Loading...
dk

Cybertruck | Tesla Forum

MartinPedersen
MartinPedersen Dec 15 '19
Og det er her du tager fejl, fordi netop de 3 forskellige biler jeg linker til, følger ikke reglerne for lastbil, som du ellers påstår at de skal.
TBElvogn
TBElvogn Dec 15 '19

Helt enig... fedt med en go debat..... Det er svært at følge med... men mega sjovt... gi den Max gas... flere argumenter for og imod.. kom så...

Nikola
Nikola Dec 15 '19

@MartinPedersen: Forstår ikke helt din debatteknik, indtil videre har du primært leveret tilfældig "kildekritik" og diverse "Rasmus Modsat" udsagn, hvor du ikke selv leverer noget, men kun påstår at andres udsagn er forkerte. (og at du eksempelvis kan grave 3 eksempler på biler der åbenbart afviger fra reglerne, betyder jo ikke at alle andre bare kan afvige fra reglerne)  

Hvis du ved hvad du taler om, må du da gerne uddanne os andre....

Ice2EV
Ice2EV Dec 15 '19
Quote from MOS Så er der lagt en reservation på en Dual Motor med FSD. Spændt på om der bliver plads til den i carporten (den skal nok sænkes til laveste indstilling). Og forhåbentlig kommer den med varme i rattet. Ellers kan man måske på et tidspunkt udnytte FSD, så man ikke skal have hænderne på rattet. :-D
 
@MOS for lige at komme tilbage på sporet..... Hvordan er det lige du sprang på den vogn? Du plejer at være nøjsomheden selv, med fornuftig kørsel og tidligere udtalt(skrevet) at en model 3 var måske mere i den størrelse du burde have.. Forleden var du også ude i noget med at give pedal.    ;-) .... Har du fået udleveret noget galt psykofarmaka istedet for allergitabelletter eller sådan noget?    :-)
baldur
baldur Dec 15 '19
Citat fra MartinPedersen Og det er her du tager fejl, fordi netop de 3 forskellige biler jeg linker til, følger ikke reglerne for lastbil, som du ellers påstår at de skal.

 

Læser du mine indlæg?

Jeg påstår intet om hvilke regler Cybertruck skal følge med hensyn til indretning og udstyr. Du fik mig kortvarigt på vildspor ved at henvise til disse regler. Det jeg påstår er at den skal køres som en lastbil.

Du har ikke dokumenteret at en Cybertruck indregistreret med en M1 type indregistrering men en totalvægt på over 3500 kg på nogen måde kan køres anderledes end en lastbil. Det bliver også lidt svært for dig da det fremgår meget tydeligt af færdselslovens paragraf 43 styk 2.

Og så er vi tilbage til det jeg spørger om igen og igen, men som du ikke helt er villig til at svare på: synes du det vil være fedt at være begrænset til 80 km/t på motorvej i din nye Cybertruck? 

MOS
MOS Dec 15 '19
@Ice2EV Tja, jeg er ikke typen, der sådan lige er til at putte i en bestemt kasse. Der er nogen, der alligevel har det bedst med at kategorisere og putte folk i kasser. Men jeg plejer altid at hoppe op af min kasse, når folk mindst venter det. Nu du nævner psykofarmaka... Jeg fik vist noget morfin med rød trekant på æsken her i sommers (pga. brækket ribben). Så det er nok bare eftervirkninger derfra ;-) Ej, spøg til side... Jeg synes, man får meget bil for pengene med en Cybertruck. Den er jo ikke væsentligt dyrere end en M3. Men der er flere muligheder i den. Og hvis den får varme i rattet, så er den et seriøst og billigere alternativ til min Model S. Jeg satser dog på, at den kan indregistreres som alm. personbil med totalvægt under 3500 kg. Ellers kommer jeg nok til at revurdere. Derudover ligger der også et element af at ville hjælpe Tesla med omstillingen til bæredygtighed. Pickup trucks er meget udbredte i store dele af verden. Vi er nødt til at elektrificere al transport; det gælder i høj grad også pickup trucks, der batter rimelig meget i det store regnestykke. Hvis mit lille bidrag på 1000 kr. kan hjælpe til at accelerere udviklingen i den rigtige retning, så synes jeg, de penge er godt givet ud. Selvom jeg har reserveret en Cybertruck, er det langt fra sikkert, at jeg kommer til at bestille én. Jeg har jo heller ikke bestilt en M3, selvom jeg lagde en reservation på dag 0. Men nu står jeg i hvert fald i køen.
Forummets indlæg er redigeret af MOS Dec 15 '19
MartinPedersen
MartinPedersen Dec 16 '19
Nikola: Jeg har ikke mulighed for at linke, da jeg er ude at rejse, og har virkelig ringe forbindelse på min mobil, men på færdselsstyrelsen hjemmeside, under køretøjer, under "detailforskrifter for køretøjer" under Personbil M1, der kan du se at hans udtalelse "alle køretøjer over 3.500kg = lastbil" er forkert. Hvis du tager Toyotaen hvis nummerplade jeg har lagt op, så kan den registreres som både bil, bus og lastbil, det er et spørgsmål om primært antallet af sæder der afgør dette. Baldur, det giver ikke mening at tage stilling til dit udsagn, da det ikke er korrekt, jeg har selv haft en bil som vejede 3.800kg, med tilladt totalvægt på 4.200kg, ikke havde fartbegrænser, ikke havde fartskiver, som måtte køre 130kmt på motorvejen. Så jeg behøver ikke sidde og gætte mig til hvordan hhv. lov, bekendtgørelse og cirkulære bliver håndhævet.
baldur
baldur Dec 16 '19

Jeg er enig i at den ikke behøver fartbegrænser hvis den er indregistreret som M1. Men bliver du taget med 130 km/t på en 130 km/t strækning, så mister du kørekortet da det er en overskridelse på 62% jævnfør færdselslovens paragraf 43 stk 2.

MartinPedersen
MartinPedersen Dec 16 '19
Nu fortalte jeg dig om den undtagelse, vedr muligheden for at følge den normale trafik, hvis vægten skyldes at køretøjet er pansret. Det virker som om du ser helt bort fra det?
baldur
baldur Dec 16 '19
Citat fra MartinPedersen Nu fortalte jeg dig om den undtagelse, vedr muligheden for at følge den normale trafik, hvis vægten skyldes at køretøjet er pansret. Det virker som om du ser helt bort fra det?

 

Ja det gør jeg. Med fare for at gentage mig selv, så er der no way de tillader at en bil i almindelig handel kommer ind under de regler. De vil enten sige at Cybertruck ikke er tilstrækkeligt pansret eller de vil ændre loven, eksempelvis ved at tilføje at bilen skal føres af en chauffør specielt uddannet til det. 

MartinPedersen
MartinPedersen Dec 16 '19
Hvis vi skal have en konstruktiv debat, så ville det være klædeligt at komme med fakta, i stedet for flere forskellige personlige gæt om alle mulige ændringer, fordi reglerne ikke lige passer dig. Reglerne er som de er, der er ikke umiddelbart nogen ændringer på vej, altså må vi forholde os til disse, uanset om man kan lide dem eller ej...
Forummets indlæg er redigeret af MartinPedersen Dec 16 '19
baldur
baldur Dec 16 '19
Reglerne er at du kan ansøge om det. Du skal medbringe dokumentation på pansring. Der står intet om hvilke krav de stiller for at godkende din ansøgning. Bare fordi Tesla kalder cybertruck for pansret er det ikke en garanti for at myndighederne godkender din ansøgning. Derudover er det en ren dansk regel og det kan Tesla ikke bruge til så meget.
baldur
baldur Dec 16 '19
Prøv at læse følgende artikel og spørg dig selv om Cybertruck er på det niveau eller om de mon mangler cirka 7 mm i tykkelse af stålpladerne: https://www.bn.dk/...til-at-skyde-igennem
MartinPedersen
MartinPedersen Dec 16 '19
Du kunne ikke være mere forkert på den, hvis du tror at en bil skal være 10mm tyk for at være pansret, det er en af de højeste ratings. Man vælger den ballistiske egenskab efter trusselsvurdering. De mest alm. beskyttelsesgrader er B4 og B6. Vil man have mere eller mindre beskyttelse, så kan man vælge det.
Kiefer
Kiefer Dec 16 '19

At kalde stål på 3mm for pansret er vist også at trække lidt på marketingsafdelingen. For at kunne skærme en 7,62mm eller 5,56mm skal du bruge minimum 4,5mm stål. Og det er ved standardpatroner uden specielle stålgennembrydende egenskaber.

MartinPedersen
MartinPedersen Dec 16 '19
Enig, hvis du vil stoppe cal 22 eller 9mm så behøver man selvfølgelig ikke lige så meget som 5.56. Det er derfor man kategoriserer efter behov.
MOS
MOS Dec 17 '19

Den artikel er en masse spekulation og meget lidt facts. Den er også manipulerende ved, at den blander forskellige ting sammen.

Tesla er kendt for at bygge verdens sikreste biler og gør en stor dyd ud af dette. Både Model S, Model X og Model 3 er de sikreste biler i deres klasse. Er der virkelig nogle, der kan forestille sig, at de så pludselig og helt uovervejet bygger en pickup truck, der ikke gang kan godkendes pga. sikkerhedsmæssige problemer? Nej, vel?

HemligNemlig
HemligNemlig Dec 17 '19

Don’t shoot the messenger :)

Der er korrekt ingen der har nogen fact på noget der slet ikke er i produktion endnu, det mener jeg heller ikke Artiklen misinformerer omkring. Den beskriver blot at som bilen blev fremvist er der nogle ting der gør at den ikke ville blive godkendt ihvertfald i Tyskland. Ligeledes nævner den blot at godkendelser er meget forskellige fra usa til eu. Den nævner intet om de andre modeller du nævner MOS :)

Syntes egentlig den opridser nogle ting som umiddelbart lyder som noget der selvfølgelig skal findes en løsning på eller ihvertfald dokumenteres bedre end blot ved en officiel fremvisning, men mon ikke også det kommer.

hvordan kommer sikkerheds personale egentlig folk til undsætning hvis den er pansret? Nu findes der jo andre biler af den type men der er nok nogle regler her som igen kunne være forskelligt fra usa og eu.

ligeledes (måske jeg ser forkert) syntes jeg man under fremvisningen havde dæk på der gik langt ud over skærmkasserne, lovligt i usa men bestemt ikke i Danmark. Ved ikke med resten af eu.

Så syntes nu ikke artiklen er så slem.

Forummets indlæg er redigeret af HemligNemlig Dec 17 '19
P85DK
P85DK Dec 17 '19
Citat fra MOS

Er der virkelig nogle, der kan forestille sig, at de så pludselig og helt uovervejet bygger en pickup truck, der ikke gang kan godkendes pga. sikkerhedsmæssige problemer? Nej, vel?

Øhhh ja, prøv bare kig på billeder og video af bilen, men mindre at deres stål er det helt specielle origami stål, hvilket man ikke helt kan udelukke ...

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Dec 17 '19
Sider: « 1 2 3 4 5 6 »