Loading...
dk

Hvornår er den bedste tid at købe en M3? | Tesla Forum

CrunkyJune
CrunkyJune Nov 9 '19

Jeg står i den situation at vi skal til at købe en LR eller SR+. 

Til næste år stiger afgifterne efter fradraget, men denne stigning er førhen blevet udsat, så gør den det igen? Så venter jeg også på at regeringen får en klimaplan etableret, som evt. kunne give et tilskud eller andet til folk der køber elbiler. 

Hvad er jeres take på hvornår det bedst kan 'betale' sig at købe en M3? 

- jeg har jo allerede ventet 3 1/2 år så føler jeg godt kan vente, en smule mere :)

PeterE
PeterE Nov 9 '19
Kort svar: Køb nu - hvis du har råd.
 
Det er sandsynligt at de nuværende afgifter fortsætter, og dvs den bliver hverken dyrere eller billigere. 
 
Det er desværre meget sandsynligt at de allerede aftalte højere afgifter træder i kraft til nytår og så stiger prisen.

Det er meget usandsynligt at de nuværende afgifter sænkes, det er der ingen indikationer på og den nyeste regering har andet der skal bruges penge på. Fx traditionel velfærd. 
 
M3 er ny og lækker, den er bygget med viden og materialer fra S og X, og med en markant bedre samlekvalitet. 
 
Jeg ville ikke vente.
 
(men det er dit valg, ovenstående er kun mine forudsigelser)
CrunkyJune
CrunkyJune Nov 9 '19
Det er meget usandsynligt at de nuværende afgifter sænkes, det er der ingen indikationer på og den nyeste regering har andet der skal bruges penge på. Fx traditionel velfærd.   
Tak for dit input! Lige præcis, det virker som om at regeringen har andre fokus punkter for tiden.    Hvis jeg bestiller en SR+ som har estimeret levering til februar, vil prisen ændres til næste år?     
Bianco
Bianco Nov 9 '19

Afgiften beregnes for den dag bilen / VIN indregistreres, og bilen skal være i landet på det tidspunkt. 

bskaarup
bskaarup Nov 9 '19
Hvis jeg bestiller en SR+ som har estimeret levering til februar, vil prisen ændres til næste år?     

Nej SR+ prisen er den samme næste år pga. bundfradraget (som i praksis betyder at elbiler under kr. 400.000 er fritaget for afgift). Naturligvis kun hvis der ikke ændres på nuværende love.

Hvis du sætter for mange krydser (rød farve, 19" hjul, anhængertræk, hvide sæder og fuld selvkørende) kommer prisen over 400 og den vil dermed stige næste år.

mbk
mbk Nov 9 '19

Jeg ventede også i 3.5 år, og må nok indrømme at det altså er sjovere at køre i bilen end det er at skrive om den. Så få den bestilt og kom ud og køre i den, livet er forgængeligt, prisen kan du ikke spå/optimere helt alligevel og den smule den svinger gør ikke ret meget for total økonomien.

Kan nævne at min faldt ca. 30.000kr 4 dage efter fik min, helt uden indgreb fra regeringen. Nu er den så steget lidt igen fordi sort ikke er standard mere, og så er der andre småting som at man skal ud og købe USB kabler selv.

Forummets indlæg er redigeret af mbk Nov 9 '19
CrunkyJune
CrunkyJune Nov 9 '19
livet er forgængelig

True! 

Tror også det ender med at der bliver bestilt en LR i denne weekend. 

Referral er velkomne...

Hpower
Hpower Nov 9 '19
Citat fra CrunkyJune
livet er forgængelig

True! 

Tror også det ender med at der bliver bestilt en LR i denne weekend. 

Referral er velkomne...

https://ts.la/lars35319
 
bskaarup
bskaarup Nov 9 '19

https://ts.la/brian98807

Forummets indlæg er redigeret af bskaarup Nov 9 '19
RUNE2
RUNE2 Nov 9 '19
Køb, du vil ikke fortryde det. Jeg har ikke fortrudt min model 3 Performance et sekund, og glæder mig til, jeg skal køre 100km på arbejde på mandag :-)
Forummets indlæg er redigeret af RUNE2 Nov 9 '19
MOS
MOS Nov 10 '19

Hvis du går efter en LR, ville jeg bestille den nu, så du forhåbentlig kan få den inden nytår, da afgiftsstigningen til nytår ellers risikerer at gøre den noget dyrere.

Hvis du går efter en SR+, så vil den sandsynligvis også være afgiftsfri til næste år, med mindre du spækker den med tilvalg.

Hvis du gerne vil have FSD, så ville jeg vente med at købe det til efter levering af bilen, da man så kan få det uden afgift. Risikoen er naturligvis, at prisen på FSD bliver sat op i mellemtiden.

Citat fra CrunkyJune

Referral er velkomne...

http://ts.la/markolaf238 

Forummets indlæg er redigeret af MOS Nov 10 '19
CrunkyJune
CrunkyJune Nov 10 '19

Tak for feedback !

 

Det endte med LR, nu er det 'bare' at vente...

PeterE
PeterE Nov 10 '19
Citat fra CrunkyJune

Tak for feedback !

 

Det endte med LR, nu er det 'bare' at vente...

Fedt, hvad bestilte du så?
CrunkyJune
CrunkyJune Nov 10 '19
Fedt, hvad bestilte du så?

En hvid long range med aero-wheels og krog! :)

Så skal der bestilles måtter og crossclimate +

Er der andet man bør overveje at anskaffe sig, udover ladestander? 

PeterE
PeterE Nov 10 '19
Citat fra CrunkyJune
Fedt, hvad bestilte du så?

En hvid long range med aero-wheels og krog! :)

Så skal der bestilles måtter og crossclimate +

Er der andet man bør overveje at anskaffe sig, udover ladestander? 

Næh, lige nu - blot tålmodighed :))))
MOS
MOS Nov 10 '19
@CrunkyJune Jeg ville overveje de der matsorte eller "fake-kulfiber" overflader til at klistre på centerkonsollen. Sort pianolak bliver hurtigt grimt og fuld af fingeraftryk. Derudover ville jeg anskaffe mig en rød-til-blå adapter, så du kan lade fra en rød kraftstikkontakt. Og så lige en Schuko-adapter, så du kan lade fra en alm. mormor-stikkontakt. Alt sammen kan fås til småpenge.
Forummets indlæg er redigeret af MOS Nov 10 '19
CrunkyJune
CrunkyJune Nov 10 '19
Jeg ville overveje de der matsorte eller "fake-kulfiber" overflader til at klistre på centerkonsollen.

Ja, nogen pre-cut du kan anbefale?  

Sort pianolak bliver hurtigt grimt og fuld af fingeraftryk. Derudover ville jeg anskaffe mig en rød-til-blå adapter, så du kan lade fra en rød kraftstikkontakt. Og så lige en Schuko-adapter, så du kan lade fra en alm. mormor-stikkontakt. Alt sammen kan fås til småpenge.

tænker du sådan en? https://thecharger.dk/nrgkick-adapterset-cee-16a

Får man ikke en 230v (schuko) lader med for tiden? 

MOS
MOS Nov 10 '19
Citat fra CrunkyJune

Ja, nogen pre-cut du kan anbefale?

Ja, sådan nogle pre-cut "klistermærker" folie er nok det nemmeste. Har desværre ikke lige nogle links, men søg f.eks. efter "Tesla Model 3 center console wrap". Måske andre kan hjælpe her med nogle anbefalinger?

tænker du sådan en? https://thecharger.dk/nrgkick-adapterset-cee-16a

Nej, det er den omvendte, du skal bruge. Du skal have den med rødt han-stik og blåt hun-stik. F.eks. denne.

Får man ikke en 230v (schuko) lader med for tiden? 

Du får 2 "pig-tails" med til UMC'en, en Schuko og en blå. Så kan du lade fra en Schuko-stikkontakt (det er dem, hvor jord-benet vender forkert og som man typisk bruger i f.eks. Tyskland og en lang række andre europæiske lande) eller en blå kraftstikkontakt. Til en alm. dansk 230 V "mormor-stikkontakt" kan du ikke direkte bruge Schuko-stikket, men du skal have en Schuko-adapter imellem, f.eks. denne

Forummets indlæg er redigeret af MOS Nov 11 '19
CrunkyJune
CrunkyJune Nov 12 '19
@MOS Jeg bukker og najer!
AgentP
AgentP Nov 13 '19

Velkommen ombord og glæd dig! :-)

Sider: 1 2 »