Loading...
dk

Model S/X info fra Tesla ang. firmware 2019.40.2.2 | Tesla Forum

PEL
PEL Dec 19 '19

Ingen endnu nogen der kan fortælle om autopilot check hver 15 sekund forsætter ned til og med køhastighed? 

fmm1000
fmm1000 Dec 19 '19
Mener jeg læste på facebook i går, der ikke er nag ved køkørsel.
Ledsager
Ledsager Dec 20 '19

Har lige checket hvor lang tid der er mellem at rattet i min 85D fra 2015 inden opdatering skal berøres ved 110 km. Ca 50 sek.

Ved ikke om det nogenlunde er standard for alle Teslaer. Lyder ikke rart hvis det bliver 15 sek.

Spændt på at høre om køkørsel fra en der har opdateret  

PeterE
PeterE Dec 20 '19
Synes egentligt at 15 sekunder lyder ok :)
fmm1000
fmm1000 Dec 20 '19
Har prøvet det i en Kona med 15 sekunders nag. Det er ret træls. Kører for øvrigt altid med hænderne på rattet i min Tesla.
KimT
KimT Dec 20 '19

Det er pisse irriterende i Kona'en (Hyundai/Kia generelt) med de 15sek. 

Forummets indlæg er redigeret af KimT Dec 20 '19
burns
burns Dec 23 '19
Jeg har nu kørt lidt motorvej med AP1 og version 2019.40.2.3 og det er noget lort. Det med at den venter 1.5 sekunder før den vil påbegynde vognbaneskiftet er mega træls og jeg river som regel i rattet for det er ikke til at holde ud at vente på at de 1.5 sekunder er overstået. Den var jo ret langsom for, og nu er den ganske enkelt ubrugelig. 

Og ladetiden er stadig dårlig med Supercharger.

Det er fandme skuffende.
HemligNemlig
HemligNemlig Dec 23 '19

Stadig ikke en eneste der har opdateret der fortæller om det er konstant ved 15 sek man skal røre rattet eller det stadig afhænger af hastigheder, kom nu folkens!

Mahler
Mahler Dec 23 '19

Kære forum. Jeg har netop installeret 2019.40.2.3. Der er desværre ikke noget at gøre.. For hver eneste 15 sek skal man nu røre rattet. Øv øv øv og ti gange øv...  

Så denne firmware er en klar nedgradering af AP. Tesla skriver at det er pga. EU lovgivning. Biler uden for EU får ikke denne nedgradering.  

Nogen der har kendskab til at installere US - firmware på EU biler.. ? Måske VPN med US IP-adresse. ?

Troede også vi fik "Deep rain" vinduesvisker styring. Men der er ingen information i "Whats new". Kan heller ikke finde noget omkring hvor man kan slå den til. Er denne feature kun for model 3? 

KimT
KimT Dec 23 '19

En trist dag.....

Deep rain er kun til model 3 da S/X har en regnsensor. Testla mente at de kunne spare et par øre på den sensor og bruge kameraet i stedet for. Men gad vide hvor menge penge de efterhånden har smidt efter udvikling af Deep rain, for det er vel efterhånde 2 år siden de første modeller blev leveret.....

HemligNemlig
HemligNemlig Dec 23 '19

@mahler, øv øv øv. Tak fordi du deler nu ved jeg jeg ikke skal installere den i det mindste.

lauz
lauz Dec 24 '19
Har lige taget 400 km på motorvej med den nye opdatering.

Irriterende med de nye ændringer, men ikke jordens undergang. AP gør stadig sit arbejde.

Men det får da en til at overveje om EU ikke burde forhindres i at blande sig i alle mulige detaljer de ikke forstår en fis af? Ender med at man bliver Boris fan... (og stemmer derefter). For tåbelighederne stopper nok ikke her...
TorbenS
TorbenS Dec 24 '19
Når tyskerne for alvor begynder at sælge elbiler skal EU nok ændre reglerne
Ice2EV
Ice2EV Dec 24 '19

Det er vel ikke kun elbiler der teknisk burde kunne køre selv.

Tænker Mercedes, volvo etc vel har systemerne, men nok ikke frigiver det helt på samme Beta måde som Tesla.

Men når EU producenter har perfektioneret deres systemer og er klar til at rulle dem ud, så bliver det nok lige pludselig mere politisk acceptabelt.

burns
burns Dec 25 '19
EU arbejder mod statistikken om AP og gør den værre så statistikken sikkert også forværres og så bliver det en selvopfyldende profeti at AP ikke virker.
PeterE
PeterE Dec 26 '19
Jeg gætter på at EU vil være lidt mere imødekommende når diverse autopiloter ikke bliver klassificeret som beta. Og at producenten derved tør påtage sig et juridisk ansvar. Længere er den vist ikke - og det er ok hvis I spørger mig.
MOS
MOS Dec 26 '19
Citat fra burns Jeg har nu kørt lidt motorvej med AP1 og version 2019.40.2.3 og det er noget lort. Det med at den venter 1.5 sekunder før den vil påbegynde vognbaneskiftet er mega træls og jeg river som regel i rattet for det er ikke til at holde ud at vente på at de 1.5 sekunder er overstået. Den var jo ret langsom for, og nu er den ganske enkelt ubrugelig.    Og ladetiden er stadig dårlig med Supercharger.   Det er fandme skuffende.

Citat fra Mahler

Kære forum. Jeg har netop installeret 2019.40.2.3. Der er desværre ikke noget at gøre.. For hver eneste 15 sek skal man nu røre rattet. Øv øv øv og ti gange øv...  

Så denne firmware er en klar nedgradering af AP. Tesla skriver at det er pga. EU lovgivning. Biler uden for EU får ikke denne nedgradering.  

Citat fra HemligNemlig

@mahler, øv øv øv. Tak fordi du deler nu ved jeg jeg ikke skal installere den i det mindste.

Der er vel ikke så meget at betænke sig på. Så længe det kun er nedgraderinger, er der vel ingen grund til at opdatere. Hvis der på et tidspunkt kommer forbedringer eller nye features, som er svære at undvære, så er det en anden snak. Så må man jo overveje, om det er det værd.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Dec 26 '19
PeterE
PeterE Dec 27 '19
Citat fra MOS
Citat fra burns Jeg har nu kørt lidt motorvej med AP1 og version 2019.40.2.3 og det er noget lort. Det med at den venter 1.5 sekunder før den vil påbegynde vognbaneskiftet er mega træls og jeg river som regel i rattet for det er ikke til at holde ud at vente på at de 1.5 sekunder er overstået. Den var jo ret langsom for, og nu er den ganske enkelt ubrugelig.    Og ladetiden er stadig dårlig med Supercharger.   Det er fandme skuffende.

Citat fra Mahler

Citat fra HemligNemlig

Der er vel ikke så meget at betænke sig på. Så længe det kun er nedgraderinger, er der vel ingen grund til at opdatere. Hvis der på et tidspunkt kommer forbedringer eller nye features, som er svære at undvære, så er det en anden snak. Så må man jo overveje, om det er det værd.

Det er vel en privat sag og man vil opgradere eller ej. Jeg vil nok mene at Tesla ved mere om min bil end jeg selv gør, så når Tesla skubber en opdatering ud så vil jeg for der meste vælge at opdatere.  

At undgå opdateringer når man har valgt et højteknologi-produkt virker underligt for mig. Men det er som sagt op til den enkelte. 

Og ja, software opdateringer indeholder ind i mellem begrænsninger og ind i mellem fejl, og sådan er det - desværre - bare. 
HemligNemlig
HemligNemlig Dec 27 '19

Fra en som er i software branchen så ja piner det også mig ikke altid blot at køre på nyeste version hele tiden, for ja Tesla burde vide bedre.

Men så burde de altså også kunne finde ud af at lave versioner til de specifikke modeller og historikken med ting som IKKE bliver rettet tilbage gør bare at man desværre tvivler.

Batteri ladehastighed, batteri kapacitet og unødig risk for at mcu dør ved fw der ikke engang er til min bil.

Kiefer
Kiefer Dec 27 '19

Tja, min bil (Model S) er stadig på 8.1, og det betyder ingen begrænsninger på ladehastighed, ikke problemer med AP, og ingen GUI der er håbløs at finde hoved og hale i...

Konens Model X er forlængst opgraderet flere gange, og der er så heller ingen enighed i husstanden om GUI er bedre eller dårligere, det er jo en smagssag...

Sider: « 1 2 3 4 »