problemer med internetdelingen som gjorde at SMT ikke kunne sende data til Teslalogger. Jeg fik det endlig til at virke da SoC var på 70%, men det var for sent til at man kunne bruge det til noget fornuftigt, så jeg fjernede SMT data fra kurven. 

Angivelig skulle den næste opdatering af SMT kunne gemme data lokalt og så overføre dem til Teslalogger senere. Denne feature er jeg meget spændt på. 
Sider: « 1 2