Loading...
dk

Cybertruck | Tesla Forum

AgentP
AgentP Nov 22 '19

Jeg synes den er forfriskende.

At køre tesla skiller sig lidt ud. Folk vender sig stadig, når man triller lydløst gennem byen.

At trille igennem med denne.. Wow! :-)  

Forummets indlæg er redigeret af AgentP Nov 22 '19
jramskov
jramskov Nov 22 '19

Hvor mange kommer de mon til at sælge af den? Så lige denne kommentar: "So if only 5% of potential truck buyers love it, it will sell more than 100K per year in the US alone."

 

P85DK
P85DK Nov 22 '19

5% er også en meget pæn andel i det marked. Der er mange som går målrettet efter det marked.

Men der er selvfølgelig mange ting som ikke er på plads med den endnu. Der er en masse lovkrav/sikkerheds ting som ikke er på plads. Fx midtersædet foran ser ud til at skulle bruge skærmen som airbag, sidelys/blinklys og den høje front bliver interessant i crash test med bløde trafikanter

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Nov 22 '19
ClausM
ClausM Nov 22 '19
Citat fra voersaa

ATV'en ser ret fed ud, gad godt vide hvad specs og pris er på den.

Det er en Yamaha Raptor 700R SE, som har fået nogle andre plastic paneler på.

 

lauz
lauz Nov 24 '19
Første 146.000 reservationer er på plads..

https://twitter.com/elonmusk/status/1198344195317985280?s=21

Det bliver en kæmpe succes.
baldur
baldur Nov 24 '19

Forstå det dem der kan. I firmaet kunne jeg godt bruge et solidt arbejdskøretøj. Noget der kan trække 3,5 ton og super fedt med 400V 3 fase kraftudtag. Tesla snakker selvfølgelig om 110V / 220V - verden er ikke større end Amerika.

Men det hele falder på at vi ikke har brug for pynt, fjolle off road egenskaber, skudsikre vinduer eller 3 mm stål der bare stjæler af nyttelasten. Vores brolæggere skal lave rigtigt arbejde. Med et lad der har en ordentlig størrelse og med sider der kan foldes ned. Et chassis der kan modificeres med løftekran og beholder til værktøj med mere.

Desværre ser det ud til at Cybertruck bare er lejetøj for rige amerikanere. Jeg venter stadig på at nogen udfylder det gabende hul i markedet som er arbejdskøretøjer. Renault Kangoo ZE slår ligesom ikke til i en entreprenørvirksomhed.

P85DK
P85DK Nov 24 '19
Quote from lauz Første 146.000 reservationer er på plads..

https://twitter.com/elonmusk/status/1198344195317985280?s=21

Det bliver en kæmpe succes.

130.000 af dem er fra Fiat/Chrysler som har hyret Pininfarina til at lavet et ordentligt italiensk design som de kan sætte på. Det er den billigste måde de kan komme med på EV bølgen.

Den er simpelthen for grim til at få plader på.

3mm stål, høj front og fodgængere virker som en dårlig kombi

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Nov 24 '19
kongoliver94
kongoliver94 Nov 24 '19
Jeg tænker ikke at Tesla har ramt helt ved siden af. Sammenlignet med andre pick-up trucks er ladet langt. 6.5 feet/198 cm. Tag lige og se lidt af denne video: 
jth
jth Nov 24 '19

 

Citat fra P85DK

5% er også en meget pæn andel i det marked. Der er mange som går målrettet efter det marked.

Men der er selvfølgelig mange ting som ikke er på plads med den endnu. Der er en masse lovkrav/sikkerheds ting som ikke er på plads. Fx midtersædet foran ser ud til at skulle bruge skærmen som airbag, sidelys/blinklys og den høje front bliver interessant i crash test med bløde trafikanter

 

Jeg vil nu nødig være blød trafikant og møde en Ford F-150

 

Mugge
Mugge Nov 24 '19

Bilen er da mega fed, prøv at sammenlign med Rivian RT1. Fedt at Tesla tør tænke ud af boksen. Havde jeg haft et behov, havde jeg bestilt en cybertruck.

mbk
mbk Nov 24 '19

Altså nu tiltaler pick-up ikke lige mig, men den ser sgu da mærkelig ud, kan ikke forstå at nogen vil købe den. Jeg tror det bliver vapour ware med de specs og det udseende til den pris. 

Forummets indlæg er redigeret af mbk Nov 24 '19
MartinPedersen
MartinPedersen Nov 24 '19
Det er jo nærmest nutidens Hummer H1...
MOS
MOS Nov 24 '19

Som forventet deler den vandene. Men som flere andre har sagt, hvis den bare appellerer til 5% af pickup-folket, så er det allerede flere, end Tesla kan producere. Så de behøver ikke at lave et design, alle kan lide.

Allerede nu har de 187k reservationer.

Mht. specs, så er jeg slet ikke i tvivl om, at de holder. Trucken får et kæmpe batteri. Og høj effekt er et gratis biprodukt af det store batteri. Der skal bare nogle ordentlige elmotorer på og de er ikke specielt dyre.

Prisen ser også rigtig fin ud. Den er meget enkel i designet. Nogle bukkede jernplader er vel heller ikke ret dyrt at producere, så jeg kan ikke se, hvorfor den skulle blive væsentligt dyrere at producere end en Model 3. Ja, batteriet er noget større, men om nogle år bliver batterierne endnu billigere og mon ikke Tesla har noget revolutionerende ny batteriteknologi i ærmet til Roadster 2, som også kommer i både Model S Plaid og CyberTrucken?

P85DK
P85DK Nov 25 '19
Citat fra MOS

Som forventet deler den vandene.

Hvilket i sig selv bør overraske alle :-)

Men igen, hvis det havde været en Skoda med de specs og det design, så havde de 200.000 nok ikke lagt et depositum.

There is a lot of people drinking the cool-aid og Elon surfer (berettiget) på bølgen i bedste Beach Boys stil.

jramskov
jramskov Nov 25 '19

Ja, den skulle være ret simpel at producere og den skal heller ikke males.

@P85DK: Enig, mere end 200k reservationer, men hvor mange af dem har en pickup truck i dag og har brug for en?

Edit: Så lige denne lidt ældre artikel blive linket: https://www.thedrive.com/news/26907/you-dont-need-a-full-size-pickup-truck-you-need-a-cowboy-costume

"But, as it turns out, a significant portion of truck owners never use their trucks for these capabilities. According to Edwards’ data, 75 percent of truck owners use their truck for towing one time a year or less (meaning, never). Nearly 70 percent of truck owners go off-road one time a year or less. And a full 35 percent of truck owners use their truck for hauling—putting something in the bed, its ostensible raison d’être—once a year or less."

Forummets indlæg er redigeret af jramskov Nov 25 '19
webercarbmann
webercarbmann Nov 25 '19

Ja den er vild at se på men jeg må indrømme, at den er vokset på mig.  Det må være den ulitmative mandebil til alle mulige fritidsaktiviteter. Jeg tror den bliver en succes.  Der er et nyt afsnit af EV TV hvor den bliver diskuteret.    https://www.youtube.com/watch?v=4qgO3A2pUr8

RobertJ
RobertJ Nov 26 '19

Kosmetisk er det uholdbart ikke at overfladebehandle rustfri stål. Det kommer til at ruste pga aflejringer.

Er ret vild med ideen, trucken kunne ikke være blevet mere Tesla.

- R

P85DK
P85DK Nov 26 '19
Citat fra RobertJ

Kosmetisk er det uholdbart ikke at overfladebehandle rustfri stål. Det kommer til at ruste pga aflejringer

Er det ikke bare en del af looket? Kan ikke se hvordan rust gør den grimmere eller på anden måde komprimentere 'designet' ;-)

PeterE
PeterE Nov 26 '19

Den er på den ene side futurisk og spændende nok, og samtidig tudegrim - men ok, hvis man kigger lidt på denne kending, så er der både noget Model X og noget Cybertruck...

Der har vist været flere ingeniører i lokalet end der har været designere til stede :)

Kiefer
Kiefer Nov 26 '19

Udseendet er nok meget subjektivt om man kan lide det eller e. Jeg synes det er en helt fin idé for Tesla at lave en pickup truck, men designet ligner efter min mening noget min 9årige datter kunne have tegnet...

Men det med 200.000 forudbestillinger, altså hallo, de har kun forlangt 1000 kroner for en reservation.

Da vi bestilte vores Model X skulle der lægges 30.000 for en reservation, det svarer til at 7500 har reserveret en Cybertruck.

Jeg tvivler på at ret mange af de 200.000 ender med at bestille en sådan kasse. Også er der det med leveringen, Vi snakker 2022, og med vanlig Elon sans for levering snakker vi nok start 2023 for leveringer i USA. Hvilket betyder slut 2023 i DK. 

På det tidspunkt har noget nær alle bilproducenter flere modeller på vejene, Og Tesla vil nok være pænt udfordret af de andre. 

 

Sider: « 1 2 3 4 5 6 »